Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowne @Allegro.pl
Temat prawdopodobnie poruszany niezliczoną ilość razy bez jasnych odpowiedzi. Przykład: kupujący niezarejestrowany robi większy zakup i wybiera przesyłkę pobraniową, dostarczenie jest kolejnego dnia i....odmowa przyjęcia. Brak kontaktu, brak jakiejkolwiek odpowiedzi na maila "dlaczego?". Koszty przesyłki dla sprzedawcy to przesyłka w jedną stronę X ilośc paczek, przesyłką w drugą stronę X ilośc paczek, prowizja allegro, zmarnowane materiały do pakowania.
Więc moje pytanie brzmi dlaczego allegro nie zdziera z takich nieuczciwych kupujących kosztów, powinna być możliwa blokada dla niezarejestrowanych kupujących pobraniowo do jakiejś ustalonej kwoty, a dla zarejestrowanej ściąganie kosztów przez allegro.
1. Tak, było poruszane wiele razy, znany problem
2. Nie udostępniaj pobraniówek
3. z tego co wiem, nie ma już klientów niezarejestrowanych.
4. Jedyne co to możesz iść do sądu - wygrasz ale to potrwa.
5. UOKiK stwierdził ze nie można blokować kupujących - de facto popiera takie działania - chociaż to prawnie zawarta umowa przez DWIE strony....
6. Jak widać sprzedający jako słabsza strona transakcji nie ma żadnej ochrony,w przeciwieństwie do kupujacych którzy mają ich sporo...
@CERAMTRANS2 Niezarejestrowani nie mogą już kupować na Allegro. Client:xxxxx to użytkownik zarejestrowany. Najlepiej nie udostępniaj pobrań, nie będzie takich sytuacji. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy, powinien pokryć tylko koszt powrotu takiej przesyłki, jeżeli nie odstąpi od umowy, powinien pokryć koszt przesyłek w obie strony. Jeśli nie zrobi tego dobrowolnie, pozostaje Ci tylko droga sądowa. Allegro nie może ingerować w takie sprawy i orzekać za sądy o konieczności zwrotu kosztów sprzedającemu.
Dzięki za odp. Nie wiedziałem że nie ma już niezarejestrowanych co dalej nie rozwiązuje problemu. Jeśli nie udostępnię pobrania to kupi gdzie indziej ponieważ (każdy zna tą historię) "raz kupowałem, zapłaciłem i nie dostałem towaru"
Jednak nadal liczę że Allegro uszczelni swój system i coś z tym zrobi. Dostałem odpowiedź od klienta który kupił w piątek, w poniedziałek odmówił przyjęcia towaru: "zmieniły mi się plany"
Ręce opadają.
@CERAMTRANS2 dlatego istnieje czarna lista. Naraził cię na wymierne straty finansowe. Skoro udostępniasz pobrania - wkalkuluj je w cenę.
@CERAMTRANS2 W koszt wysyłki pobraniowej wliczam koszt jej ew. powrotu.
Kupujący decyduje, czy mu się opłaca płacić podwójnie za wysyłkę.
@DECO-MASTER A co jak towar jest niezgodny z opisem, kto ponosi koszty, skoro już wcześniej "wydębiłeś" kasę od kupującego?😞
@LEW433 Chyba nie rozumiem, ale spróbuję.
W takiej sytuacji cała "wydębiona" kasa wraca do klienta, plus koszt wysyłki przez niego poniesiony (ten który poniósł, aby wysłać do mnie).
Nie mogę zwalić na kupującego jakichkolwiek kosztów, kiedy wina jest po mojej stronie.
Inna bajka, że ja nie sprzedaję na Allegro, więc tutejsze "fikołki" z wysyłkami mnie nie dotyczą.
nie do końca rozumiem, w koszt pobraniowej wliczasz jej powrót. ok dam 100 zł zamiast 20 zł pobranie a gość nie odbierze. kto jest w plecy ?
@CERAMTRANS2 No bez przesady. Nie zakładasz chyba, że wszystkie wysyłki COD wrócą. Padła tu propozycja wkalkulowania w cenę produktu, ale moim zdaniem to nie najlepsza droga. Podwojenie kwoty za wysyłkę COD nie uderzy w klientów, kupujących za przedpłatą, a chętni na wys. za pobraniem może się zastanowią, czy nie lepiej zapłacić od razu.
CERAMTRANS2 Allegro nic z tym nie zrobi . Udostępnienie przesyłek za pobraniem jest tylko Twoją decyzją , zbierasz miód , ale ponosisz również konsekwencje .
@CERAMTRANS2 Jak udostępniasz przesyłki pobraniowe to musisz się z tym liczyć, musisz policzyć czy warto i zdecydować.
@CERAMTRANS2 - z doświadczenia wiem, że odsetek Kupujących nie odbierających przesyłeki pobraniowych jest niewielki. Nie udostępnianie takiej formy wysyłki wiąże się z ograniczeniem ilości Klientów Kupujących. Ja sprzedają pobraniowo i stanowi to (na trzech sklepach, bez Allegro) około 70 % zamówień.
Ja sam również -jeśli nie ma opcji paczkomat- najczęściej kupuję pobraniowo ponieważ tak się jakoś składa, że jeśli jest pobranie (COD) przesyłka nadawana jest bardzo szybko przez Sprzedającego. A z opłaconymi zamówieniami różnie bywa...
Nie rezygnuj - weź to na klatę, (jeśli Ci się spina i masz taki sam wysoki udział pobrań w całości form przesyłek)
Tyle.
@terazauto No właśnie. Prowadząc własny sklep, trzeba się liczyć z faktem, że duża część zamówień będzie COD. Tobie się składa, że takie szybciej są wysyłane: "...panie bo jak nie zapłacę, to prędzej wyślecie...". Takie zdanie często słyszę. Odpowiadam, że dokładnie odwrotnie, bo klient, który już zapłacił, denerwuje się bardziej czekaniem na wysyłkę. Często zadziała.
@CERAMTRANS2, zgodnie z art. 535 KC, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru.
Dlatego, jeśli kupujący nie odbierze przesyłki pobraniowej, masz prawo domagać się naprawienia szkody (koszty związane z nieodebraną przesyłką) z tytułu art. 471 KC.
Inną możliwością jest rozwiązanie zaproponowane m.in. przez @pinsplash.
@mr_oma Ten sprzedawca w zakładce Zwroty zamieszcza klauzule niedozwolone z rejestru UOKiK. Próbujesz mu pomóc, ale nie zwracasz mu uwagi na zapisy niezgodne z prawem i regulaminem Allegro.
@CERAMTRANS2 napisz czy to była sprzedaż firmowa czy prywatna ?
Bo jak klient odmówił przyjęcia i dostałeś informację że się rozmyślił to może to jest odstąpienie więc powinien zwrócić Ci koszt odesłania / powrotu paczki 😄
A jeśli totalnie olewa to jedyne co to sąd 🙂
@Client:101806177 przy firmowej konsument może odstąpić i pokryć koszt odesłania o ile złoży taką wolę wtedy koszt wysyłki jesteśmy w plecy a przy sprzedaży prywatnej nie ma odstąpienia trzeba wyszarpać za wysyłkę i powrót paczki 😄
@kostas11 Aha.
Straty takie same, tylko firma musi je sobie wkalkulować i wychodzi z tej zimnej kalkulacji, że traci tylko na wysyłce. Prywatnie dwa razy leci w plecy.