Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich , potrzebuje porady a wiem, że mogę na Was liczyć. Klient przed upływem gwarancji (05.08.2024) złożył mi reklamację z tytułu rękojmi (zakup jeszcze na starych zasadach) przez 14 dni nie dostarczył towaru mimo próśb, w związku z tym reklamację odrzuciłam. Klient ponownie złożył reklamację i tym razem odesłał towar. Produkt został przekazany do serwisu producenta i po sprawdzeniu okazało się , że wszystko jest w porządku i reklamacja została odrzucona. Czy klient będzie mógł składać ponownie reklamację ( do skutku) nie zgadzając się z odrzuceniem reklamacji ? Czy po prostu zostaje droga sądowa, gdzie on nas pozywa ? Proszę o jakieś paragrafy na podstawie , których będę mogła się obronić 😊
@JADEN_SKLEP "Czy klient będzie mógł składać ponownie reklamację [...]" Tak
"Czy po prostu zostaje droga sądowa, gdzie on nas pozywa ? Proszę o jakieś paragrafy na podstawie , których będę mogła się obronić"
Wystarczy papier od producenta potwierdzający że towar jest sprawny.
Kupujący zakładając sprawę w sądzie będzie musiał wykazać i udowodnić, że towar jest wadliwy.
Czyli klient może składać ponownie reklamację mimo , że termin gwarancji upłynął 05.08.2024 ? ?
Protokół od producenta posiadam, że wszystko działa i urządzenie jest sprawne.
jak minęły 2 lata od zakupu to 1 nie powinien mieć systemowo takiej opcji by dyskusję założyć 2 odrzucasz bo minął okres 2 lat ochrony prawnej
Czy w przypadku rękojmi tez jest dwa lata ( zakup był 2022 roku) ? Gdzieś wyczytałam, że rękojmia została wydłużona, że sprzedający odpowiada do 6 lat ? pytam, ponieważ nie chce popełnić błędu 🙂
@JADEN_SKLEP dłuższa rękojmia tylko w przypadku nieruchomości - 5 lat.
6 lat jest to okres przedawnienia roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową.
Co do starych zasad rękojmi sprzed 2023 r., to jest jeszcze jedna istotna rzecz. Po upłynięciu roku od wydania towaru, to Kupujący musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru. Domniemanie istnienia wady wygasło.
@JADEN_SKLEP Nie, nie będzie mógł składać po upływie 2lat. wg starych zasad po 1 roku kupujący musi udowodnić że to była wada ukryta.
Nie mieszaj terminów i pojęć.
Jako sprzedawca odpowiadasz za wady fizyczne przez dwa lata od daty sprzedaży (liczy się data sprzedaży, a nie doręczenia). W momencie zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi, bieg terminu rękojmi ulega zawieszeniu, na czas rozpatrzenia reklamacji.
Co do zasady jedno świadczenie, nie wpływa na drugie (chyba że warunki gwarancji stanowią inaczej). W twoim przypadku odpowiedzialność z tytułu rękojmi uległa przedłużeniu, ale już termin upływu gwarancji, pozostał bez zmian.