Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry składałem odwołanie od naliczonej prowizji od niesprzedanej rzeczy i w dalszym ciągu nie mam odpowiedzi dot zwrotu. Transakcja nie doszła do skutku i wydzwania do mnie firma z żądaniem zapłaty. Zakrawa mi to na specjalne działanie allegro, żeby wyłudzić pieniądze. Mówię o ofercie (8837477381) , na początku została uznany 1 zwrot prowizji 300 zł później 20 a później allegro cofnęło zwrot 300 zł. Czy ktoś to zrozumie. Żaden przedmiot nie został sprzedany na tej aukcji. Dodam tylko, że miało to miejsce gdy wprowadzaliście nowe zasady zwrotów prowizji, więc proszę swojego burdelu nie przerzucać na mnie. Proszę o załatwienie tej sprawy i przyznanie mi zwrotu transakcyjnego gdyż mi się po prostu należy a z waszej strony nie ma.
Allegro nie ma prawa naliczać prowizji za niesprzedany towar, a firmie, która wydzwania, powiedz by skierowała sprawę do sądu 🙂
@konto zamknięte ma prawo bo zmienili zapisy w regulaminie co do nowych zasad przyznawania rabatów, prowizja jest pobierana od transakcji która się odbyła 😞
https://allegro.pl/regulamin/pl/zalacznik-4
Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili zawarcia umowy w ramach przeprowadzonej Transakcji.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Allegro może przyznać Sprzedającemu rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro w bieżącym okresie rozliczeniowym lub w kolejnych okresach rozliczeniowych.
zmienili, żeby było im już łatwo i bez problemów okradać ludzi 🙂
@konto zamknięte Zdajesz sobie sprawę, że to jest poważne oskarżenie, na które powienieneś posiadać dowody?
Ola Ola, jakie dowody? okradaniem nazywamy to wszystko, kiedy ktoś zabiera ci kasę, prowizja nie jest daniną publiczną, podatkiem, tylko czymś co ci z kieszeni firma zabiera 🙂 w sumie to dowód masz po każdej sprzedaży, jak nie opłacisz, to masz komornika 😛 chyba to nic nadzyczajnego, raczej z własnej dobrej woli tego nie płacimy 🙂 co innego opłata transakcyjna jak na AL, tam płacisz za obsługę 😛
a pozatym, to ogólnie stwierdzenie, niekoniecznie powiedziane, że firma x to złodzieje 😄
Otóż nie, według Słownika języka polskiego PWN słowo "okradać" znaczy "zabrać coś komuś po kryjomu". Jeśli idziesz do sklepu i płacisz za zakupy, to nazywasz ten sklep oszustem, który okrada Cię z pieniędzy? Raczej nie.
Dokonując transakcji na Allegro akceptujesz regulamin, w którym dokładnie opisane są zasady korzystania z naszego serwisu, a jeśli chodzi o opłaty i prowizje polecam lekturę załącznika numer 4.
@_HolaOla_, czyli twierdzisz, że rząd nas nie okrada? 😄
uff.. już myślałem, że to jednak to 😄
skoro tak, to przepraszam, miałem na myśli, że zabierają nam sprzedawcom prowizję, która czasem im się nie należy, ale mam nadzieję, że ta opłata idzie na utrzymanie serverów 😊
i na udobruchanie chakierskich zapenduf Oli 😛 <daje ciasteczko 🍪> 😃
@konto zamknięte To co ja uważam na temat rządu nie ma tutaj nic do rzeczy. Proszę jedynie, abyś nie wprowadzał w błąd innych użytkowników pisząc, że Allegro zmienia regulamin, aby okradać ludzi.
@xyz96 To jest zupełnie inny temat, ale tutaj również uzasadnienie jest uregulowane przez załącznik numer 4. Zwrot prowizji jest przyznawany na zasadach określonych w regulaminie, a Sprzedający akceptując go, tym samym zgadza się na wszystkie jego warunki.
Nie, użytkownik absolutnie nie zgadza się na nieregulaminowe pobieranie prowizji od niezawartych umów. Ja wiem, że nie macie zgodnego z prawem i regulaminem wytłumaczenia tej sytuacji. No właśnie te zasady określone regulaminem sami łamiecie odmawiając zwrotu po odstąpieniu w niektórych przypadkach.
@xyz96 Powyżej wskazałam, która część reguluje tę kwestię, ale jeśli się z tym nie zgadzasz, masz do tego prawo. Chciałabym jednak zaznaczyć, że każda sprawa jest rozaptrywana indywidualnie, a jak sam zauważyłeś odmowa zwrotów prowizji pod odstąpieniu dotyczy wyłącznie niektórych, szczególnych przypadków. Jeśli ktoś nie zgadza się z decyzją o nieprzyznaniu zwrotu, zawsze ma prawo złożyć od niej odwołanie.
Ale tu nie chodzi o to, czy ja się z czymś zgadzam. Tu chodzi o to, że Allegro nalicza i pobiera prowizję od zawartych umów - to jest napisane na samym początku załącznika nr 4, a po ustawowym odstąpieniu umowa jest niezawarta. To bardzo proste. Nie możecie nigdzie pisać, a piszecie, że sprzedający nie otrzyma zwrotu prowizji w niektórych przypadkach po odstąpieniu od umowy. Nie tylko nie możecie tego pisać, ale nie możecie też ostatecznie odmawiać takich zwrotów, nawet jeśli sprzedawca nie zwrócił wpłaty przez AF.
@_HolaOla_ A odmowa zwrotu prowizji po udokumentowanym, ustawowym odstąpieniu od umowy, kiedy to zgodnie z prawem umowa jest niezawarta, a zgodnie z regulaminem prowizja jest naliczana i może być pobrana tylko od zawartej umowy? Art. 31 ustawy konsumenckiej, a odpowiedni punkt regulaminu zapewne znasz. Allegro mimo to nie oddaje prowizji, gdy zwrotu wpłaty nie zrealizowano przez AF, a umowa jest niezawarta 🙂
ja posiadam, bo tak się czuję jak allegro odmawia mi zwrotu prowizji z powodu nie wysłania towaru, którego Kupujący nie chciał i odstąpił od umowy
pytam się @_HolaOla_
- czym jest automatyczne odrzucenie wniosku o zwrot prowizji?
- czym jest twierdzenie, że będzie to powtarzane bo jestem marnym sprzedawcą ?
aż zacytuje:
Bardzo mi przykro, jednak Kupujący w odstąpieniu zawarł, że towar nie został wysłany, dlatego nie mam podstaw do przyznania rabatu transakcyjnego.
Sugeruję, aby położył Pan nacisk na podniesienie poziomu jakości sprzedaży. Dzięki temu, nawet jeśli Kupujący w odstąpieniu zasugeruje, że przyczyna braku sfinalizowania transakcji leży po Pana stronie, rabat przyznamy Panu automatycznie. Przy utrzymywaniu wysokiej jakości sprzedaży zdajemy sobie sprawę, że takie sytuacje zdarzają się sporadycznie i na co dzień dba Pan o jakość przeprowadzanych transakcji.
-------------------------------------------------
lub
Nowy proces przyznawania rabatów transakcyjnych (zwrotów prowizji) opiera się na danych systemowych.
W tej sytuacji wniosek został odrzucony, ponieważ Kupujący odstąpił z powodem "towar wadliwy/uszkodzony " - w tym przypadku przyznanie rabatu transakcyjnego zgodnie z nowymi procedurami nie jest zasadny.
lub
Wniosek jest rozpatrywany na podstawie dostępnych danych, takich jak np. odstąpienie od umowy przez zakładkę "Kupione", zwrot płatności przez Allegro
Finanse oraz w niektórych przypadkach - numer do śledzenia przesyłki pobraniowej. Ważna jest również jakość sprzedaży Sprzedającego - przy wysokim poziomie
jesteśmy bardzkiej skłonni udzielić rabatu transakcyjnego w przypadku wadliwego lub niezgodnego z opisem towaru.
Rozumiemy, że takie przypadki zdarzają się jedynie sporadycznie przy wysokiej jakości sprzedaży. Jednak w tym przypadku jakość Państwa sprzedaży jest niższa niż dobra.
lub
W tym przypadku rabat transakcyjny został odrzucony ponieważ kontaktowaliśmy się z kupującym w tej sprawie, ale nie potwierdził, że transakcja była niesfinalizowana.
Po ponownej weryfikacji właśnie przyznałam rabat transakcyjny.
lub
Nie otrzymali Państwo rabatu transakcyjnego, ponieważ Kupujący przy zwrocie towaru wskazał, że towar jest uszkodzony. Ponieważ mają Państwo niską jakość sprzedaży, nie przyznaliśmy rabatu transakcyjnego.
Dlaczego allegro twierdzi że jestem marnym Sprzedawcą?
- bo sobie tak ustaliło parametry w jakości sprzedaży
- bo część dyskusji kończy się jako nierozwiązane - np: Kupującego który chciał oddać towar kupiony na firmę lub innego który obraża nas w dyskusji
- bo nie uzupełniliśmy numerów ean i tego nie zrobimy (nie godzimy sie by nasze oferty służyły do promowania innych sprzedawców)
- bo nie udostępniliśmy jakiś odbiorów w punkcie, które z np: pkt widzenia rodo są jakąś abstrakcją
- bo Kupujący może sobie dowolnie kłamać w komentarzach - bo według allegro mimo że posiadają dowody jest to dozwolona subiektywność
@adamsawicki89 Dzisiaj oraz 6 maja otrzymałeś od nas odpowiedzi w tej sprawie, więc sprawdź proszę swoją skrzynkę mailową. Powodem odrzucenia Twojego wniosku było naruszenie regulaminu Allegro, ale wszystkie szczegółowe informacje znajdziesz w wiadomościach mailowych.
Niestety żadnego emaila z odpowiedzią od państwa nie dostałem za to emaile od Arvato otrzymuje codziennie. Czy moze pani podać email na który zostałą wysłąna odpowiedź? Chyba, że to jest jakiś rodzaj dialogu który państwo prowadzicie?
@adamsawicki89 Czy kupujący odstąpił od umowy? jeśli odstąpił, Allegro nie ma podstaw regulaminowych do odmowy zwrotu naliczonej prowizji, ponieważ prowizja jest naliczana i pobierana tylko od zawartych umów.
i @_HolaOla_ ile musiałem pisać maili o zwrot prowizji i jak byłem traktowany przez pracowników allegro
gdy Kupujący w korespondencji, którą podobno czytacie napisał do mnie
cyt:
"Ma Pan rację. Potrzebuje innego kabla. Dziękuję za informację i proszę o zwrot wpłaty. "