Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Do tej pory byliśmy pośrednikiem w składaniu reklamacji w ramach Allegro Standard, które dotyczyły opóźnień, uszkodzeń czy zaginięć przesyłek. Powodowało to wydłużenie czasu oczekiwania na decyzję reklamacyjną przewoźnika nawet do 60 dni.
Od 18 sierpnia takie reklamacje zgłosisz bezpośrednio u przewoźnika, a na ich odpowiedź będziesz czekać krócej – zgodnie z prawem pocztowym maksymalnie do 30 dni.
Chyba nie radzą se z reklamacjami Allegro Delivery 🙂
Druga sprawa skoro to umowa Allegro z przewoźnikiem czy mogą odmówić mi przyjęcia reklamacji ?
@kostas11 Konsultuję tę sprawę.
@kostas11 był już na ten temat inny wątek
allegro nie radzi sobie z reklamacjami więc wyrzuca je firm zewnętrznych
tak jak obsługa wcześniejsza była generalnie w większości przypadków niezgodna z przepisami
więc teraz i tak nie będzie lepiej
ciekawe jak serwis wyjaśni uokikowi uchylanie się rozpatrywania od złożonych reklamacji
ten komunikat nie dotyczy allegro delivery
sprawdź sobie co oznacza tzw "allegro standard"
@RED Wiem czego dotyczy, może źle napisałem, mają zawał reklamacji swoich że nie chcą ogarniać innych, tle że jest problem bo ja nie mam umowy z UPS DPD czy DHL Allegro sprzedaje mi usługę i wystawia fakturę, im składam reklamację i oni mają 30 dni na ustosunkowanie się 😄
występuje tu schizofrenia, bo przewoźnicy w ramach tych usług kurierskich z "Allegro" w nazwie uznają Allegro za uprawnionego do reklamacji nie nadawcę i wymagają przeniesienia roszczeń przez Allegro (Allegro to rozumie i można w każdej chwili sobie pobrać taki dokument). W drugiej jaźni Allegro uznaje się tylko za pośrednika w tej reklamacji. Trzecia jaźn się ujawnia jak po pół roku kupujący stwierdza, ze nie dostał paczki, normalnie nadawca ma na utrwalonym nosniku potwierdzenie dostarczenia konkretnej przesyłki. Ale w przypadku tych z "Allegro" w nazwie takie potwierdzenia przewoźnik wysyła do Allegro.
bo prawo pocztowe i prawo przewozowe twierdzą co innego
Może zmieniają swój status z formalnego nadawcy, na płatnika (płatnikiem może być podmiot trzeci). Wtedy do zgłoszenia reklamacji uprawnionym będzie sprzedawca, a nie Allegro.
@kostas11 Wracam z odpowiedzią- przepraszam, że musiałeś tak długo czekać.
A co z informacjami od przewoźnika? Np. w Inpost to nie jest problem, w ramach naszej umowy dostajemy pełne rozliczenie i dowody dostarczenia także przesyłek z Allegro w nazwie, ale np. w przypadku DPD nie. Jeśli wyślemy przesyłkę gdzie Allegro jest brokerem nie mamy żadnych danych (np. protokół dostarczenia z podpisem), które mamy gdy wysyłamy na naszej umowie. Co jeśli po 1,5 roku klient sobie przypomni, ze żadnej przesyłki nie otrzymał? Sama etykieta nie jest dowodem nadania. Skąd weźmiemy takowe dane?
@EElektryka_com w takiej sytuacji powinniście skontaktować się z przewoźnikiem, który będzie mógł przesłać szczegółowe informacje na temat przesyłki.
Np. DPD nie przekaże. Bo po 6 miesiącach chcą pieniędzy za to, a że nie jesteśmy płatnikami przesyłek, których Allegro jest brokerem to nawet nie ma technicznych możliwości. To już było przerabiane z Wami. Kiedy my jesteśmy płatnikami w DPD to dostajemy specyfikacje na utrwalonym nośniku i mamy dowód, ze przesyłka została dostarczona. w przypadku Allegro DPD takie informacje wysyłają do Was i Wy jesteście uprawnieni do ich uzyskania.
@RED podstawą prawną jest nasz regulamin, w najnowszej komunikacji o zmianach regulaminowych, będzie to opisane.
Składając reklamację przewoźnikowi, tak jak wcześniej, sprzedający będzie przekazywał pełnomocnictwo.
To, że mamy umowy z przewoźnikami nie oznacza, że rozpatrujemy reklamację, podpisujemy umowy z przewoźnikami, aby zapewnić sprzedającym atrakcyjniejsze stawki, ale za całość dostawy również za ewentualne reklamacje odpowiada przewoźnik.
@EElektryka_com konsultuję Twoje pytanie z osobami odpowiadającymi za współpracę z przewoźnikiem, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.
na jakiej podstawie prawnej nie będziecie stroną umów które zawieracie?
@EElektryka_com A co z informacjami od przewoźnika?
Prosta odpowiedź - bo nie jesteś stroną transakcji tylko allegro
czy zdajesz sobie sprawę, że takie stanowisko
Składając reklamację przewoźnikowi, tak jak wcześniej, sprzedający będzie przekazywał pełnomocnictwo.
To, że mamy umowy z przewoźnikami nie oznacza, że rozpatrujemy reklamację, podpisujemy umowy z przewoźnikami, aby zapewnić sprzedającym atrakcyjniejsze stawki, ale za całość dostawy również za ewentualne reklamacje odpowiada przewoźnik.
Łamie polskie przepisy? Zmuszacie sprzedawców czy konsumentów by brali wasze pełnomocnictwa i sami występowali w waszych sprawach przed przewoźnikami, to się nie obroni
@RED, tak jak wspomniała Monika, podstawą prawną jest nasz regulamin, a jego postanowienia są zgodne z obowiązującymi przepisami.
Ta zmiana usprawni proces reklamacji i jednocześnie skróci czas oczekiwania na decyzję reklamacyjną.
@MiMary co będzie jak użytkownik nie wyrazi zgody na używanie waszego pełnomocnictwa, bo nie musi
nie będzie miał możliwości reklamacji?
bo mu przewoźnik ją odrzuci bo nie jest dla niego stroną transakcji
jak złoży ją jednak do was np: na pobrane płatności to też jej nie wykonacie?
to jest właśnie łamanie prawa
a jak z waszymi zielonymi paczkomatami i uokik - tu też jest wszystko w porządku?
https://uokik.gov.pl/ekosciema-prezes-uokik-stawia-zarzuty-allegro-dhl-dpd-i-inpost
@RED, do zgłoszenia niektórych reklamacji będzie konieczne przesłanie pełnomocnictwa. Tak samo w przypadku niektórych reklamacji przewoźnik może wymagać dosłania zdjęć lub protokołu szkody, aby móc rozpatrzyć zgłoszenie - bez odpowiednich dokumentów rozpatrzenie reklamacji może być bezskuteczne.
Reklamacje, które dotyczą dodatkowych opłat i zwrotów konsumenckich będziemy obsługiwać tak jak do tej pory.
@EElektryka_com otrzymałam odpowiedź, że przewoźnik powinien udokumentować szczegółowe informacje związane z przesyłkami i w przypadku reklamacji przekazać je osobom zainteresowanym. Natomiast czas na złożenie reklamacji logistycznej to 12 miesięcy, jeśli kupujący przypomni sobie, że nie odebrał przesyłki 1,5 roku temu, w jego szczegółach zakupu widoczne będą informacje o statusie przesyłki, więc potwierdzenie odbioru powinno wystarczyć do odrzucenia reklamacji.
Jeszcze raz dla jasności samodzielne składanie reklamacji dotyczy opóźnień, uszkodzeń lub zaginięć przesyłek, kwestie dodatkowych opłat i zwrotów konsumenckich będziemy obsługiwać tak jak do tej pory.
Gdyby zdarzyła się jakaś niestandardowa sytuacja, również postaramy się pomóc.
niestety nie rozmawiamy o tej samej sprawie.
Tu nie chodzi o reklamację przesyłki logistycznej. Mówimy o art. 554 Kodeksu cywilnego. Klient ma 2 lata na podniesienie roszczeń (innych niż niezgodność z umową, bo to reguluje ustawa konsumencka). Głównym takim roszczeniem jest zapłata za towar i jego nieotrzymanie. I tu jest ten problem, bo będąc płatnikiem mam, np. w DPD, utrwalone informacje o dostarczeniu przesyki. Sam przewoznik ma obowiązek trzymania takich danych przez rok. W przypadku kiedy przesyłka jest w ramach Allegro DPD płatnikiem jest Allegro i to Allegro otrzymuje potwierdzenie dostarczenia przesyłki. Jeżeli Klient podniesie roszczenie po 1 roku i 11 miesiącach, ze nie dostał to za co zapłącił (formalnie nie ma to znaczenie, czy miał dostać kurierem, czy teleportacją) to sprzedawca ma wyciągnąć dowód, ze wydał przedmiot kupującemy, jak nie, to jest do tyłu.
Przypomnę, ze Allegro usuwa aukcję po roku.
@EElektryka_com gdyby doszło do takiej sytuacji, możesz skontaktować się z nami, a my zrobimy co w naszej mocy, aby to wyjaśnić. Tak jak pisałam, przewoźnik powinien udokumentować szczegółowe informacje związane z przesyłkami.