anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niezwłocznie, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Cieszy mnie nowa polityka zwrotów, w której doprecyzowano czas na zwrot pieniędzy przez sprzedawcę dla klienta zwracającego towar z tyt. odstąpienia od umowy.

."....c) zwrot z tytułu odstąpienia od umowy (powody odstąpienia w Formularzu: Nie pasuje mi, Nie podoba mi się, Zakup przez pomyłkę, Odstąpienie bez podania przyczyny, Niezgodny z opisem, Nie dotarł na czas) – sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w szczegółach zakupu....."

Obserwując to formom, zauważyłem, że co niektórzy narzucali sprzedawcom termin niezwłocznie jako natychmiast.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

xyz96
#21 Demiurg#

Przepis w tym temacie jest jasny;

Art. 32

Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Nie ma tam nic o 7 dniach.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@TATLOK Piszesz o tym? https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD

W takim razie mają czas do października, żeby to poprawić 😄

DarkStoorM_0-1622121834825.png

Albo jestem za głupi i nie rozumiem 😄

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

DarkStoorM Nikt nie zrozumie. 😉 "prawo prawem, a sprawiedliwość musi być po..."

Na marginesie, Wielki konkurent o nazwie "A.n" ma tak:

" ...Jeśli nie ma żadnych wad, ale jednak nie chcesz go zatrzymać z dowolnego powodu, masz 30 dni na jego zwrot (a czasami, np. w okresie bożonarodzeniowym nawet więcej)."

Jeden lepszy od drugiego. Żołądek mi szwankuje... 🤣

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@DarkStoorM 

i jak zwykle allegro wstawia takie teksty nie różnicując kupujących na konsumentów

i pozostałych np firmy sp z  o.o.

 

sugerując niezgodnie z polskim prawem, że podmioty inne niż uznane za konsumenta w ustawie konsumenckiej mają prawo do odstąpienia od umowy

@msniezek - znowu piszę nie na temat?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED piszesz na temat, ale bez zapoznania się z dokumentem, który komentujesz 🙂 Wejdź we wskazany przez @DarkStoorM link i przeczytaj punkt 1, zamiast zaczynać od 6.

Co do terminów - obowiązującym, ustawowym terminem, który w swoich rozważaniach tak jakby pomijacie, jest: niezwłocznie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

Dla każdego termin niezwłocznie będzie z rożnych powodów inny. Ustawodawca nie precyzuje niezwłocznie jako konkretnego dnia, zapewne zdając sobie sprawę, że mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot i należałoby założyć, że dzień w którym go zrobił jest tym własnie dla niego niezwłocznym. 

Nie uda nam się ustalić, który to miałby być konkretny dzień, więc używanie tego argumentu niewiele wnosi do dyskusji. 

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  Termin niezwłocznie był juz tutaj poruszany wiele razy. I wniosek jest jeden: termin ten jest tak nieokreślony i nieprecyzyjny że nie da sie go stosować i na niego powoływać

Jelsi możesz mi precyzyjnie napisac ile to jest czasu  "niezwłocznie" to bede wdzieczny 🙂

Generalnie wszystkie instytucje do jakich sie dogrzebalem (przede wszystkim wyroki sądów) jako termin NIEZWŁOCZNIE przyjmuja termin 14 dniowy - dokladnie tak jak to mówi ustawa. Jest to termin w jaki sprzedajaący może sie zapoznac ze stanem zwracanego towaru oraz ewentualnie skontaktować z kupującym aby wyjaśnic np uszkodzenia czy braki w zwracanej paczce. Sprzedajacy może to zorganizować tak aby jego praca nie byla zdezorganizowana. Takie tez są uzasadnienia wyroków które czytałem.

Ja osobiście sie ciesze jeśłi termin bedzie precyzyjnie określony regulaminem allegro i tak z reguły osobiście środki zwracam klientowi w dniu otrzymania zwrotu.

Natomiast nie zmienia to faktu że zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ich wykladnią na ten moment przedsiebiorca ma do 14 dni na zwrot 🙂

A termin niezwłocznie ... z powodu swej nieprecyzyjności spokojnie może byc pomijany gdyz nikt nie jest w stanie stwierdzic czemu to "niezwlocznie" ma nastąpić drugiego, czwartego czy jedenastego dnia od momentu zwrotu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Powinien zwrócić niezwłocznie, najpóźniej w czasie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia. Może się wstrzymać ze zwrotem do chwili otrzymania zwracanej rzeczy. Ustawa nie przewiduje dodatkowych 7 dni na zapoznanie się ze zwracanym towarem.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  masz racje

Bardziej chodziło mi o wielokrotnie już wałkowany termin : "niezwłocznie" niz o precyzowanie od jakiego momentu.

Nie ma sensu czepiać sie szczegułów bo kiedy sprzedajacy ma zwócić oraz ewentualne wyjątki kiedy sprzedawca sie moze wstrzymac znamy . Są one precyzyjnie określone. W przeciwieństwie do nieszczesnego słowa "niezwłocznie"

oznacz moderatorów