anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa przyjęcia zwrotu przedsiębiorcy

maacieeg
#8 Zapaleniec#

Witam. Kupujący dokonał zakupu na FV. Dokonał zwrotu częściowego produktów, natomiast my ten zwrot odrzuciliśmy z racji, że jest on powiązany z charakterem dzielności firmy. Jeden z kodów PKD jest to ,,wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych”, natomiast kupujący zakupił u nas listwy przypodłogowe, klipsy montażowe i narożniki. Allegro stwierdziło, że mamy podstawę do odrzucenia zwrotu i zamknęli dyskusję na naszą korzyść. Kupujący wysłał ostatnio nam przedsądowe wezwanie do zapłaty. Jaki wygląda sprawa w takim przypadku? 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

komis-bell
#21 Demiurg#

@maacieeg Wezwanie do zapłaty za co?
Co się stało z odesłanym towarem?

oznacz moderatorów

maacieeg
#8 Zapaleniec#

Odesłany towar jest w siedzibie firmy o czym poinformowaliśmy kupującego, że oczekuję na odbiór 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@maacieeg to wyznacz ostateczny termin i poinformuj że potem zaczynasz naliczać za każdy dzień magazynowania X zł i to Ty będziesz miał wtedy podstawy do wezwania do zapłaty zaległej faktury 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

maacieeg
#8 Zapaleniec#

Cytuję: W związku z brakiem zwrotu do dnia dzisiejszego należności wynikającej z odstąpienia od umowy zawartej na odległość, skierowanego przeze mnie dnia 07.07.2024, dotyczącego zakupu towaru listwa przypodłogowa, klips montażowy, narożnik wzywam ostatecznie do zapłaty kwoty z odsetkami ustawowymi za opóźnienie od dnia 25.07.2024 do dnia zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego pisma.Informujemy, że w razie nieuregulowania zaległej należności w wyznaczonym terminie prawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@maacieeg wyślij mu pismo że z powodu nie odebrania towaru, od dnia odebrania pisma naliczmy 10 zł za dzień magazynowania, i co miesiąc wysyłaj im fakturkę za 300 zł z terminem zapłaty 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@maacieeg jeśli towar jest u Ciebie wezwij kupującego do jego odbioru podając rozsądny przedział czasowy dodając jednocześnie , że po jego upłynięciu rozpoczniesz naliczanie kosztów składowania w wysokości .... za 1 dzień .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@maacieeg ale powiem Ci że się dziwię Twoim podejściem, działasz na swoją szkodę, znając specyfikę branży, wiedząc że nie zawsze dobrze skalkulujesz, czasem jadąc na robotę bierzesz więcej co by nie tracić czasu jak by zabrakło lub pękło, każdy market budowlany przyjmuje to co zostanie a Ty strzelasz se w kolano, tak byś maiła klienta który by brał towar na każdą robotę wiedząc że może oddać co zostania a Ty maił byś coraz więcej stałych klientów 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

maacieeg
#8 Zapaleniec#

Takie zwroty od firm w większości przypadków przyjmujemy, ten klient zawsze zgłasza zwrot 14 dnia od otrzymania paczki, po czym wysyła po miesiącu paczkę i domaga się zwrotu kasy. Teraz był tak bezczelny, że miał zgłoszony zwrot w maju do zamówienia z maja i towar zwrócił na koniec lipca, ale przecież odstąpienie pozostaje w mocy. Nie chce się bawić w wyliczanie i potrącanie kosztów za bezumowne przetrzymywanie towaru. Stąd decyzja o odrzuceniu zwrotu tego klienta.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@maacieeg  ja bym oddał kase za tą transakcje już wcześniej ( jeśli nie negowałeś odstąpienia) a do nastepnego zakupu dołączył informacje iz kupujacy ma 14 dni na zwrot produktu po ewentualnym odstąpieniu a po przekroczeniu tego terminu będzie naliczane 1, 2 czy ileś tam zł dziennie za bezumowne korzystanie. Koszty te będą potrącone ze zwaracanej kwoty.Wszystko podparte odpowiednimi paragrafami i wysłałbym to razem z zakupem.

Potem w razie niedotrzymani terminu - potracałbym. 

Zaden sąd by tego nie ruszył a kupujący nauczyłby sie terminowo zwracać

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@maacieeg no to zmienia to obraz sytuacji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ @maacieeg 

Tylko zamiast od razu odmawiać zwrotu pieniędzy można zadzwonić do klienta i z nim ustalić, żeby na przyszłość nie czekał tyle ze zwrotem towaru tylko wysyłał go szybciej. Zamiast próbować wyjaśnić sytuację to tracisz klienta który, z tego co piszesz, zamawia regularnie. Dla mnie dziwne podejście. 

oznacz moderatorów

maacieeg
#8 Zapaleniec#

Ale w pierwszej kolejności poinformowałem tego klienta, że na zwrot jest 14 od zgłoszenia zwrotu, nawet ze mną nie dyskutował tylko od razu założył dyskusję i wezwał allegro twierdząc, że ta sprawa była już poruszana i mamy zwrócić środki, allegro stanęło wtedy po jego stronie, bo prawo definiuje że ma 14 dni na zwrot od zgłoszenia odstąpienia, ale nie definiuje co jeśli zwróci po 3 miesiącach. W związku z tym postanowiłem odmówić zwrotu z w/w przyczyn, na co przystało allegro i zamknęli dyskusję na naszą korzyść. Klient robił to nie pierwszy raz i wykorzystywał te luki w prawie, dlatego postanowiłem odrzucić zwrot. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@maacieeg typowy janusz biznesu / celowo mała litera /, kupuje bo nuż uda się klientowi wcisnąć podczas remontu , nie udało się to oddaje . Trzymaj się ...wróć do nas jak historia rozwinie skrzydła .

oznacz moderatorów