Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy, a jeżeli tak, to jak odzyskać koszt wysyłki za nieodebraną paczkę pobraniową?
@piwoj11, umowa sprzedaży zobowiązuje kupującego do zapłaty i odbioru towaru. Możesz wezwać kupującego do wykonania umowy sprzedaży lub domagać się naprawienia szkody (zwrócenia poniesionych kosztów). Natomiast w przypadku braku reakcji z jego strony, pozostaje Ci egzekwowanie zwrotu kosztów na drodze sądowej.
A może warto, by użytkownicy Allegro mieli zaznaczone (np przy nicku) ile razy nie odebrali przesyłki - wtedy sprzedający miałby ważną informację o takim Kupujacym.
Taa, można i przez sąd, tylko kto myślący za 10, 12 czy 15zł będzie latał po sądach? Ja zrezygnowałem z wysyłek za pobraniem już dawno.Może ograniczyłem koło zainteresowanych ale mniej nerwów i więcej zdrowia jest dla mnie ważniejsze.Ktoś komu zależy na danej rzeczy zapłaci z góry, tym bardziej że jest to opcja zawsze tańsza, a przez Allegro bezpieczna dla Kupującego.
No i właśnie dlatego takie podgatunki czują się bezkarne ☹️
Sam jestem teraz w podobnej sytuacji i tak na prawdę to zastanawiam się czy nie zrobić cywilnej , bo gość jest z miejscowości 260 km ode mnie. Jak mu przyjdzie dojechać na sprawę i dostać zasądzone 50,- i koszta sprawy ..
To może coś do tego łba jednak mądrości wpadnie 🤔
z tego co wiem to takie sprawy załatwiane są przez e-sąd. Zakładasz sprawę przez internet i rozpatrywana jest zaocznie, na korzyść sprzedawcy. Ale najpierw za potwierdzeniem odbiory wysyłasz ksero wydatków jakie poniosło się za nieodebraną paczkę do klienta z pismem i data do kiedy ma uregulować płatność. Jak nie ureguluje to wtedy można działać przez e-sąd.
Zakładając sprawę w e-sądzie musisz znać numer pesel delikwenta, jeśli nie znasz to możesz o niego wystąpić do właściwego organu, koszt wystąpienia to 31 zł i niestety nie jest oczywiste, że sąd akurat Ci ten wydatek zwróci.
Pozbądź się opcji przesyłek pobraniowych, jeszcze problem z odzyskaniem prowizji, brak potwierdzenia że nie doszło do transakcji.
@piwoj11 Najlepsza metoda na tego rodzaju problemy to NIE UDOSTĘPNIAJ WYSYŁKI ZA POBRANIEM.
Opcja za pobraniem jest ważna - nie wyłączał bym jej. Jeżeli sytuacja zdarza się rzadko, odpuścił bym, jeżeli zbyt często, możesz wystawić notę obciążeniowa i skasować za przesylke powrotna + różnice za wysylke, jeżeli klient wybrał inna formę dostawy niż najtańsza.
Ciebie chyba straszy? Wiesz gdzie taki osobnik ma Twoją notę? Znasz to? " a my nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi ".Jak około 10 lat temu zlikwidowałam przesyłki pobraniowe tak mam i nie zamierzam ich przywracać. Jestem zdrowsza.