Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wszędzie znalazłem tematy na temat obciążanie nie odebranego pobrania, ale niespecjalnie opłaconej z góry.
Mam sytuacje, klient kupił towar zapłacił z góry, nie odebrał, towar wraca. Ogólnie nie ma problemu, wypełni odstąpienie zwrócimy środki. Ale gość nie chce wypełnić odstąpienia. Czy w takim wypadku mogę obciążyć go kosztami wysyłki i powrotu paczki ? Koszt wysyłki towaru na aukcji to 0 zł.
Pozdrawiam
@GSM_forU Kupujący nie ma obowiązku "wypełniać odstąpienia", może zrezygnować z zakupu w dowolny sposób, mailem, telefonicznie itp. Jeśli koszt wysyłki na aukcji wynosił 0 zł, nie możesz go obciążyć kosztami wysyłki, tym bardziej, jeśli odstąpił od umowy. Kosztami powrotu paczki możesz go obciążyć, o ile poniesiesz koszt powrotu.
@GSM_forU "Kupujący nie ma obowiązku "wypełniać odstąpienia", może zrezygnować z zakupu w dowolny sposób, mailem, telefonicznie itp. " . MOzesz jednak przypomnieć kupujacemu że w razie jakichkolwiek wątpliwości to na Nim będą ciązyły obowiązki udowodnienia że takie oświadczenie złozył. Wiec to w interesie kupującego jest aby było to w formie pisemnej.
Poniżej stanowisko UOKiK:
Przy odstąpieniu od umowy warto posłużyć się ustawowym formularzem, ale nie jest to wymóg konieczny. Można posłużyć się innymi wzorami (m.in. tym przygotowanym przez Urząd) lub też stworzyć własny. Należy jednak podkreślić, że odstąpienie zawsze warto złożyć na piśmie (w ewentualnych celach dowodowych).
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
@_Likos_ to co piszesz reguluje prawo unijne i wyroki tsue
Kupujący ma obowiązek odstąpić od umowy w sposób jednoznaczny
i zrozumiały dla drugiej strony transakcji
zwrot czy odesłanie towaru nie jest odstąpieniem od umowy
i w ustawie konsumenckiej jest to opisane jako osobna czynność
wg tsue udokumentowanie telefonicznego odstąpienia od umowy
leży po stronie kupującego
GSM_forU tak , jeśli jednoznacznie nie zrezygnował z zakupu , a ponosisz koszt powrotu możesz kwotę zwrotu pomniejszyć . Klient nie musi jednak wypełniać odstąpienia wystarczy ,że Cię jednoznacznie poinformował o rezygnacji z zakupu .Jeśli to była przesyłka ze ,,smartem,, pamiętaj ,że zwroty są bezpłatne .
@GSM_forU Problemem jest tutaj dla Ciebie US który raczej nie zaakceptuje info "zadzwonił" - musisz mieć cos na piśmie.
nie pinsplash wystarczy potwierdzenie powrotu przesyłki .
@GSM_forU, daj proszę znać, czy udało Ci się skontaktować z Kupującym.