Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Spotkałem się z ostatnio z problemem ekstremalnego wypożyczania sprzętu. W moim przypadku jest to elektronika. Klient kupuje sprzęt zgłasza zwrot 14 dnia odsyła po kolejnych 14 dniach. (przedmiot jest wyłączony ze sprzedaży na ponad 30 dni) Po ponownym wystawieniu przedmiotu kupuje go ponownie. Ta sytuacja trwała 3 krotnie, ten sam klient ten sam przedmiot. Sam kupujący stwierdził że robi tak by cena przedmiotu spadał i mógł go zakupić taniej.
Czy spotkaliście się z taką praktyką? Zgodnie z prawem nie wolno odmówić sprzedaży. Blokowanie użytkownika nic nie daje bo zakup zostaje wykonany z innego konta.
Czy znacie jakieś mechanizmy by walczyć z taką praktyką?
Bardzo zdeterminowany klient może taki towar odsyłać rok albo dłużej aż wreszcie kupi go za grosze.
"Zgodnie z prawem nie wolno odmówić sprzedaży.",
ale tylko bez uzasadnionego przypadku.
I teraz powstaje pytanie czy korzystnie z uprawnień w granicy prawa przez które ponosimy stratę może być takim powodem. Kupujący odgraża się sprawą sadową i wymuszeniem sprzedaży towaru. Nasze prawo jest tak skonstruowane że w ekstremalnych przypadkach sąd może wymusić dostarczenie towaru (zakup po cenie rynkowej nawet wyższej od kwoty sprzedaży i dostarczenie) nawet jeśli sprzedający go nie posiada.
@BlackStorkPC niech się odgraża jak udowodnisz że kupuje ta sama osoba to go zaorasz w sądzie zreszta czemu ty mu nie obniżasz kwoty zwrotu za każdym razem jak zwroci za ślady użytkowania oduczysz dziadowania druga rzecz wystawiaj znowu jako nowy po tej samej cenie
@BlackStorkPC oczywiście nie odmawiaj klientowi sprzedaży, proponuje odmówić mu korzystania z usług dostawy zintegrowanych z allegro. Dobrze, że na allegro świat się nie kończy i może kupić produkt innym kanałem bez tej niedobrej usługi której mu odmawiasz.