Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Uważam, że niektóre punkty są krzywdzące dla sprzedającego. Te, które od tego roku mają być brane pod uwagę do oceny jakości sprzedającego.
Realizacja zamówień:
Dlaczego jeśli nadałem przesyłkę w terminie ma być oceniany czas jej dostarczenia do kupującego?
Dlaczego mam być oceniany na usługi film trzecich (Poczta Polska, InPost, Kurier)?
Atrakcyjność oferty:
W kategoriach w których ja wystawiam nie ma nr EAN
Posiadam odbiór w siedzibie firmy.
I co, żeby moja oferta była bardziej atrakcyjna mam wynająć drugie biuro?
Co do kodów EAN, to bardziej skomplikowane niż Allegro się wydaje 😆 Jestem producentem i przynajmniej teoretycznie mogę nadawać kody EAN (mam nawet swój nr), tylko najwięcej rzeczy, które tu sprzedaję, są to rzeczy nietypowe, które sprzedam średnio kilkanaście (a niektóre kilka) razy w roku. Musiałabym płacić za większą pulę numerów, a to już w ogóle nieopłacalne, bo raz, że trzeba za nr zapłacić, potem wydrukować czytelny kod EAN (najlepiej na drukarce do kodów), czyli trzeba go też stworzyć w programie dedykowanym... strata czasu i mnóstwa kasy, a pożytek dla przeciętnego klienta - żaden. Większość towarów w moich kategoriach nie ma EAN - to gł. tyczy się czystego handlu gotową rzeczą.
Podobne, jak Ty mam zdanie w sprawie terminowości dostawy (nawet pisałam już w tej sprawie do działu supportu, ale dostałam lakoniczną odpowiedź i zapytali mnie skąd wiem o takim parametrze 😂, więc dałam spokój z tematem... Wg mnie to firmy kurierskie powinny być oceniane. Wprawdzie można zmienić firmę kurierską na lepszą, ale to kwestia kosztów (i tu odbijamy się o ocenę Koszt wysyłki) i problem gabarytu, który dana firma odbiera - nie wszystko odbierze każda firma... Zdecydowanie bezsensowny parametr.
Dodam, że mi naciągane wydają się też punkty za dostawę z Allegro - mam swoją umowę i wolę ją realizować niż wysyłki z Allegro, gdzie jeszcze ograniczają mnie gabaryty, to samo dot. paczkomatów (musiałabym pociąć produkty, żeby się tam zmieściły). Co do punktów odbioru - mam to samo, tj. wspieranie dużych sprzedawców z kilkoma filiami.
Co do kanałów płatności - mam oba i nigdy się nie zastanawiałam nad zasadnością tej opcji, a jeśli mogę spytać, to co Tobą kieruje, że nie chcesz tego drugiego?
W moim przypadku kody EAN nie mają racji bytu. Sprzedaje części komputerowe, w książkach ( bo też sprzedaję) wtedy ewentualnie tak. Ale to wydłuża czas wystawienia oferty.
Za czas dostawy powinna być oceniana firma kurierska, ale co to da w sumie? Parametr zbędny.
Co do Przelewy24 do aktywacji wymagany był skan dowodu osobistego. Nie wiem tylko w jakim celu? (przynajmniej tak było na początku). Teraz już sobie tym głowy nie zawracam.
Nadal jest wymagany skan, ale możesz go opisać tylko dane mają być czytelne (też pytałam o co z tym chodzi, to uzyskałam odpowiedź, że weryfikują, czy konto nie jest tzw. "słupem" czy coś takiego).
Generalnie chodzi mi o skan dowodu osobistego.Nie jest to do niczego potrzebne moim zdaniem, a zweryfikować zawsze można się przelewem jak w PayU.
Za czas dostawy tak, powinna być oceniana firma kurierska.
Ale za czas wysyłki odpowiada sprzedawca. Niektórzy sprzedawcy wysyłają towary raz na 2-3 dni i wiem z doświadczenia, że spora część kupujących z daleka unika takich sprzedawców.
I raczej czas zadeklarowany przez sprzedającego to właśnie czas wysyłki a nie czas dostawy przez kuriera. Jeżeli sprzedawca ma czas wysyłki 24h albo "natychmiast" (chociaż to akurat jest śmieszna opcja, no bo natychmiast to natychmiast więc jak sprzedawca ma wysyłać te paczki natychmiast?) to powinien w ciągu tego zadeklarowanego czasu NADAĆ przesyłkę (w moim mniemaniu tak aby opuściła jego magazyn czy tam sklep i była w drodze a nie żeby sprzedawca wygenerował tylko etykietę, choć wiadomo, nie zawsze to możliwe).
Już nie wspomnę o tym, jak sprzedawcy lubią koloryzować i wysyłać maile do klientów, że przesyłka została wysłana, a tak naprawdę została tylko wygenerowana etykieta a paczka fizycznie nadal zalega w sklepie/na magazynie.
Co do odbiorów osobistych to przecież nigdzie nikt nawet nie sugeruje, żeby odbiór osobisty był możliwy w więcej niż jednym punkcie. Tam chodzi o różne metody dostawy (kurier, paczkomaty, polecony ekonomiczny, priorytetowy, paczka w ruchu etc) - i tutaj znowu wiadomo, że nie każdemu sprzedającemu się to opłaca.
EAN w sumie jakoś bardzo nie jest potrzebny ale to w sumie mogłoby wyjśc Wam, sprzedawcom na plus. Ktoś kto wpisałby numer EAN w Google czy wyszukiwarkach po obrazkach (Google Lens czy Asystent) otrzymałby od razu wynik z Waszą ofertą. Chociaż to pewnie dużego wzrostu sprzedaży by nie przyniosło.
Jeżeli chodzi o formy płatności to to jest bzdura akurat, przeciętny kupujący na pewno nie zwróci uwagi, czy płaci przez PayU czy P24. No chyba, że któryś operator nie obsługuje jakiejś formy płatności (w co mocno wątpię). Wtedy (i właściwie raczej tylko wtedy) ma to sens.
Co do deklarowania momentu wysłania zgadzam się z Kubą. Dlatego ja osobiście po wpisaniu numeru paczki przestawiam status na DO WYSYŁKI.
Allegro proponuje opcję automatycznego ustawiania statusu na WYSŁANE po wprowadzeniu numeru paczki, a to raczej błąd. Powinno się przestawiać na DO WYSYŁKI, a skoro Allegro już monitoruje kurierów, to mogliby rozwiązać systemowo ustawianie statusu na WYSŁANE przy jednoczesnym pozostawieniu możliwości ustawienia statusu ręcznie.
Ale to chyba sprzedający powinien decydować jaki ustawi sobie czas wysyłki a okazuje się , że nie może. Ja się mordowałam i pozmieniałam sobie w 6 tysiącach aukcji czas wysyłki na 48 godzin , żeby nie obiecywać klientom gruszek na wierzbie i żeby samej się nie stresować niepotrzebnie. I co ? Automatycznie przestawiły się na "zwykle w ciągu 24 godzin" . I oczywiście za cholerę tego zmienić się już nie da. Odpowiedź Allegro "Od jakiegoś czasu w ofertach prezentujemy przewidywany czas dostawy w oparciu o informacje na temat rzeczywistego czasu rejestracji przesyłek. " Dla mnie to kolejny allegrowy gigagniot !
Zgadzam się całkowicie, mam ten problem stale, ciągle zmieniam czas dostawy, bo - choć sama przesadnie wręcz staram się nadawać szybko i na czas, nawet kilkakrotnie na dobę - ostatnio Paczka w Ruchu i firmy kurierskie zawalają całkowicie terminy: kurierzy nie przyjeżdżają z nieznanych przyczyn, punkty PwR są z niezrozumiałych powodów nieczynne w godzinach pracy, ich pracownicy nie chcą przyjmować przesyłek, bo - jak to argumentują - "są nowi i się boją", a jeżeli już cudem trafi się pracownik obeznany z nadawaniem PwR, a ja oddycham z ulgą (niestety: przedwcześnie), okazuje się, że Kupujący zaczyna nagle mnie straszyć sądem, bo wysłanej przesyłki jednak nadal nie otrzymał. Paczkomaty ponoć są najbezpieczniejsze i najszybsze, lecz czasem i one mają nie lada problemy - paczkomat wybrany przez Kupującego jest przy generowaniu etykiety "na pewien czas wyłączony", a do innego najbliższego jest 10 km, paczkomat nagle okazuje się być zapchanym albo całkiem zepsutym, w otwartej do mojego nadania skrytce tkwi już inna, obca paczka... Koszmar, co się wyprawia z tymi nadaniami! 😕 A oczywiście każdy Kupujący, płacąc dziś, prosi, aby to było najlepiej na... wczoraj...
Niestety, pracownicy Allegro myślą, że pstryk i wszystko gra, a na wiele rzeczy sprzedawcy po prostu nie mają żadnego wpływu, jak chociażby na czas przesyłki, czy problemy z nadaniem przesyłek.
Ostatnio przytrafiła mi się niemiła sytuacja z paczkomatem. Nadałam przesyłkę zwrotną z reklamacją i do skrytki z moją przesyłką pracownik InPost włożył przesyłkę do odbioru.
Adresat znalazł w skrytce moją przesyłkę i mi ją zwrócił, a ja "trzaskałam" się i trzykrotnie próbowałam ją ponownie nadać. Czwarty pracownik infolinii, z którym rozmawiałam przekazał mi, bym poszła do innego paczkomatu. Machnęłam na to ręką, bo nie była to astronomiczna kwota, a w dobie koronawirusa miałam dość wychodzenia z domu.
Jeśli otworzy się skrytka w której znajduje się inna przesyłka, ktoś nieuczciwy może ją ukraść 😕
@pogotowie-it @misia_la @kuba223311
1. Dostawa w terminie - to bzdurny wymóg, bo to jest firma kurierska/poczta itp
ALE tu mam ciekawą swoją sprawę. Zamówiłem pocztex 48H grubo przed świętami, odebrałem 02.01.2020 Od Pani na infolinii PP wiem ze można reklamować nieterminowość ale do tego potrzebny jest skan nadania i wniosek nadawcy ( sprzedawcy) - a ten ma to w nosie skoro przesyłka dotarła - To jak to ocenić ??
2. U mnie może z 5% ma EAN, a większość to produkty jednostkowe - nie mam pojęcia z czym i jak je powiązać? Raczej kolejny do pomysł kosza.
3. PayU mam, Przelewy24 do niczego mi ( ani dotychczas moim klientom) - nie są potrzebne. Ale załóżmy że się zgodzę to zaraz będzie kolejny wymóg typu : musisz zainstalować apkę "Płacę z Eskimos Bank" ?
Zgadzam się, że w tej formie wymóg dostawy w terminie jest totalnym nieporozumieniem. Jeśli Allegro naprawdę zależałoby na kupujących, jak to przy każdej zmianie podkreślają, ten parametr mógłby służyć np. do zbiorczego zestawienia pokazującego średni czas dostawy danym przewoźnikiem. Wtedy klient mógłby sobie wybrać, czy chce czekać dajmy na to 12h na kuriera DPD ale zapłacić więcej, czy może 15h na dostarczenie do paczkomatu. A w sytuacji, którą opisałeś, to kontaktowałeś się ze sprzedającym? Jeśli faktycznie ma to w nosie i Ci nie pomógł, to już wiesz, żeby u niego nie kupować. Za wszelkie niestandardowe sytuacje z przesyłką, w tym reklamacje odpowiada płatnik. Czyli w większości przypadków nadawca.
Zobacz, że po kodach EAN aukcje są lepiej pozycjonowane w Googlach, tzn wpisując sam kod jest większa szansa, że w wynikach wyszukiwania osoba zainteresowana kupnem trafi na Twoją aukcję. Ty sprzedajesz, Allegro zarabia, klient ma towar i wszyscy zadowoleni. Ale też moim zdaniem nie powinno być to narzucone na sprzedawców, chociażby z wspomnianych wcześniej powodów, że nie wszystkie towary sprzedawane w serwisie EAN mają nadany.
My mamy PayU i Przelewy24, a jak będzie możliwość płatności przez Eskimos Bank też to będziemy mieli 😉 Może faktycznie wymuszanie na sprzedawcach aktywowania dodatkowych kanałów płatności nie powinno być oceniane, ale jeśli ktoś chce u Ciebie zostawić kasę, to trochę słabo jak tego nie zrobi, bo nie ma takiej formy płatności, z której korzysta, preferuje, czy nie boi się korzystać.
Zgadzam się odnośnie terminu dostawy - jaki ja mam np. wpływ na dostawę listu poleconego priorytetowego, który nawet nie wiemy gdzie jest.... Na stronie śledzenia widać jedynie nadanie, a potem długo niiiiiiic aż do momentu aż docelowy urząd pocztowy weźmie przesyłkę na stan. Przesyłka priorytetowa szła w PL 2 tygodnie. I jaki JA miałam na to wpływ?! Żaden!!! Nie możemy być karani takim wskaźnikiem za błędy innych.
przelewy 24 nie posiadałam a i tak miałam tam 360zł i jak chciałam wypłacić musiałam aktywować konto
Ja także uważam, że ocena terminowości dostawy , jest złym pomysłem. Z doświadczenia wiemy iż w zasadzie większość firm kurierskich ma problem z terminowością dostaw ( w okresie np. świąt jest to przecież normalne ) Trzeba także zauważyć , że czasem opóźnienie w doręczeniu jest wynikiem nieobecności kupującego, a spory potem pomiędzy przewoźnikiem a kupującym są zazwyczaj są nie do rozwiązania. Będą na tym tracić sprzedawcy pomimo terminowej wysyłki.
Jeśli zaś chodzi o powiązania z produktem, jest to duże ułatwienie dla sprzedającego pod warunkiem iż produkt jest rzetelnie opisany. Dostajemy mnóstwo propozycji powiązań , produktów , które nie są takie same. Niektóre z nich mają także błędnie wypełnione parametry, co wprowadza w błąd kupującego, co z kolei może mieć wpływ na ocenę za zgodność z opisem
Ja się podczepię. Świetne sugestie. Allegro wpycha sprzedawców w swoich przewoźników - więc to allegro powinno ich oceniać i ścigać za niewywiązanie się z umowy. Każdy ze sprzedawców przeżył na pewno sytuację, gdy Kurier Wieczór próbuje przez 2 tygodnie dostarczyć paczkę o 12. Albo, że paczka leży gdzieś na magazynie (DHL, Inpost) i dopiero po interwencji i reklamacji okazuje się, że paczka od tygodnia jest w doręczeniu. I oczywiście nikt nie jest winny oprócz Sprzedającego, który najwidoczniej nie jest w stanie sobie poradzić z każdą sytuacją na 5 gwiazdek:)
Co do EAN. Moim zdaniem to kolejny krok Allegro w kierunku - serwis aukcyjny tylko dla marek.
Kody EAN są od dawna, ale nie dotyczą wszystkich kategorii - taka prawda.
Ciekawe czy są możliwe kary od allegro za wpisanie w pole EAN przypadkowej liczby do produktu którego jest się producentem i jest to produkt jednostkowy? Nie rozumiem dlaczego mam być karany brakiem punktów w ocenie sprzedawcy skoro takie produkty to większość mojej oferty.
@gartdeco1 wydaje mi się, że przypadkowej się nie da bo system nie przyjmie. Nie jesteś osamotniony, starsze książki też nie mają EAN .
Co do dostawy w terminie to ocenianie tego jest bzdurą i dopóki Allegro nie zmieni czasów dostawy na faktyczne, to podpadać to będzie pod celowe uwalanie oceny jakości sprzedaży u sprzedawców.
Przykłady najlepiej to obrazujące:
Allegro Przesyłka polecona - Allegro podaje czas przewozu 2-3 dni, Poczta Polska 4-5 dni roboczych.
Allegro Pocztex Kurier 48h - Allegro podaje czas przewozu 1-2 dni, Poczta Polska do 3 dni roboczych.
Kurier DTS - Allegro podaje czas przewozu 1-2 dni, DTS podaje w 1 strefie do 3 dni roboczych, w 2 strefie do 5 dni roboczych!
Czas przewozu przy ustalaniu cenników dostawy sprzedawca może zmienić jedynie w pozycjach "przesyłka kurierska" oraz "odbiór w punkcie sprzedawcy". Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że wszystkie te formy dostawy są ustalone przez Allegro.
A jak chcecie się jeszcze bardziej uśmiać, to na stronie dedykowanej usługom Allegro Pocztex, nasz kochany portal podaje prawidłową informację o czasie dostawy przesyłki poleconej. Może ktoś z pracowników Allegro wyjaśnić czemu przy tworzeniu cenników dostaw podawane są z <autocenzura> wzięte czasy przewozów?
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-pocztex-kurier-48-oraz-allegro-przesylka-polecona-PDa7a...