Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od 5 maja, czyli od dziś, kupujący mogą anulować zakup w nowy sposób. Poniżej znajdziecie informacje, jak obsłużyć zamówienie anulowane w nowy sposób.
Kupujący będzie mógł anulować swój zakup przez zakładkę Kupione, ale zrobi to jedynie dopóki nie zmienicie statusu zamówienia na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane" albo dopóki nie podacie numeru przesyłki. Wówczas kupujący nie będzie już mieć możliwości anulowania swojego zakupu.
Gdy jednak zakup zostanie anulowany, wyślemy Wam maila na ten temat oraz wyświetlimy informację w samym zamówieniu. Jak dalej postępować w przypadku anulowanego zakupu? Poniżej znajdziecie kilka wskazówek:
Aby każdy sprzedający mógł przygotować się do nowego sposobu anulowania zamówienia przez kupującego, do końca lipca obowiązywać będzie okres przejściowy. W tym czasie możecie wyłączyć opcję anulowania zakupu w swoich ofertach. Oznacza to, że kupujący nie anulują zakupów zrobionych u Was. Jeśli zechcą to zrobić, pozostaną im dotychczasowe sposoby anulowania zamówienia - na przykład za pomocą formularza zwrotu lub wysłanie maila.
Możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu znajduje się w zakładce Ustawieniach zamówień, więc każdy Sprzedający może wyłączyć ją sam.
Opcja anulowania zakupu będzie dostępna jedynie przy zakupie od firmy. Z możliwości anulowanie zakupu wykluczyliśmy następujące kategorie:
Z możliwości anulowania zakupu wyłączone są również zamówienia z metodą dostawy "wysyłka e-mailem" - niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony.
Proces przyznawania rabatu transakcyjnego dla anulowanych zamówień został znacznie ułatwiony. Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócicie mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Waszą korzyść.
@_HolaOla_ Anulowanie zamówienia to odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej? Zwrot przez formularz dostępny w zakładce Kupione, po kliknięciu "Zwróć całość lub cześć zakupu", to odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej?
@jak pisze @xyz96 co to jest anulowanie towaru?
jakiś zwrot słowny z g oo g le tłumacza? z hebrajskiego amerykańskiego czy chińskiego?
proszę o umocowanie tej funkcjonalności z przepisami prawa polskiego w regulaminie
allegro
bo obecnie anulowanie zamówienia to odmowa wykonania umowy przez Kupującego
przypadek z dzisiaj u mnie
Kupujący zawiera umowę potem wybiera tą opcję
i ponownie zawiera podobną
bo mu się adres wysyłki pomylił
za drugą nie płaci bo mam sobie przenieść środki z pierwszej
efekt mam zawarte 2 umowy pieniądze za jedną i nie mogę wysłać towaru smartem
bo nie mam Kupującego na liście wysyłkowej
ktoś tam w allegro ześwirował???
czy jak zmienię status na w trakcie realizacji bez wykupienia abonamentu to tez się liczy czy trzeba wykupić abonament?
Na koncie osobistym nie mam opcji tych ustawień w zamówieniach. Czy to dlatego że nie mam wykupionego abonamentu?
"Opcja anulowania zakupu będzie dostępna jedynie przy zakupie od firmy"
Czyli znów firmy dostaną w kość a szara strefa się cieszy, czy naprawdę nikt w serwisie nie pójdzie po rozum do głowy i nie ukróci tych zapędów?
Pomimo wielokrotnych zgłoszeń wielu "szaraków" nieuczciwie konkurujących do jedyne na co stać Allegro to odpowiedź : nasze systemy tego nie potwierdzają
ehh 😞
"Opcja anulowania zakupu będzie dostępna jedynie przy zakupie od firmy"
Czyli znów firmy dostaną w kość
Ale jak to znów? Przecież od dłuższego czasu konsument może odstąpić od umowy i te zmiany na Allegro niczego tutaj nie wprowadzają "dającego w kość".
@_HolaOla_ pisze: Proces przyznawania rabatu transakcyjnego dla anulowanych zamówień został znacznie ułatwiony. Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócicie mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Waszą korzyść.
a czy nie prościej byłoby w takich sytuacjach prowizję zwracać automatycznie ?
@RLis W analogicznej sytuacji autor tego wątku otrzymał zwrot prowizji bez żadnych problemów i w czasie krótszym niż 24h, więc to najlepszy dowód, że obecny system nie jest skomplikowany.
w dniu dzisiejszym miałam taki przypadek, dopiero jak zwrócisz kupującemu jego pomyłkę to ci oddadzą prowizję. To jest jedna wielka pomyłka z tymi anulowanymi zakupami!!!! Poza tym jako powód zwrotu musisz wybrać opcję ZWROT co nie jest prawdą !!!
Kolejny dziwny wymysł, jakby sam zwrot nie wystarczał. Dziwnym trafem zamówienia anulowane po kwalifikacji do pakietu SMART nie pozwalają na utworzenie etykiety. Z kolei te, których wartość jest niższa niż te 40 zł dalej są widoczne. I tym sposobem dziś do klienta nadałem 2 przesyłki. Towar z anulowanego zamówienia za 3 zł , a na paczce 9 zł w plecy. Dodatkowo jeszcze klienta trzeba ładnie poprosić o zwrot 🙂
Oczywiście to nasza nieuwaga , nie mam tu do nikogo pretensji 😉
Pomyślcie, nad zakładką powiadomienia w centrum wiadomości. U nas w firmie wszyscy przyzwyczaili się do korzystania z tego centrum. Jest to wygodniejsze i nie trzeba ganiać po całej poczcie wyszukując maili.
Czasami ciężko jest ogarnąć taką anulację na czas , jeżeli kilka osób w firmie kompletuje towar z wcześniej wygenerowanych list zakupów.
można wyłączyć w swoich ustawieniach to anulowanie
- dla nas problem się skończył
Moim zdaniem znów przekombinowaliście.
Po co to anulowanie zakupów? To nie jest plac zabaw. Użytkownicy powinni świadomie podjąć decyzję o zakupie, a jeśli kupili oznacza to, że zaakceptowali warunki na aukcji sprzedającego i powinni transakcję sfinalizować.
Zaczną się cyrki kosztem sprzedawców, którzy nie mają na to ani czasu ani ochoty, bo ktoś czegoś nie doczytał, bo kupił pod wpływem impulsu i anuluje zakup.
@Wioletta2701 Zgadzam się z Tobą, że dokonując zakupu kupujący powinien świadomie podjąć decyzję dotyczącą transakcji. Tę funkcjonalność wprowadzilśmy zarówno dla kupujących jak i sprzedających, którzy w przypadku anulowania nie są zobowiązani do wysłania przedmiotu, przez co mogą zaoszczędzić cenny czas.