anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nierozwiązane dyskusje a program Super Sprzedawca

dawal50
#14 Krzewiciel#

Relacjonowałem na tym forum przypadek gdzie klient chciał dokonać zwrotu treści cyfrowych, gdzie zgodnie z prawem zwroty za treści cyfrowe nie przysługują. Rozpoczął on dyskusję gdzie wyjaśniłem że zwrot mu nie przysługuje gdyż treść wysłana jest zużyta, nie da się klucza ponownie sprzedać (chyba że się chce ryzykować z kolejnym kupującym problemy gdyby poprzedni klient jednak po zwrocie zużył klucz, albo zużył nawet przed zwrotem). Allegro napisało "Sugeruję jednak sprzedającemu zachowaniu postawy proklienckiej i zaproponowanie rozwiązania powstałej niedogodności.". Nie przystałem na to, prowadzę sprzedaż a nie rozdawnictwo i nie było w tym nawet w promilu mojej winy oraz prawo było po mojej stronie. Więcej allegro się tam nie wpisało, pisałem jeszcze chwilę z klientem i rozmowa się zakończyła. Minął miesiąc, dyskusja jest nadal w toku, dzisiaj przyszedł mail że powiadomili klienta o dyskusji, że może ją zakończyć. Domyślam się że po takim "proklienckim i antysprzedawcowym" przypomnieniu od allegro pewnie klient zmieni jej status na nierozwiązana.

Piszę temat nie wiedząc co klient zrobi, ale już się domyślam. W tym temacie chodzi mi głównie o to, że jest to mega niesprawiedliwe. Sprzedawca który działa zgodnie z prawem, nie było w transakcji nawet promila jego winy oraz prawo stoi po jego stronie. Taki sprzedawca może otrzymać nierozwiązaną dyskusję i stracić możliwość kwalifikacji do super sprzedawcy na 30 dni, mimo że działał zgodnie z prawem i nie popełnił żadnego błędu. W takich przypadkach allegro powinno zablokować możliwość ustawienia nierozwiązanej dyskusji, jeżeli sprzedawca działał zgodnie z prawem i nie popełnił żadnego błędu, a postawa klienta sugeruje jakby stanowił nowe prawo w zakresie zwrotów. Postawa prokliencka by była możliwa gdyby była w tym moja wina. Nie może być tak, że allegro karze brakiem super sprzedawcy za to, że zastosowałem się do obowiązującego prawa oraz nie popełniłem błędu. Wiem że nic na to nie poradzę i piszę żeby pisać, ale moim zdaniem allegro powinno ustalić jakieś zasady ustawiania dyskusji jako nierozwiązana. Skoro uargumentowałem że zwrot się nie należy, a allegro wie że jest taki zapis w ustawie, to powinno dyskwalifikować ustawienie dyskusji jako nierozwiązana. Gdybym zrobił zwrot to bym był prokliencki, tylko że wtedy po co zapisy w zakładce zwroty, gdzie jest napisane że nie można zwracać? To jest oczywisty przypadek gdzie powinna być blokada na ustawienie dyskusji jako nierozwiązana. Niesprawiedliwych sytuacji gdzie dyskusja nie powinna być ustawiona jako nierozwiązana jest pewnie dużo więcej, bo klienci często próbują wymyślać nowe prawo które jest dobre tylko dla nich.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

Masz rację , ale allegro zawsze stanie po stronie kupującego i trzeba się z tym liczyć . Wszyscy mamy większe- mniejsze problemy z kupującymi , trzeba się uodpornić i zachować spokój .

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@dawal50 mam jedną niezakończoną dyskusję, może nie był to jakiś wielki problem, bo klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu i sprawa jest zakończona, ale nie ma z nim kontaktu i dyskusja istnieje. Ale mimo to wczoraj Allegro przedłużyło mi SS. Więc może nie będzie tak źle.🙂 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Dyskusje o statusie ,, w toku ,, nie mają wpływu na jakość sprzedaży . Tylko dyskusje zakończone przezsprzedającego jako nierozwiązane obniżają noty . Za dyskusje zakończone przez pracownika allegro jako przeterminowane nie ma żadnych konsekwencji . 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria przecież @dawal50 pisze o dyskusji w toku🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

uEdka tak , ale jest trochę zaskoczony przedlużeniem SS więc wyjaśniłem skąd taka decyzja allegro .

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria ok, nie oznaczyłeś komu odpowiadasz i myślałam, że odnosisz się do mojego wpisu.😁

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Doskonale rozumiem. 

Miałem sytuację gdzie w dyskusji temat był dograny z klientem, minął termin 30 dni na dyskusję i automatycznie został zapytany czy została ona rozwiązana to kliknął, że nie

Pomijając fakt że zgłosił dyskusję, i przestał odpisywać na blisko 3 tygodnie, z powodu wyjazdu a potem kwarantanny (okres koronki) i pomimo tego że oboje mieliśmy dograny temat, to nadal mógł wykonać jako nierozwiązana.

Byłoby super gdyby ktoś weryfikował nierozwiązane dyskusję czy faktycznie jest to wina sprzedawcy czy jednak złośliwości kupującego, żeby nie tracić SS, i ogólnie masy jakości sprzedaży przez jednego [edycja]

 

@dawal50 

W przypadku gdy klient wykona Ci taki złośliwy manewr, pomimo tego że prawo jest po Twojej stronie, ja bym się zwrócił do sądu po odszkodowanie za spowodowanie strat materialnych, nauczy się w szybkim tempie że nie warto kombinować i być złośliwym bez powodu

 

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Dodam jeszcze do tematu, że te warunki super sprzedawcy jeśli chodzi o nierozwiązane dyskusje są z kosmosu. Trzeba mieć powyżej 4000 transakcji w ciągu ostatnich 30 dni żeby mieć 1 nierozwiązaną dyskusję i nie stracić super sprzedawcy. Przecież mało kto się kwalifikuje i pewnie 99,9% sprzedawców ma mniej transakcji miesięcznie. Tak wygórowane normy powodują że praktycznie każdy kto ma jedną nierozwiązaną dyskusję traci super sprzedawcę na 30 dni.

Warunek zadowolenia kupujących na poziomie 4,95 to pikuś przy warunku nierozwiązanych dyskusji. Gdyby trudność spełnienia warunku nierozwiązanych dyskusji była proporcjonalna do trudności warunku zadowolenia klientów na poziomie 4,95 to by zamiast 4000 bez nierozwiązanej dyskusji szacowałbym na około 40. 100 krotnie zawyżona trudność nierozwiązanych dyskusji w stosunku do zadowolenia klientów.

Wnioskuję zatem, że takie warunki z kosmosu są po to, by sprzedawcy wbrew swojej woli i wbrew przysługującemu prawu godzili się ze stratą na wszystko co klient sobie zażyczy, mimo że klient nie ma do tego prawa.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@dawal50 nie wiem skąd ten warunek 4000 transakcji w miesiącu. Może się mylę, bo nie wczytywałam się w regulamin za mocno, ale do SS wystarczy chyba 20 transakcji w miesiącu. I powtarzam, mam jedną niezakończoną dyskusję, a wczoraj przedłużyli mi SS.  Wyluzuj, napij się piwa😁

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@konto zamknięte https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/super-sprzedawca/nierozwiazane-dyskusje-a-program-super-sprzedawca-7wOLXaPEEu4

20 transakcji trzeba mieć ogólnie, nie ważne z jakim rezultatem

Trochę na wyrost z tym piwem - Twoja niezakończona dyskusja jest w toku, dlatego przedłużyli. Gdyby klient ustawił jako nierozwiązana to by nie przedłużyli SS.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@dawal50 wiesz co jest w tym najsmutniejsze. To że godzimy się na to, żeby kupujący nas poniżali, bo Allegro ma taką wizję obsługi klienta. Szanuję kupujących, ale też oczkuję szacunku. Kupujemy od Allegro usługę, nie jesteśmy ich pracownikami, a próbują podporządkować nas korporacyjnej dyscyplinie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Warunkiem jest 0.02% nierozwiązanych dyskusji, więc trzeba mieć ich aż tyle, aby 1 nierozwiązana dyskusja nie pozbawiała SS. Nierozwiązana, a nie niezakończona.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@xyz96 no właśnie, dlatego piszę że ten warunek jest z kosmosu w stosunku do zadowolenia klientów na poziomie 4,95. Masz 1 nierozwiązaną dyskusję = tracisz SS na 30 dni.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Jak udupić sprzedawcę? Nie wystawiaj mu negatywa - ustaw dyskusję jako nierozwiązana!

oznacz moderatorów