anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

nieodebrane zamówienie za pobraniem, a zwrot prowizji za wysyłke

MOMAZU
#10 Popularyzator#

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak uzyskać zwrot prowizji allegro, ale tej części dotyczącej kosztów wysyłki?

Klient zamawia za pobraniem. Allegro pobiera prowizję od sprzedaży i prowizję od kosztu wysyłki. Klient nie odbiera przesyłki pobraniowej. Ale składając wniosek o zwrot prowizji mogę odzyskać tylko kwotę prowizji od sprzedaży, a allegro nie oddaje prowizji od przesyłki. Dlaczego?

Nie dosyć, że sprzedawca traci na opłacie za kuriera, to jeszcze ma dopłacać do prowizji allegro, tylko dlatego, że klient nie odebrał zamówienia?? Tak jak zwracana jest prowizja, to również powinna być zwracana pobrana prowizja od wysyłki.

 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

mdrogeria
#21 Demiurg#

bo przesyłka się odbyła , nic nie zrobisz .

oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

ale to niech zapłaci za to klient skoro nie odebrał przesyłki i niech allegro to sobie ogarnie a nie obciąża jeszcze dodatkowym kosztem sprzedawców

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie przesyłek za pobraniem 😄
Udostępniaj tylko dostawę z płatnością, z góry a jak klient nie odbierze paczki, zwracasz tylko za towar.

oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

tak właśnie zrobiliśmy

 

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Tak trzeba, to się szanuje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@MOMAZU Wszystkich metod dostawy nie usuniesz z każdą są jakieś problemy, może da się jakość wkalkulować w koszty, parę groszy więcej np.

oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

to może allegro wpadnie na to, żeby ze swoich ogromnych prowizji znaleźć parę groszy, żeby jednak oddawać prowizję od przesyłek pobraniowych, których nie odbiorą klienci to wtedy można pomyśleć ponownie w wysyłce za pobraniem.

Tym bardziej, że allegro ma program ochrony kupujących, gdzie oddaje kasę nawet nie za bardzo weryfikując tego,  czy klient ma rację. Może to czas, żeby uruchomić program ochrony sprzedających, żeby oddawać kasę za koszt przesyłki wysyłanej za pobraniem i nie odbieranej przez klientów.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@MOMAZU 

Ja robię tak:

Zgłaszam zwrot prowizji, raz jest uznany, a innym razem nie.

Odwołuję się, załączam pdf. ze strony np. Poczty Polskiej, gdzie jest info o zwrocie paczki i jeszcze nie było takiej sytuacji, aby Allegro nie zwróciło prowizji.

oznacz moderatorów