Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę oby człowiek projektujący zasady oceny jakości zastanowił się i wypowiedział. Od 21 lat plasuję się w 2-3 procentach najlepszych Sprzedawców. Wczoraj losowo trafiłem na Kupującego, który mimo ogromnego zadowolenia z produktu zdjął po trzy gwiazdki, bo chyba nie zrozumiał wszystkiego. Najpierw wystawił po 5 gwiazdek, potem zmienił. Nawiasem mówiąc kupował 7 razy zanim udało mu się zapłacić. Już wiedziałem, że nie jest dobrze. Oczywiście moja obsługa idealna, szybka i sprawna jak zawsze, a produkt bez zarzutów.
Allegro za to odjęcie gwiazdek zdjęło mi uwaga! 1120 punktów z oceny jakości, napisało że to nieakceptowalne i że 98% Sprzedawców pracuje lepiej niż ja. Czyli jestem gorzej oceniony od oszustów sprzedających chińskie podróbki i sortowany na samym końcu. Gdzie tu jest sprawiedliwość i rozsądek? Nawet negatywa nie dostałem.
Drugie kuriozum - Kupujący nie otworzył dyskusji, przez co tracę jeszcze 45 punktów. Gdyby otworzył dyskusję miałbym 45 punktów więcej. Gdzie tu logika?
Moje pytania do Pana projektanta systemu:
1. Czy nie należy do statystyk jakości brać rocznego okresu, lub po prostu ilości np. 300 ostatnich zakupów?
2. Czy nie należy odrzucać dwóch skrajnych ocen jak przy sędziowaniu, aby uniknąć loterii i celowej destrukcji?
3. Czy nie należy dać najlepszym sprzedawcom godnym zaufania, z wieloletnim stażem, możliwości oprotestowania jednej oceny w roku?
Wielkie firmy zupełnie nie odczuwają jednej przypadkowej złej oceny. Spływa jak po kaczce. A w małych firmach trafienie na jednego ekscentrycznego Klienta rujnuje konto. Nikt u mnie nic nie kupi, a rodzinę trzeba utrzymać.
@nikl Logika wyliczania Jakości sprzedaży to nie praca jednej osoby, tylko całego zespołu na podstawie danych. Należy pamiętać o tym, że każdy medal ma dwie strony i po przykładowo zaproponowanym przez Ciebie wyliczaniu Jakości z całego roku, zaraz zgłosi się inny sprzedający, któremu bardziej odpowiadał system 30 dni. Niestety nie jesteśmy w stanie dogodzić wszystkim. Obecnie funkcjonujące rozwiązanie jest na ten moment optymalne.
Jeśli Twoja nota w Jakości sprzedaży spadła, to skontaktuj się z klientem i poproś o zmianę oceny.
Chodzi o uczciwość i sprawiedliwość, a nie to co komu odpowiada. Sprawiedliwość ocen jakości wymaga aby nie dyskryminować małych firm. A to jest dyskryminacja, bo duża firma jest oceniania np. z tysiąca transakcji, a mała z np. z 50. U dużego sprzedawcy trafienie losowe na ekscentrycznego lub złośliwego Kupującego nie wpływa na ocenę ogólną, a małej firmie to samo zdarzenie rujnuje sprzedaż.
Ten prosty przykład jasno to pokazuje. Od 21 lat nie mam w zasadzie negatywów ani złych ocen. Ostatnio zawsze 5.0. Po przypadkowym trafieniu na dziwnego człowieka, Allegro kwalifikuje mnie do 2% najgorszej szumowiny na tym serwisie. Czy to jest uczciwa ocena jakości pracy?
Oczywiście że możecie dogodzić wszystkim. Wystarczy oceniać równo i sprawiedliwie, niezależnie od tego czy firma jest duża czy mała.
Jeśli to jest zespół, to proszę aby się wypowiedział w tej sprawie. Pani Moderator, bez urazy, nie ma żadnego wpływu na naprawianie błędów projektowych i logicznych. W dodatku nie rozumie Pani tego problemu jeśli pisze że "to rozwiązanie jest optymalne". To przeczy zdrowemu rozsądkowi, bo właśnie wykazałem, że optymalne nie jest. Jest bardzo nieuczciwe i krzywdzące. Dyskryminuje małe firmy.
@ko_alka Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, iż taka prośba do kupującego w 90% skutkuje roszczeniami > zmienię ocenę, ale oczekuję czegoś w zamian > nie raz był taki wątek na AG
To nawet nie w tym problem. Trzeba zakładać statystycznie, że jeden na tysiąc Kupujących to osoba nie oceniająca zakupu rzetelnie z różnych powodów.
I teraz wielkiej firmie to kompletnie nie szkodzi, bo to jedna z tysiąca ocen. Nic to nie zmienia. Natomiast mała firma dostaje gigantyczną karę od Allegro zupełnie za nic i trafia do kategorii 2% najpodlejszych sprzedawców sortowanych na szarym końcu.
Tak mi napisali: Allegro uważa że 98% Sprzedawców ma wyższą jakość, choć niczym nie zawiniłem i od wielu lat mam 99% ocen pięciogwiazdkowych bez negatywów. Ot, miałem pecha trafić na trochę dziwną osobę zadowoloną z produktu, szybkiej obsługi, ale zdejmującą gwiazdki bez specjalnego powodu. I ta jedna przypadkowa ocena wywraca firmę do góry nogami z poziomu Super do poziomu Nieakceptowalne. To przyniesie przez kolejne miesiące wiele tysięcy złotych straty. Praktycznie mogę zamknąć konto. A mój konkurent który ma 20 negatywów, złe oceny, jest uważany przez Allegro za doskonałego sprzedawcę. Gdzie tu logika, uczciwość i sprawiedliwość?
Wszystkiemu jest winien błąd projektowy Allegro. Statystyki powinny być liczone nie z 30 dni, tylko np. z 300 ostatnich sprzedaży czy ocen. Wówczas jedna przypadkowa niesprawiedliwa ocena nie rujnowała by całego sklepu. Duży i mały sprzedawca byłby oceniany na równych zasadach i warunkach.
Mała firma dzisiaj jest SuperSprzedawcą a jurto może być bankrutem. Tak to na Allegro działa.
Nie oczekuj logiki od portalu - przynajmniej takiej, jaka jest ogólnie pojmowana. Tutaj rzeczy rządzą się swoimi prawami - niezrozumiałymi dla zwykłego zjadacza chleba...
@nikl Wydłużanie okresu lub branie pod uwagę ostatnich X zamówień powodowałoby sporo problemów (np. jakość byłaby prawie niezmienna i ciężko byłoby ją poprawić).
Z kolei fragment Twojej wypowiedzi "Czy nie należy dać najlepszym sprzedawcom godnym zaufania, z wieloletnim stażem, możliwości oprotestowania jednej oceny w roku?" stoi w sprzeczności z innym fragmentem, w którym postulujesz sprawiedliwość. Zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie rodziłoby problemy natury prawnej, bo właśnie powodowałoby nierówne traktowanie sprzedawców.
Wiemy, że obecny system nie jest idealny, ale jest w tym momencie optymalny (na tym etapie w ten sposób możemy pogodzić interesy różnych grup sprzedających).
Jeśli chodzi o mniejszych sprzedających, to zdajemy sobie sprawę z problemu i planujemy zmianę w systemie ocen w tym zakresie, ale tutaj musisz uzbroić się w cierpliwość. Niestety nie wydarzy się to w najbliższym czasie, ale być może po wakacjach uda nam się te zmiany zapowiedzieć.
Nie chcę urazić, ale w Waszym systemie ocen nie ma nic optymalnego. To nie jest drobna niesprawiedliwość. To jest jakieś ekstremalnie kuriozum i fałszowanie faktycznego obrazu jakości. Zobacz moje konto. Przez 21 lat mam prawie same pięciogwiazdkowe oceny bez negatywów. Odjęliście mi 1120 punktów jakości i uważacie że jestem wśród 2% najgorszych Sprzedawców na Allegro, choć tyle lat tak się starałem. Na prawdę mam teraz w nosie Wasz system i ciągłe uwagi popraw to popraw tamto. Skoro to się dzieje losowo i bez mojej winy, to nie mam już żadnych motywacji do walczenia o jakość. Przeniosę się na systemy uczciwie oceniające pracę Sprzedawcy.
Nie rozumiem Twojego argumentu że statystyka z X zamówień lub z Y ocen byłaby ciężka do poprawienia. Po prostu wielka firma mogła by to poprawić w miesiąc, a mała w rok. Ale byłoby to sprawiedliwe i uczciwe. Bo co mamy teraz? Jedna losowa ocena przenosi firmę z nieba do piekła. Losowy ubytek dosłownie kilku gwiazdek niweczy całkowicie 21 lat ciężkiej pracy. Mała firma choćby była najlepsza nie dostanie od Was Super Sprzedawcy, bo nie ma stu ocen. Mała firma dostaje 45 punktów kary za to że nie ma dyskusji. Dostaje kary bo statystyki szybkich wysyłek nie działają. W większości aspektów oceny brakuje danych, bo 30 dni to za mało. Dajcie choćby 90 dni. Już będzie lepiej. Albo jak przy sędziowaniu kasujcie dwie skrajne oceny, bo wiadomo że skrajności nie są sprawiedliwe.
Obecny system jest obrzydliwy i potwornie dyskryminujący małe firmy rodzinne. Wszystko jest całkowicie losowe i niezależne od faktycznej jakości pracy. Jestem bardzo zawiedziony, że nie chcecie tego naprawić. To fatalny błąd projektowy, zniechęcający do dobrej pracy.
A na marginesie danie Sprzedawcom godnym zaufania możliwości oprotestowania jednej oceny w roku jest bardzo sprawiedliwe i dla wszystkich równe. Każdy bowiem ma możliwość zdobycia zaufania poprzez wiele lat dobrej pracy i dobrych ocen. Jak widać w Allegro to się nie liczy. Nie warto być dobrym Sprzedawcą i nie warto współpracować z Allegro wiele lat.
A skąd wiedza że tak by było ? nie konsultujecie z nikim tylko we własnym gronie, teraz tu pani moderator wypowiada się za całe Allegro a pisze: Obecnie funkcjonujące rozwiązanie jest na ten moment optymalne i zna odpowiedź bez poddania propozycji pod konsultacje, zachowujecie się jak obecny rząd, wszystko wiemy i robimy najlepiej i nikt nam nie będzie mówił że czarne to czarne.😁