Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowni Państwo,
zwracam się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie dodatkowych opłat naliczanych przez firmę DPD jako tzw. opłata za podjazd (dotycząca sytuacji, gdy z jednego miejsca w tym samym dniu nadawane są trzy lub mniej paczek).
Zauważyliśmy, że w naszym przypadku DPD nalicza tego rodzaju opłaty mimo że kurier nie był zamawiany ani nie przyjeżdżał po przesyłki, co oznacza, że podjazd faktycznie nie miał miejsca. Reklamacje w tej sprawie składaliśmy już we wrześniu, jednak mimo to w październikowym rachunku pojawiły się kolejne, podobne opłaty.
Uważamy, że tego typu praktyki są nieuzasadnione i mogą być próbą przerzucenia kosztów na sprzedawców. Z informacji, jakie docierają z rynku, wynika, że problem jest powszechny — wcześniej DPD błędnie naliczało opłaty za tzw. „ponadgabaryt”, a obecnie podobna sytuacja ma miejsce w przypadku opłat za „podjazdy”.
W związku z tym prosimy Allegro, jako platformę współpracującą zarówno z DPD, jak i z tysiącami sprzedawców, o zajęcie jednoznacznego stanowiska w tej sprawie.
Czy Allegro podjęło jakiekolwiek działania w celu wyjaśnienia lub ograniczenia tych praktyk?
Czy planują Państwo przekazać oficjalną informację do sprzedawców dotyczącą sposobu rozpatrywania tego typu opłat?
Z góry dziękujemy za odpowiedź i wyjaśnienie stanowiska Allegro w tej sprawie.
@aneta_sk1 w takiej sytuacji konieczne jest składanie reklamacji do przewoźnika, ponieważ informacje o dopłatach otrzymujemy od nich.
Nasze stanowisko pozostaje niezmienne, oczywiście jeśli opłaty zostały naliczone błędnie i przewoźnik to potwierdzi, tak było w czerwcu (tutaj wątek na ten temat), to wykonamy korektę.
Natomiast każdorazowo takie przypadki należy reklamować, ponieważ dopiero po potwierdzeniu błędu przez przewoźnika, możemy wykonać korekty.
Dziękujemy za odpowiedź, jednak chcielibyśmy doprecyzować, że w tej sytuacji reklamacja nie powinna być kierowana do DPD, lecz do Allegro, ponieważ to w systemie Allegro pojawiają się i są rozliczane wspomniane opłaty.
Zdajemy sobie sprawę, że informacje o dopłatach pochodzą od przewoźnika, jednak to Allegro jest stroną umowy z DPD, a sprzedawcy korzystają z usługi Allegro Delivery. Tym samym to Państwo odpowiadają za prawidłowość naliczania i rozliczania kosztów transportu wobec sprzedawców.
Problem, który poruszamy, nie dotyczy pojedynczych przypadków błędnych dopłat, lecz systemowego błędu, który — mimo licznych zgłoszeń sprzedawców — wciąż nie został wyeliminowany. Oczekujemy, że Allegro jako duży partner i pośrednik podejmie działania naprawcze po swojej stronie, aby podobne sytuacje nie powtarzały się w kolejnych miesiącach.
Z otrzymanej odpowiedzi wynika jedynie, że sprzedawcy mają samodzielnie składać reklamacje co miesiąc, co jest rozwiązaniem doraźnym i nieskutecznym wobec skali problemu. W praktyce oznacza to, że Allegro dopuszcza do naliczania nieuzasadnionych dopłat przez DPD, przerzucając ciężar wyjaśniania i odzyskiwania środków na sprzedawców.
Przypominamy, że w ramach usługi Allegro Delivery to Allegro odpowiada za współpracę z przewoźnikiem oraz rozliczenia za transport. Oczekujemy zatem, że platforma zajmie jednoznaczne stanowisko i podejmie działania mające na celu wyeliminowanie błędnych naliczeń z systemu.
@aneta_sk1 rozumiem, że jest to dla Ciebie ważna kwestia, jednak tak jak pisała Monika mamy możliwość podjęcia działań po potwierdzeniu błędu po stronie przewoźnika. Opłaty naliczane są po naszej stronie na podstawie rozliczeń przekazanych przez przewoźnika, nie generujemy/naliczamy ich sami.
W czerwcu istotnie wykryto globalny problem i został on naprawiony. Nasze stanowisko w tej kwestii pozostaje bez zmian. Prosimy o zgłoszenie reklamacji na naliczoną opłatę.