Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ocena klienta za koszt wysyłki - czy uważacie podobnie jak ja, że powinna być gwarantowana wysokość tej oceny w sytuacji, gdy Klient wybiera droższe formy wysyłki niż inne tańsze udostępnione dla jego zamówienia przez Sprzedawcę?
Często za koszt wysyłki otrzymuję 4/5 właśnie w sytuacji, gdy klienci wybierają droższą przesyłkę z udostępnionych przeze mnie dla jego zamówienia. I mimo że sami wybrali droższą, to oceniają na zbyt drogą… Dla mnie taka informacja to żadna informacja zwrotna - co mi daje ocena 4/5 lub 3/5 za koszt wysyłki, gdy udostępniłam tańsze, niż wybrał Klient?... NIC.
Co innego, gdy Klient wybrał najtańszą wysyłkę i mimo to ocenił ją na zbyt wysoką.
Dlaczego ZAAKCEPTOWANY koszt wysyłki nie może być oceniony na przykład na 4 gwiazdki, czyli „akceptowalny”?
@xyz96Bo go zaakceptowałeś czyli się z nim zgodziłeś. Nikt Ci nie kazał się z nim zgadzać czyli kupować.
Dlaczego nie można by było ocenić kosztu, na który się godzimy z własnej woli? Jeśli nie ma kosztu wysyłki, wtedy nie ma czego oceniać.
@xyz96Jeśli chodzi o wysyłki allegro inpost/poczta to dlaczego oceniać koszt wysyłki których nie ustala sprzedający tylko są im narzucane odgórnie i ma z tego tylko stratę na kosztach pakowania?
Miałbyś większą satysfakcję kupując towar za 100zł niż ten sam za 90zł+10 wysyłka?
Założę się że prędzej kupiłbyś towar za 90 tylko dlatego by jeszcze ponarzekać na wysyłkę. Allegro liczy na takich jak Ty bo właśnie dzięki wam osiągnie cel czyli dla każdego darmowa wysyłka.
A o tym że ceny towarów będą 50-200% większe i Ty i inni już nie będą zainteresowani zakupami w takich cenach to już nikt nie mówi. Tam gdzie darmowa wysyłka miała finansowy sens to już dawno jest, a tam gdzie jej nie powinno być zostanie wymuszona.
Ciekawe za co wtedy będziecie obniżać oceny...
Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
@xyz96jeśli chcesz oceniać wysyłki allegro paczkomat czy allegro polecony to odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: bo to jest pozbawione sensu. Równie dobrze mógłbyś pisać skargi do allegro za to że takie ceny narzucili.
Jeśli chcesz oceniać wysyłki których ceny ustala sobie dowolnie sprzedający na podstawie osobnych umów z przewoźnikami to jak najbardziej można a nawet niekiedy trzeba.
Zadowala Cię taka odpowiedź?
Pytanie było inne, dlaczego nie można by było oceniać kosztu wysyłki, na który się godzimy z własnej woli? Ocena w żadnym wypadku nie jest pozbawiona sensu, bo skłania do refleksji tego, kto cenę ustalił lub narzuconą zastosował, choć nie musiał.
@xyz96już zostało wyjaśnione że cenę ustaliło allegro, tak? Co do "zastosował choć nie musiał" to tutaj stanowisko allegro również jest jasne bo promuje swoje wysyłki a reszta leży odłogiem na końcu trafności. Wybór można powiedzieć że też wymuszony w oczywisty sposób.
Więc to że Ty jako kupujący masz w poważaniu czy sprzedający dopłaca czy nie do biznesu i czy ktokolwiek go zmusza do stosowania takich czy innych cen nie oznacza od razu że masz prawo do krytykowania cen które mu ktoś narzucił. Masz taką możliwość tylko dlatego że allegro nie potrafi ogarnąć systemu oceniania i wykorzystuje go do przepchnięcia swojej misji.
Czy ma to sens? Oczywiście że nie. Sprzedający nie zyskuje żadnej rzeczowej informacji z Twojej oceny, a komentarze były pierwotnie w tym celu stworzone by sprzedający mógł reagować na potrzeby kupujących. Sprzedający nie bardzo chcieli reagować bo koszty zaczęły przewyższać zyski więc teraz allegro wymusza darmową wysyłkę. Za wszystko i tak zapłaci kupujący jednocześnie tracąc możliwość wystawiania następnej oceny po czasie wysyłki. Odpowiedz sam sobie teraz na pytanie czy warto było tak cisnąć te oceny?
@xyz96Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to idziesz do sklepu, kupujesz masło, płacisz - a potem wyżywasz się na kasjerce że tyle kosztowało???
@pinsplashnie.. raczej on kupuje masło, grzecznie płaci, później wraca do regału z towarem i wrzeszczy do osoby która oklejała produkty cenami dlaczego tyle zapłacił.
Bo wiadomo przecież że to wina osoby która cenę przykleiła do tego masła.
Jestem tego samego zdania !! Klient widzi jakie są koszty, po drugie niestety ceny przesyłek ustalają przewoźnicy, a jak wszyscy wiemy idą w górę i w górę!! Nieraz dostaję jedną gwiazdkę choć muszę dopłacać do przesyłki....
5 złotych za wysyłkę?! Paaaanie chińczyk wysyla za darmo.
Ciężko wytłumaczyć,że rząd chiński i Alibaba dopłącają do KAŻDEJ wysyłki z aliexpress 😄
może nasz rząd i Allegro też będzie dopłacało 😛 hyhyyhy
Tak, ustalają przewoźnicy, ale też sprzedawcy, którzy w koszcie wysyłki często ukrywają dodatkowy zarobek. Akceptacja kosztu wysyłki nie równa się z automatu temu, że klientowi ten koszt wysyłki odpowiada. Dlatego jest ocena, żeby eliminować cwaniaków.
@Michal_Majewski_Z Twoich postów wynika że mimo iż znasz koszty to kupujesz. A potem oceniasz że za drogo. Czyli ktoś cię zmusił do zakupu. Na twoim miejscu zgłosiłbym ten przymus do prokuratury.
Przypomnieć muszę, że jeśli sprzedający oferuje dostawę SMART (zarówno w wersji standardowej, jak i z kurierem) lub darmową dostawę - to z automatu otrzymuje 5*.
Rozumiem, że problem mogą stanowić nietypowe (wielkogabarytowe) - natomiast kupujący ma prawo do subiektywnej opinii w tej sprawie.
Subiektywnej. Dobrze powiedziane. Niestety kupujący cenę za wysyłkę która jest identyczna jak w umowie jaką mamy zawartą z firmą wysyłkową potrafią ocenić na 1 gwiazdkę.
Potwierdzam. Klient nie ma SMARTA i ma do wyboru, np. list polecony ekonomiczny za 5,90zł, RUCH za 6,69zł oraz InPost za 8,99zł. Wybiera InPost i daje niskie noty za koszt wysyłki...
Mało tego... polecony za 5,90 za drogo
Przy podpisanych umowach i najniższej cenie na ryku. np. 5,9zł za polecony PP. powinna być z automatu najwyższa nota.