Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupujący zwrócił towar w ciągu 2 dni od dostawy, a sprzęt wskazuje na znacznie dłuższe korzystanie, do tego opakowanie jedno jest od innego dostawcy (naklejki importera). Proszę o sugestię w tej sprawie, co powinienem zrobić.
DOT_trade moje podejrzenie ,że chciał sobie odnowić sprzęt , trudno będzie Ci udowodnić ,ale próbuj .
Nie możesz nie uznać zwrotu. Klient nie ma obowiązku zwracania towaru w oryginalnym opakowaniu - takiego wymogu zabrania UOKiK. Musisz oddać pieniądze za towar + koszt wysyłki do klienta.
nawet jeżeli towar nosi ślady użytkowania znacznie dłuższego niż dwa dni (klient posiadał produkt tylko tyle czasu).
@DOT_trade Jeżeli produkt ma ślady użytkowania, możesz odpowiednio pomniejszyć kwotę zwrotu, o ile te ślady są trwałe i są wynikiem użytkowania sprzętu przez klienta. Zmniejszenie kwoty zwrotu powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem.
@xyz96 Może. Klient ma obowiązek odesłać TEN SAM towar.
@xyz96 podaj tekst uokik który twierdzi, że przy zwrocie konsumenckim wg regulaminu allegro, który twierdzi, że opakowanie jest w cenie towaru, nie trzeba jego zwracać
@DOT_trade potraktuj taki zwrot jako zwrot niekompletnego towaru wg ustawy konsumenckiej
wątek obok masz napisane jak to zrobić
@DOT_trade Sprzęt chyba ma jakieś identyfikacje typu ean, nr seryjne itp? Po zamówieniach od hurtownika czy producenta można dojść do partii czy serii towaru w obrocie w zależności od samego rodzaju sprzętu i to najprostszy i najskuteczniejszy sposób.
Producent jest w stanie zweryfikować pochodzenie sprzętu wraz z jego wprowadzeniem do obrotu na rynku.
Tak, numer seryjny są na opakowaniach (moja opakowania zostały odesłane, w jednym znalazła się instrukcja i kabel od innego dostawcy). Na sprzęcie nie konieczne będzie dokładne przeanalizowanie softu.
@DOT_trade Czyli nie uznajesz takiego sprzętu, nie dotykaj go najlepiej w celu ewentualnego udowodnienia w postaci odcisków palców z tego co otrzymałeś. Napisz do kupującego, że się chyba pomylił z wysłanym osprzętem i co masz z nim zrobić i oczekujesz na wysłanie właściwego. Jeśli będzie zaprzeczał to poinformuj go ze będziesz musiał zgłosić sprawę z podejrzeniem oszustwa i zgłosisz lub olejesz całą sprawę i pokryjesz koszta.
Producent jest w stanie dokładnie zweryfikować i określić elektronikę, gdyż niemal każda nowa produkcja nosi ze sobą drobne zmiany i modyfikacje wynikające z usterek, wprowadzania nowych rozwiązań, inny materiałów podzespołów współproducentów producentów. Nie przypominam sobie aby nasz produkt nie posiadał takich zmian lub nie było możliwości go zweryfikować. Są nawet pewne zabezpieczenia które pozwalają wykryć na czyjej zmianie dany sprzęt wyszedł z działu produkcji.
Po to jest wiele oznaczeń, nadruków, naklejek wewnątrz sprzętu, gdzie się nie da usunąć ich z poziomu użytkownika.
@DOT_trade skonsultowałam to z działem prawnym. Zgodnie z art. 32 p 3 ustawy o prawach konsumenta:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Jeżeli więc jesteś pewnien, że to nie jest TA rzecz, która była przedmiotem umowy to nie będziesz miał obowiązku zwrotu środków (ponieważ tak naprawdę nie otrzymałeś z powrotem przedmiotu).
Bardzo ciekawy artykuł masz tutaj:
Oczywiście to na Tobie spoczywa ciężar dowodu - musisz udowodnić, że to nie ten sam egzemplarz. Opakowanie nie jest dowodem - ale jest poszlaką, która może się przydać do znalezienia dowodu.
Moim zdaniem masz prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu ustalenia, czy to ten towar - oczywiście jeśli nie będziesz z tym zwlekać.
Warto pamiętać, że klient odsyłający inny egzemplarz niż zakupiony (w gorszym stanie, zepsuty itp.) dopuszcza się przestępstwa usiłowania oszustwa (art. 286 par. 1 w związku z art. 13 par. 1 kk). Jeśli masz niemal stuprocentową pewność, że to nie ten egzemplarz, grzeczna sugestia złożenia doniesienia może zdziałać cuda...
Nie ma żadnego prawa wstrzymywać się ze zwrotem wpłaty do czasu żadnego ustalenia. Wpłatę zwrócić musi zgodnie z terminami podanymi w ustawie konsumenckiej. Po odstąpieniu od umowy jest ona niezawarta. Wszelkie dalsze postępowanie to oddzielna procedura, którą sprzedawca może rozpocząć po zwrocie pieniędzy.
@xyz96 czyli reasumując. Odstąpienie = umowa niezawarta
Czyli jeśli klient odstępuje od umowy i odsyła inny przedmiot pozostawiając sobie własciwy do którego nie ma żadnych praw to jaki to paragraf ??? oszustwo ?? czy kradzież??
Nie obraz sie ale po prostu szukam logiki w Twym poscie bo może to pomóc w sprawie.
Byc moze po prostu należy to zgłosić na policje tylko nie bardzo tutaj potrafie paragraf dopasowac bo i jeden i drugi mi pasuje.
@_Likos_ w tym przypadku zgodnie z ustawa wstrzymujesz się ze zwrotem kasy do momentu otrzymania towaru informując klienta że czekasz na towar 😄 problem się zrobi jak odeśle 12 dnia od odstąpienia i przedstawi potwierdzenie kasę musisz oddać 14 dnia od odstąpienia, ale wtedy sprawa w sądzie o oszustwo, wyłudzenie i koszty dla konsumenta 🙂
@kostas11 No tak to to ja wiem ale to prawo cywilne
Natomiast jeśli ktoś wchodzi w posiadanie produktu którego nie kupił ( jeśli umowe uznaje sie za niezawartą) ani nie został mu podarowany wówczas łamie prawo karne. Tylko nie wiem który paragraf 🙂
A być może @DOT_trade jeśli ma wątpliwości lub jest pewien że to nie jego towar to po prostu powinien to zgłosić odpowiednim służbom.
Bo ustawodawca nie przewidział takiej sytuacji, że ktoś może odesłać coś, czego nie kupił od danego sprzedawcy 🤣
Na szczęście przewidział, choć może przez przypadek...
Obowiązek zwrotu wpłaty po stronie sprzedawcy powstaje w wyniku zwrotu zakupionego towaru. Nie ma zwrotu towaru, nie ma zwrotu kasy.
Każdy sąd stwierdzi, że ten obowiązek dotyczy zwrotu zakupionego egzemplarza, a nie innej sztuki tego samego modelu.
@_Likos_ Klientowi raczej nic nie grozi, powie, że się pomylił i niechcący wysłał podobny przedmiot.