anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odesłanie pod terminie

dasoteam2023
#7 Wielbiciel#

Klient ( Firma ) zakupił produkt 19 sierpnia. 20 sierpnia zgłosił odstąpienie od umowy.  Towar nadał dopiero 9 września czyli długo po 14 dniowym terminie. Odmówilismy zwrotu w związku z tym na co konsultant allegro odpisał , że to nie ma znaczenia i że ma byc zrobiony zwrot i koniec. Normalne to ?

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

RED
#21 Demiurg#

Nie, to nie jest normalne.

CZy klient firma może być traktowany jak konsument?

wg uokik

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/

Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Ważne!
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy). Termin zwrotu towaru nie obowiązuje, jeżeli sprzedawca zobowiązał się, że sam go odbierze od konsumenta.

 

czy konsultant o tym wam napisał czy jakoś mu się zapomniało?

oznacz moderatorów