anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podejrzewam, że Kupujący zwrócił nie ten produkt, który zakupił, co mogę zrobić?

DOT_trade
#2 Obserwator#

Witam,

kupujący zwrócił towar w ciągu 2 dni od dostawy, a sprzęt wskazuje na znacznie dłuższe korzystanie, do tego opakowanie jedno jest od innego dostawcy (naklejki importera). Proszę o sugestię w tej sprawie, co powinienem zrobić.

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@vonNogay 

A to już zależy od zachowania klienta. Im bardziej się będzie zapierał że to ten sam towar, tym mniejsze będzie mieć szansę na wykorzystanie linii obrony "sorry, pomyłka".

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 link z poprawną wykładnią

 

https://www.parp.gov.pl/component/content/article/57489:zwrot-towaru-ktory-nie-byl-przedmiotem-umowy...

 

były już przypadki reklamacji towaru,  który nie pochodził od sprzedawcy i kończyły się sprawą w sądzie - jako oszustwo

generalnie obowiązuje wykładnia - przy takim odstąpieniu umowa nie istnieje - a sprzedawca

ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wpłaty do momentu otrzymania towaru

@xyz96 nie podał dotąd żadnego wyroku sądu, który uwiarygadnia jego tezy

 

 

 

zacytuje podsumowanie:

Podsumowanie

Przypadki konsumenckiego odstąpienia od umowy sprzedaży i odesłania rzeczy, która nie była nią objęta mogą wynikać z pomyłki lub też z celowego działania nieuczciwego kupującego. W praktyce zdarzają się przypadki, gdy kupujący chce w ten sposób wyłudzić od sprzedawcy zwrot równowartości rzeczy, którą zdecydował się zatrzymać, zwracając jednocześnie inny towar jedynie podobny, zużyty bądź uszkodzony.

W każdej takiej sytuacji sprzedawca nie ma obowiązku ponoszenia jakichkolwiek kosztów – czy to związanych ze zwrotem ceny, czy też odesłania przesyłki na własny koszt. Sprzedawca powinien w ramach zawodowej staranności dążyć do wyjaśnienia sytuacji z konsumentem i czekać na jego ruch. Jeśli konsument zdecyduje się osobiście odebrać pomyłkowo odesłaną rzecz – sprzedawca powinien mu to w miarę możliwości umożliwić. Jeśli konsument zechce skorzystać z przesyłki – sam powinien pokryć jej koszty. Jeżeli sprzedawca przechowując z należytą starannością rzecz poniósł przy tym określone koszty – może nimi obciążyć konsumenta.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@RED 

Powołałam się wczoraj na dokładnie ten sam artykuł😊

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@DOT_trade 

I masz jasność.

@la_nika  przedstawiła oficjalne stanowisko serwisu

Ale to nie kończy sprawy. Na Twoim miejscu starałabym się ustalić ze stuprocentową pewnością, że to nie ten egzemplarz. Taka wiedza przyda się na przyszłość😊

Nie zapominaj też, że w tej sytuacji klient pozostaje właścicielem towaru, jaki by on nie był. Możesz go przetrzymać na czas zbierania dowodów i nikt Ci nic za to nie powinien zrobić, jednak finalnie trzeba go odesłać.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Kasiulki2 pkt.png

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

RED - czytałem wyrok sądu, gdzie w uzasadnieniu sąd pisał, że przedmiotem sprzedaży jest przedmiot, a nie jego opakowanie, więc kupujący może zwrócić przedmiot bez oryginalnego opakowania. Tak swoją drogą rozumuję - że to działa też w drugą stronę (chociaż w przypadku wyroków sądowych logika może być tylko zwykłą ułudą).

Sprzedawałem szklane dzbanki - w ciągu roku ok. 200 szt. - pomimo owinięcia oryginalnego kartonu folią bąbelkową i zapakowaniu z dodatkowy karton - miałem ok. 30 reklamacji z powodu uszkodzenia przesyłki w transporcie. 

Na następny rok zainwestowałem w swoje plomby (ok. 6gr. za plombę). Efekt - przy zwiększeniu sprzedaży tych dzbanków do ok. 1000 szt. w ciągu roku otrzymałem poniżej 10 reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki w transporcie. 

Teraz nalepiam plomby na co tylko mogę. W zeszłym roku miałem np. do reklamacji 3 silniki do odkurzacza - 2 nie miały żadnych plomb, 3-ci miał plombę innego sprzedawcy. Jakoś tak wyszło, że kupujący nie odezwali się więcej po zwróceniu im uwagi na ten fakt.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@maxr01 ten wyrok nie dotyczył reklamacji?

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@DOT_trade 

Jak się zakończyła ta sprawa ? Mam podobną.

oznacz moderatorów