anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

opłata dodatkowa dhl - znowu naganne praktyki

foretail
#9 Pomysłodawca

Od pewnego czasu jak allegro "wmusiło" nam dhl, pojawiają się w rozliczeniach pozycje "Opłata za podjazd (5 lub mniej paczek z jednego miejsca w tym samym dniu)" co prawda na razie za 0zł. Ale słychać, jak dhl wrzuca ekstra dopłaty dodatkowe żeby to sobie wyrównać. I taką dopłatę 19,99zł otrzymaliśmy wczoraj:

Numer nadania:AD014OXL95

Nazwa usługi dodatkowej: Przesyłka niestandardowa

Kod: AD_NON_STANDARD

Identyfikator zamówienia: e893a400-a808-11f0-8be6-31b23bf023aa

Identyfikator kupującego: 2700746

Przewoźnik: ALLEGRO

Wysyłamy takie przesyłki w kartonach KK 08 o wymiarach 20x12x8 i mieszczą się w ramach paczek dhl od najmniejszego  gabarytu S - 64x38x8

oczekuję od allegro reakcji i nie pozwalania dhl na takie praktyki oraz zwrotu tej dopłaty

allegro ma umowę w ramach smart i jako operator pocztowy powinno dbać o standardy i bezpieczeństwo sprzedających i nie zmuszać ich do samodzielnych reklamacji z dhl bowiem to wyglądałoby na formę zmowy allegro-dhl 

zgłoszenie nr "55569179"

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@foretail zgodnie z informacją przekazaną w odpowiedzi na Twoje zgłoszenie e-mailowe, jeśli nie zgadzasz się z naliczoną opłatą złóż reklamację logistyczną. Tylko w ten sposób można to wyjaśnić. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

foretail
#9 Pomysłodawca

To allegro jest stroną umowy z dhl i jako operator pocztowy nie ma prawa przerzucać reklamacji na sprzedających. To powszechne praktyki firm kurierskich, by raz na jakiś czas "powrzucać" takie dopłaty do kont sprzedających (pewnie z nadzieją, że niektórzy nie zauważą lub będą skazani przez allegro na samodzielne dochodzenie z góry skazane na fiasko. To allegro powinno oceniać zasadność takich opłat dodatkowych i blokować je.

oznacz moderatorów

foretail
#9 Pomysłodawca

Wysyłanie poprzez aplikację allegro/smart z góry narzuca max wymiary przesyłek, także sprzedający wiedzą w jakich kartonach należy tego dokonywać. Tego typu dopłaty są niezgodne z faktami i nieuzasadnione. Oczekuję od allegro zajęcia stanowiska w tej sprawie. Co kilka m-cy muszę taką kwestię poruszać a proceder trwa. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@foretail informacje o naliczeniu opłaty dodatkowej otrzymujemy od przewoźnika i dlatego reklamację logistyczną należy zgłosić do DHL. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@la_nika Monii ... wraz z informacją o naliczeniu przewoźnik powinien przesłać Wam pełne udokumentowanie na podstawie którego zostało o no naliczone  .a tak ....przewoźnik se nalicza  ,wy se naliczacie nam i nikt nie wie za co 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@mdrogeria, za co to akurat wiadomo. Natomiast ta procedura zawsze wygląda tak samo, jeśli sprzedający nie zgadza się z naliczoną przez przewoźnika opłatą, należy złożyć reklamację. My nie możemy reklamować tych kosztów w imieniu sprzedającego. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

foretail
#9 Pomysłodawca

taka procedura narusza Prawo Pocztowe, bowiem to allegro jw jest operatorem pocztowym mającym wiążącą umowę z dhl w ramach smart, i to allegro może sobie opłacić i dealować z dhl, występuje tutaj rażąca nierówność i obarczanie sprzedających konsekwencjami

oznacz moderatorów