anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Po jakim czasie klient może zgłosić że paczka nie dotarła, mimo że została nadana?

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,
mam problem z jedną paczką. Została ona przygotowana i nadana jednak w systemie DPD wisi nadal jako nie odebrana przez kuriera. Kurier przyjeżdża po kilkadziesiąt paczek każdego dnia i zdarzało się że jednej z paczek nie przeskanował czytnikiem, w związku z czym jej status się nie zmieniał, a paczka zniknęła z terenu firmy. W takich przypadkach w wyjaśnieniu sytuacji pomagały kamery. 
Niestety tym razem klient dopiero po miesiącu zauważył że jego paczka nie dotarła, mimo że powinna być u niego maksymalnie do 3dni roboczych. Zapis z kamer tak odległego okresu nie obejmuje. Nie mam jak udowodnić że wina leży po stronie kuriera. Paczka od miesiąca ma status "przygotowana przez nadawcę". Klient twierdzi że po prostu nie wysłaliśmy mu zamówienia ponieważ na Allegro widnieje napis "zamówienie jest w przygotowaniu". Paczki jednak u nas nie ma. Według listu przewozowego paczka została nadana następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia.
Czy istnieje jakiś zakres czasu w którym klient może zgłosić że jego paczka nie dotarła? Czy możemy takie zgłoszenia otrzymywać nawet po kilku latach od nadania paczki?
Niestety nie mamy możliwości sprawdzać statusu przesyłki każdego wysłanego zamówienia.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny Jako firma odpowiadasz za przesyłkę do chwili jej doręczenia , jeśli nie wyjaśnisz tego z DPD będziesz musiał wysłać drugą paczkę lub zwrócić środki .

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny nawet jak kurier wziął i niezeskanował to powinni ją na sortowni popchnąć dalej (chyba, że kurier przywłaszczył).

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny podaj numer paczki bo mieszasz 😞

Paczka od miesiąca ma status "przygotowana przez nadawcę". 

Według listu przewozowego paczka została nadana następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 trochę inaczej to wygląda , kurier odebrał nie zeskanowaną paczkę , w śledzeniu figuruje od miesiąca jako ,, przygotowana przez nadawcę ,, więc albo przykleiła się komuś po opuszczeniu lokalu @Jan_Nierdzewny , albo autor wątku coś przegapił . Nie zeskanowane paczki zwykle budzą się najpóźniej następnego dnia .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria wiem jak to działa i jaki jest powód, ale autor pisze sprzeczne rzeczy, i żeby coś radzić trzeba znać status paczki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Tak, takie sytuacje już mieliśmy, jednak zawsze klient szybko się z nami kontaktował dzięki czemu mogliśmy coś zadziałać. DPD po otrzymaniu takiego zgłoszenia bardzo szybko odpowiadało i okazywało się że paczka jednak gdzieś na sortowni się znalazła.

Od razu kiedy otrzymywaliśmy odpowiedź od DPD paczka zmieniała status na bodajże "przyjęta w oddziale". Czyli pomijała status "odebrana przez kuriera" lub "nadana w punkcie DPD pickup", który zawsze jest drugi w kolejności.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny To tylko żeby było jak najmniej takich sytuacji ale się zdarzają, teraz wszystko się zmienia, do Mnie każda paczka z DPD przyjeżdża rozpakowana, ale zawartość na szczęście jest, ale zaczynają się denerwować i może przestaną kupować w internecie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny zgłoś do DPD , jest niewielkie prawdopodobieństwo ,że np. odarła się etykieta i leży sobie w dziale paczek niedoręczalnych , opisz w zgłoszeniu wygląd zewnętrzny , zawartość ...być może się znajdzie .

oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#


27 sie 2023 - złożenie zamówienia przez kupującego
28 sie 2023 - nadanie paczki (czyli spakowanie, wydrukowanie etykiety i złożenie w miejscu odbioru paczek przez kuriera)
DPD 1000642123107U

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny 

2023-08-28 14:45:13 Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana

 

Paczka nienadana, więc spakuj i nadaj ponownie, kupujący może reklamować do 2 lat a przewoźnik przyjmuje reklamacje do 12 miesięcy tyle czasu jest na reklamacje za paczki. 

Tu nie wiele zrobisz i zanim zacznie się dyskusja itp. oddaj kasę lub wyślij, za paczkę do momentu odbioru Ty odpowiadasz a tu nie udowodnisz że dotarła i została odebrana 😞

A wiesz co jest problemem bo nie robisz protokołu wydania paczek, ja też nie robię i wielu sprzedawców zapewne też i nic z Tym nie zrobisz, nawet szkoda czasu na reklamację bo poproszę o dokument wydania paczek podpisany przez kuriera 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Faktycznie, taniej wyjdzie raz na rok oddać kasę za taką zagubioną przesyłkę niż marnować codziennie czas na podpisywanie protokołu do każdej wysyłanej paczki 😅
Dzięki! 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny Minęło 30dni a nie kilka lat, wyślij kupującemu towar albo zwróć  środki, kupujący otworzy dyskusję i tak odzyska swoje.

oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Tak w tym przypadku najpewniej tak właśnie zrobimy. Warto jednak wiedzieć jak się zabezpieczyć przed takimi sytuacjami w przyszłości. Nie chcielibyśmy aby liczba takich paczek się zwiększyła. Najlepiej gdyby klient kontaktował się maksymalnie w ciągu tygodnia z informacją o braku paczki. W takich sytuacjach po przesłaniu zdjęć z monitoringu, DPD szybko odpowiadało, a razem z odpowiedzią DPD, status paczki od razu się zmieniał i następnego dnia zamówienie było u klienta. 
Nie mieliśmy jednak sytuacji w której klient odzywał się dopiero po upłynięciu miesiąca. Wczoraj wysłaliśmy zgłoszenie do DPD, oni mają jednak aż 30dni na odpowiedź 😕

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny A jak zmusisz kupującego to tego żeby był to tydzień, wyślij Mu towar i zapomnij, często to się zdarza że tak mocno leży Ci to na sercu?

oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Racja, szkoda czasu w przypadku tego zamówienia. 
Zastanawialiśmy się jednak czy to tylko u nas tak się zdarza, czy inni również mają podobny problem z kurierami. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny miałem ze 2-3 przypadki odarcia etykiet w Inpost , ale zawsze w paczce załączam dokument sprzedaży paragon / FV . Dostawałem od Inpost prośbę o potwierdzenie zawartości przesyłki oraz jej numer i co prawda opóźniona , ale ruszała dalej 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny ,,jak się zabezpieczyć przed takimi sytuacjami w przyszłości,, 

Jest tylko jedno wyjście , weryfikacja poprawności skanowania paczek , albo pilnujesz kuriera , albo po nadaniu weryfikujesz w systemie czy wszystkie paczki zmieniły poprawnie status  ,jeśli występują odstępstwa natychmiast reagować .

oznacz moderatorów

Jan_Nierdzewny
#7 Wielbiciel#

Dzięki, wszystko jasne. Stawiamy jedną osobę do nadzorowania odbioru paczek przez kuriera i problem rozwiązany. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Jan_Nierdzewny tak ,podajesz ilość paczek , tyle ma mieć na liczniku ....KROPKA 

oznacz moderatorów