Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak wszyscy siedzący w sprzedaży wiedzą, 1.01.2023 zmieniły się zasady dotyczące reklamacji konsumenckiej. Teraz niezgodność towaru z umową reguluje Ustawa o prawach konsumenta, nie Kodeks cywilny. Fajnie byłoby, gdyby tą wiedzę przyswoili konsultanci z Allegro, szczególnie te bezimienne boty, wklejające co im podejdzie pod rękę, w dyskusjach.
Czego może żądać konsument w razie niezgodności z umową?
Art. 43d UoPK
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
By skorzystać z możliwości obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, muszą zaistnieć do tego odpowiednie przesłanki, wymienione oczywiście w UoPK:
Art. 43e.
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;
2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4–6;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;
5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Co wklepuje bot w dyskusji, jak tylko Kupujący wspomni o reklamacji?
Ręce po prostu opadają... Tym bardziej jak ma się "przyjemność" z Kupującym wymyślającym nieistniejące wady, bo odmówiliśmy przyjęcia zwrotu (wyłączony na podstawie art. 38 UoPK).
@medalik_2009 Czy możesz podać mi numer dyskusji, z której pochodzi ten fragment?
@_HolaOla_ dyskusja nr 816fb4f5-d4ec-46c9-99e3-0fb9fa30dabf.
Jak już podejmujesz tam interwencję, to zwróć też uwagę na jeszcze jedną kosmiczną bzdurę. Kupujący pisze, że dekoder który otrzymał jest w pełni sprawny, konsultant pod spodem wkleja, że ma odesłać produkt do reklamacji.
Konsultanci tam wypowiadający się jakby w ogóle nie czytali czego dotyczy wydumany problem.
@medalik_2009 dziękuję, przeczytałam tę dyskusję i widzę, że przedstawiłeś w niej już swoją decyzję reklamacyjną. Czy chcesz aby nasz pracownik zabrał w niej głos?
@_HolaOla_ co do zabierania w głosu po decyzji reklamacyjnej naszej firmy, to my nie będziemy Wam dyktować, co macie robić, o ile oczywiście nie wykracza pracownik Allegro poza swoje kompetencje. To Wasi pracownicy powinni ocenić czy wymagana jest ich interwencja.
@medalik_2009 mam taki sam problem 🤣