Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy mam obowiązek jako przedsiębiorca zgodzić się na: Odstąpienie od umowy z zakupem na Fakture Vat?
@kontaktwloclawek Nie, nie masz takiego obowiązku. Masz natomiast obowiązek przyjąć reklamację, gdyby zaszła taka potrzeba.
@WREDZIA-W1nie zawsze. Jeśli ma wyłączoną rękojmię dla przedsiębiorców to nie ma obowiązku przyjmowania od takiego Kupującego reklamacji. Odpowiada tylko jeśli o wadzie wiedział przed sprzedażą i ją podstępnie zataił przed Kupującym.
Nie mam na myśli odstąpienie od umowy bo przedmiot był wadliwy. Bo jeśli był wadliwy to piszemy reklamacje. Piszę o sytuacji,że klient (firma) kupuję na fakturę i rezygnuje z zakupu "tak poprostu".
Tak po prostu to możesz wysłać Kupującego na drzewo w tym przypadku.
@medalik_2009 Nie oznacza to, że przy wyłączonej rękojmi firma nie ma prawa do reklamacji także wtedy, gdy sprzedawca o wadzie nie wiedział.
@xyz96 Na jakiej wtedy podstawie?
@medalik_2009Na podstawie zapisów Kc. Na jakiej podstawie nie ma żadnego prawa do reklamacji w określonym przypadku?
@xyz96 Na podstawie właśnie k.c. Jedyne prawo do reklamacji jakie masz tam zawarte to właśnie rękojmia. Jak wyłączasz rękojmię, bo możesz, zgodnie z art. 558 § 1 to zrobić, to na podstawie jakich innych przepisów masz rozpatrzyć reklamację?
@medalik_2009 „Nie oznacza to, że przy wyłączonej rękojmi firma nie ma prawa do reklamacji także wtedy, gdy sprzedawca o wadzie nie wiedział.”
Kodeks określa co jest wadą towaru. Nic nie stoi na przeszkodzie aby przedsiębiorca złożył reklamację przedsiębiorcy. Nie chroni go wtedy prawo konsumenckie, na przykład sprzedawca nie musi odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni, a brak odpowiedzi nie oznacza uznania roszeń, ale reklamację złożyć można. W przypadku jej odrzucenia lub braku reakcji kupujący ma prawo wystąpić na drogę sądową. Istnieją róże zapisy w Kc, na które można się powołać, choćby na poniesione straty itp. Drugą opcją jest skorzystanie z gwarancji.
@xyz96 Sprzedawca nie jest gwarantem + rękojmia wyłączona = brak możliwości złożenia reklamacji do sprzedawcy (cały czas mowa o sprzedaży B2B). Jeśli uważasz inaczej zacytuj konkretny przepis k.c.
Powołanie się na poniesione straty to nie zapis uprawniający do wniesienia reklamacji do sprzedawcy.
@medalik_2009Uważam, że nic nie stoi na przeszkodzie aby firma złożyła reklamację firmie. Z pewnością można to zrobić i można rozstrzygać tego rodzaju spory w sądzie. Żaden przepis nie odbiera prawa do reklamacji w takim przypadku.
A co ma do tego sama faktura VAT? To czy odstąpienie przysługuje definiuje to czy faktura była na konsumenta czy firmę.
@medalik_2009Tak,masz rację. Wyszło mi z głowy, że prywatny klient też może chcieć fakturę. Rzadko się to jednak zdarza.
Prywatna osoba na fakturę to rozumiem. Ale jeśli faktura jest na firmę to już chyba inna sprawa
@kontaktwloclawek Tak. Firma nie ma prawa do zwrotu bez przyczyny.
jak zwykle polecam trochę lektury
https://gumula-kubicka.pl/2017/07/rekojmia-przy-sprzedazy-miedzy-przedsiebiorcami-czesc/
jak się Kupujący uprze i założy dyskusję
i będzie prosił szanowne allegro o pomoc to może się okazać
że będzie trzeba zwrócić pieniądze bo super znający polskie prawo admin
wymusi zwrot groźbami blokady konta
generalnie radzę trochę poprawić regulamin bo brakuje w nim paru rzeczy m.in rodo czy pozasądowego rozstrzygania sporów
Chyba żartujesz ,allegro czyli OSA nie przyjmuje zwrotów od firm, sprawdź ich komentarze.
Zgodnie z Ustawą z dnia 31. lipca 2019 r. osoby fizyczne, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą są objęte ochroną prawną, przysługującą prywatnemu Konsumentowi, dokonującemu zakupu na odległość (od dnia 1. czerwca 2020 r.).
Jeżeli zakup nie był bezpośrednio związany z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową oraz nie posiadał charakteru zawodowego, wynikającego z aktualnego wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej to zakup jest prywatny i faktura VAT nie ma żadnego znaczenia (oprócz Urzędu Skarbowego 😊).
@Diaderma piszesz bzdury
ustawa obowiązuje od 1 stycznia 2021