anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odstąpienie od umowy

led_provider
#11 Animator#

Witam. Pierwszy raz mam sytuację:

- kupujący odstąpił od umowy 21 lutego 2023r.

- czas na wysyłkę i ważny kod zwrotu paczkomat do 7 marca 2023r. nie zdążył nie odesłał

- allegro "Kupującemu został wygenerowany przez dedykowany dział nowy kod do odesłania towaru"

To miał 28 dni i nie miał czasu odesłać bez żartów.

 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Prawo jest prawem, kupujący ma czas 14 dni na odesłanie zwrotu, i żadne wygenerowanie przez Allegro nowego kodu do paczkomatu tego nie zmienia. Punto.

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

TechartGSM

Właśnie o tym wiem. Allegro odpisało:

"odstąpienie pozostaje wiążące nawet jeśli klient przekroczy czas na odesłanie towaru. Jeśli klient odsyła towar po dłuższym terminie to może go Pan obciążyć kosztem bezumownego korzystania z przedmiotu" według działu prawnego.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ma 14dni ale od chwili odstąpienia od umowy zakupu. Napisz mu ze czas minął ale ty także masz czas na zwrot środków 14dni

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

LEW433 Tak wiem.

oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Poproś Allegro o podanie podstawy prawnej.

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

TechartGSM nie ma podstawy prawnej Dział Prawny allegro napisał:

 

"Działu Prawnego.

Nigdzie w ustawie nie ma, że zwrot rzeczy jest warunkiem bezwzględnym do odstąpienia od umowy. Każdy sąd jest niezależny i tak na prawdę inny mógłby orzec inaczej w podobnej sprawie.
Naszym zdaniem brak zwrotu rzeczy nie przyczynia się do braku skuteczności oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Klient jednak korzysta z tej rzeczy już w sposób bezumowny za co może Pan go obciążyć kosztem.
"

oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Odpisz że nie są sądem i ich interpretacja przepisu Cię nie interesuje.

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#
 
TechartGSM Masakra Allegro ma zawsze racje...
oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

ooooo prosze, może opinie allegrowego działu prawnego należało by rozgłośnić i sugestie, że konsument allegro może jednocześnie odstąpić od umowy, towaru nie odsyłać i żadać zwrotu pieniędzy.

Trzeba by uprzedzić innich sprzedających o nowych wymaganiach, które muszą spełnić.

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

Halfrunt kupujący odstąpił od umowy i  termin odesłania się skończył, allegro wygenerowało mu kod ponownie, żeby mógł odesłać towar w sumie po 44 dniach (14 odstąpienie+14 czas odesłania +  14 dni jeszcze trzymał towar. Kupujący odesłał towar wczoraj doszedł.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@led_provider OTRZYMAŁEŚ PRAWIDŁOWĄ ODPOWIEDŹ od konsultanta , klient ostąpieniem od umowy prawo do własności przedmiotu przeniósł z powrotem na Ciebie , a za to ,że korzystał czy był w jego posiadaniu dłużej niż określa to Ustwodawca nie zmienia faktu ,że to Ty jesteś właścicielem przedmiotu i jak komsultant pisze możesz ,,obciążyć kosztem bezumownego krzystania z niego . ,,

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

mdrogeria Dzięki.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

?

A ktoś w ogóle czytał ten fragment ustawy?

Art.  34.  [Zwrot towaru przez konsumenta; obowiązek zaprzestania korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej]
1.  54
 Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TechartGSM tak zgodnie z prawem odstąpienie jest ważne mimo nie odesłania paczki w ciągu 14 dni od odstąpienia, sprzedawca dalej musi przyjąć taką przesyłkę ale może potrącić za bezumowne posiadanie produktu nie należącego do konsumenta 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

Świetnie. Teraz w takiej sytuacji - ile może potrącić? Kto to ocenia? Przykład: Załóżmy że jest to zestaw VR. Zestaw VR kosztuje jakieś załóżmy 2500zł. W sieci są ogłoszenia wypożyczenia takiego sprzętu, powiedzmy za 100zł/doba (realna cena). Załóżmy że klient zwraca towar po 14 dniach, jak w wypadku który rozpatrujemy - czyli mogę sobie potrącić 1400zł i oddać 1100zł klientowi?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TechartGSM jesteś przedsiębiorcą i jak mniemam znasz specyfikę produktu , przynajmniej powinieneś znać i określić w jakim stopniu klient przyczynił się do obniżenia jego wartości swoim zaniedbaniem . Tak , jeśli produkt jest wypożyczany na rynku , a Ty masz działalność o takim charakterze możesz jak najbardziej potraktować taki przypadek jako wypożyczenie oraz obciązyć klienta zgodnie z cennikiem , z którym miał możliwość się zapoznać dokonując zakupu .

oznacz moderatorów

TechartGSM
#9 Pomysłodawca#

To teraz załóżmy że towar wrócił nowy, fabrycznie zapieczętowany, nawet nie wyjęty z pudełka. Na podstawie czego w takim razie mam obciążyć klienta za przetrzymanie towaru? Towar nic nie stracił na wartości i wrócił nienaruszony, a prawo mówi że mogę go obciążyć. Nie prowadzę wypożyczalni takiego sprzętu, nie mogę go obciążyć za wypożyczenie. Mam sobie z palca wyssać kwotę, czy może lepiej - może w takiej sytuacji nic nie mogę żądać, nawet jak klient odeśle towar po pół roku??

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TechartGSM bardzo prosto, nie masz towaru który mógł byś sprzedać ? ile w tym czasie jesteś w stanie sprzedać i kupić ponownie produkt, ile masz marży x sztuki ? wchodzisz na stronę https://kalkulatory.gofin.pl/kalkulatory/kalkulator-odsetek-ustawowych i wyliczasz 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Nie jest

art 34 ust 1 ustawy o prawach konsumenta 

oznacz moderatorów