anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niezasadna reklamacja- a koszty transportu

ChemiaShop_POZ
#7 Wielbiciel#

Witam, 

klient zakupił automatyczny dozownik zapachu, zgłosił reklamację, że nie działa. Poleciliśmy odesłanie produktu, po czym po otrzymaniu okazało się, że urządzenie jest sprawne, a problem wynikał z faktu, iż klient chyba wymieniał baterię na włączonym trybie i bez wkładu zapachowego , więc mechanizm dozujący nie powrócił do pozycji startowej. Klient nie poradził sobie z dalszą obsługą i uznał, że urządzenie nie działa. Kto ponosi koszty transportu w jedną i drugą stronę ?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

ForYouForHome_pl
#7 Wielbiciel#
 
§  3. 
Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
 
Aby dla Konsumenta reklamacja była bez kosztowa musi mieć prawo do wymiany towaru albo zwrotu pieniędzy. Jeśli jego nie ma, to znaczy, że nie ma prawa do darmowych wysyłek itd.
 
UOKiK zmienił swoje podejście do tego po 2014r. Chociaż wiadomo, że co sąd to inne orzecznictwo.
 
Więc do sprzedającego należy decyzja czy poniesie te koszty czy nie. Jak się boi o SS i negatywy to powinien. Szkoda tylko w ten sposób uczyć kupujących, że z powodu negatywa mogą wszystko.
oznacz moderatorów