anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywna opinia za zniszczoną paczkę, po 2 msc

Adekpol
#13 Ambasador#

Bardzo proszę o informacje od Sprzedających bo być może mieli taką sytuację jak ja.

 

Klient zamówił sobie produkt, który został nadany w należyty sposób tj. zgodnie z terminami, opisem itp. 

Po 9 dniach od dostarczenia paczki otrzymałem informację iż paczka jest zniszczona.

Jak wiadomo na spisanie protokołu szkody do podstawy reklamowania paczek w Inposcie jest 7 dni, dlatego też napisałem do Klienta aby udał się do placówki Inpostu w celu spisania takiego protokołu, jako odbiorca ma do tego możliwości jaki również zgłosił to do kuriera w dniu odbioru paczki iż jest uszkodzona na co ten powiedział że to sprzedawca ma obowiązek reklamowania paczki.

Aktualnie jest blisko 2 msc po dostarczeniu paczki, negatywna opinia widnieje a możliwości reklamowania paczki brak. Allegro nie usunie negatywnej opinii ponieważ nie podchodzi pod kryteria regulaminu.

Czy ktoś z was miał taką sytuację, jak zaradzić, jak usunąć?

 

Swoją drogą zapytałem Allegro czy usuną opinie odnośnie zniszczonej paczki kiedy dostane negatywną opinie po 90 dniach od zamówienia, nie usuną 😄 Absurd totalny

 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

Komentarz nie narusza zasad Allegro, nie może być usunięty. Sprzedawca odpowiada względem konsumenta za uszkodzenia towaru w transporcie, a sporządzenie protokołu nie jest obowiązkowe i nie można być wymagane przez sprzedającego. Kupujący reklamuje uszkodzoną przesyłkę u sprzedawcy.  

"Listy ekonomiczne są nierejestrowane, w przypadku niedostarczenia nie ponosimy odpowiedzialności za jego zgubę."

Powyższy zapis jest niezgodny z prawem, powinieneś go usunąć ze wszystkich ofert.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Dla Allegro protokół nie jest wymagany, dla Inpostu już niestety tak. 

Wielokrotnie reklamacje były z miejsca zakończone z powodu braku protokołu, w ten sposób łatwo narobić sobie strat patrząc na to w jaki sposób kurierzy obchodzą się z paczkami, dzięki protokołowi byłbym w stanie reklamować paczkę z myślą o pozytywnym skutku co w dalszej drodze dałoby pieniądze na domówienie uszkodzonego produktu dla Klienta, a straty poniosła by jedynie firma kurierska która zniszczyła paczkę.

Swoją drogą dodam iż gdzieś widziałem zasady bezpiecznego pakowania paczek stworzone przez Inpost, pomimo takiego pakowania i  tak reklamacja się zdarzyła więc gdzieś coś poszło nie tak..

 

Jakieś pomysły co z tym zrobić?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie dla Allegro protokół nie jest wymagany, tylko zgodnie z prawem sprzedawca nie może wymagać takiego protokołu od konsumenta i warunkować możliwości złożenia reklamacji od jego sporządzenia.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Jednak Inpost wymaga tego od Sprzedawcy, a można to podpiąć jako Inpost (sprzedawca) , ja (konsument) 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie. Konsument o osoba prywatna dokonująca zakupu w firmie. InPost i Ty to dwie firmy.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@xyz96  Zgadza się, jednak sporządzenie protokołu leży również w interesie Kupującego. Sprzedawca może oddalić roszczenie z tytułu rękojmi odnośnie zniszczonej przesyłki poprzez przedstawienie potwierdzenia odbioru tejże bez żadnych zastrzeżeń. Czyli brak istnienia wady w chwili wydania. Wszystko zależy oczywiście od rodzaju i skali uszkodzeń. 

oznacz moderatorów