anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obniżenie ceny zamówienia - czy mogę odrzucić czy muszę zaakceptować ?

suweren
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. To mój debiut na Forum.

Sprzedaliśmy zestaw monet w formie aukcji od złotówki. W opisie aukcji i tytule podaliśmy ilość 8 sztuk. Na fotografii było 5 sztuk. W rzeczywistości było pięć sztuk. Osoba przygotowująca aukcję wyraźnie popełniła błąd. Zrobiła to nieumyślnie. Nie jest naszym celem oszukiwanie klienta. Muszę dodać, że aukcje przygotowujemy rzemieślniczo i nie ma możliwości zautomatyzowania procesu. Każdą aukcję musimy robić indywidualnie (zdjęcie, opis). Klient opłacił aukcję i otrzymał przedmiot. Złożył reklamację w której żąda obniżenia ceny. Pomijam tu wszystkie kolejne kroki, pierwsza reklamacja, itp. My zaproponowaliśmy zwrot z pokryciem wszystkich kosztów. Wyrównanie ilości dodatkowych monet jest niemożliwe - specyfika naszego towaru. Niestety klient upiera się i nadal żąda  obniżki ceny. I chociaż w grę wchodzą drobne kwoty rzędu stu kilkudziesięciu złotych, to problem jest szerszy - czy muszę zaakceptować to żądanie czy mogę odrzucić ? Proszę o pomoc.

Dodatkowo klient wystawił komentarz negatywny i założył dyskusję. W konwersację włączyło się Allegro i bardzo miło i zdroworozsądkowo zajęło stanowisko. Dziękuję.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

mdrogeria
#21 Demiurg#

@suweren ciąg zdarzeń ,,,, klient składa reklamację , Ty masz prawo żądać udostępnienia przedmiotu do weryfikacji , odbierasz go od klienta i podejmujesz decyzję w jaki sposób doprowadzasz przedmiot do zgodności z umową , jednym ze sposobów jest zwrot środków wraz z pokryciem kosztów poniesionych przez klienta . W dyskusji upieraj się i powtarzaj jak stara zdarta płyta prośbę o udostępnienie przedmiotu do weryfikacji 

oznacz moderatorów

suweren
#7 Wielbiciel#

To trochę trudne. Bo problem leży w ilości a nie jakości monet. Niestety w dyskusji potwierdziłem niezgodność ilości. Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@suweren Masz prawo odrzucić taka rekalamcję i zwrócić śrdoki, ale zawsze lepszym rozwiązaniem jest się porozumienie, wiesz że na rozpatrzenie tej reklamacji masz 14dni od daty jej złożenia.

oznacz moderatorów

suweren
#7 Wielbiciel#

Na zdrowy rozum i dobre praktyki chcę tak zrobić. Pomyłka była niezamierzona. Człowiek jest omylny. Lecz Kupujący wyraźnie dąży do zatrzymania towaru i dopłaty. Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów