Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam pytanie, bo pomimo że od dawna sprzedaję na koncie firmowym allegro to nie miałam takiej sytuacji. Kupujący kupił coś u mnie po godzinie do której wysyłam towar (mam ustawione kup do 10.00 wyślemy dzisiaj (InPost). Klient kupił o 10,30 a ja akurat tego dnia miałam zabieg i kurier wyjątkowo odebrał ode mnie paczki o 10,05. Wyszłam więc, a około 10,45 klient zadzwonił z pytaniem czy dam radę wysłać jeszcze tego samego dnia. Powiedziałam mu że nie, bo jestem w drodze na zabieg i dzisiaj nie ma takiej możliwości. Podziękował i tyle. Wysłałam w kolejnym dniu i paczkę odebrał. W 14 dniu po odebraniu odstąpił od umowy na ten produkt (ma prawo, więc ok). Tak się jednak zdarzyło że odesłał zwrot w 16 dniu od odstąpienia więc ja zwrotu zgodnie z prawem nie przyjęłam od kuriera i wrócił do niego. Od zadzwonił do mnie z pretensjami że nie wywiązałam się z wysyłki w tym samym dniu i dlatego oddał, ja mu na to że doskonale pamiętam tą sytuację i gdyby kupił do 10.00 to bym wysłała ale kupił o 10.30 i zadzwonił z pytaniem o wysłanie więc doskonale wiedział że nie dam rady wysłać tego samego dnia, więc niech mi nie wciska że się nie wywiązałam z terminu. On na to dlaczego nie przyjełam zwrotu, więc mu powiedziałam że gdyby był w porzadku to by odesłał produkt szybciej a nie w ostatnim możliwym dniu odstąpił od umowy a odesłał zwrot w 16 dniu, czyli na ponad miesiąc zablokował mi sprzedaż tego towaru (miałam 1 sztukę). On się darł do telefonu że mi wystawi negatywa i strace Super Sprzedawcę bo jestem wredna i on wysłał jeszcze do kogoś zwrot w 16 dniu i został uznany, a ja mu na to że skoro on nie był w porządku to ja też nie muszę. Straszył mnie że rozmowa nagrywana itp. ale mnie tym nie wystraszył, nawet jak on się darł to ja byłam spokojna i się rozłączył.
I teraz sytuacja z którą nie wiem co zrobić: Wchodzę dzisiaj w aplikację InPost i widzę paczkę kurierską wysłaną do mnie dzisiaj, a ja żadnej paczki się nie spodziewam. Wysłane z pobliskiego miasta kupującego, być może po to żebym się nie zorientowała że to on wysłał. Zadzwoniłam na Infolinię InPost i dowiedziałam się że jest to zwrot do mnie, ale dane nadawcy są inne niż tego kupującego, ale zgadza się numer telefonu, więc wiem że to on próbuje w inny sposób dostarczyć mi ten zwrot.
I teraz pytanie. Co ja mam z tym zrobić? Wiem że to on i jak nie odbiorę to powiedziano mi że paczka pójdzie do magazynu rzeczy nieodebranych. Czy on wysłał na własny koszt tego kuriera (bo jeśli mam zwrot to widzę adres e-mail kupującego, a teraz nie widzę nic poza numerem paczki i miastem nadania). Czy też on wysłał do mnie zwrot którego ja nie odebrałam, więc wrócił on do niego czy do paczkomatu w którym nadał zwrot? Czy jest możliwe że on tego nieprzyjętego zwrotu nie przyjął i znowu wraca do mnie?
Czy mogę tego po prostu nie odebrać i mieć to "w nosie" Nie rusza mnie straszenie negatywem (takie osoby tym bardziej nie zasługują na moje zrozumienie), ale nie wiem co dalej? Ja mu kasy nie zwróciłam, więc teoretycznie on jest "w plecy"
W 14 dniu po odebraniu odstąpił od umowy na ten produkt (ma prawo, więc ok). Tak się jednak zdarzyło że odesłał zwrot w 16 dniu od odstąpienia więc ja zwrotu zgodnie z prawem nie przyjęłam od kuriera i wrócił do niego
wyjaśnij to ponieważ kupujący ma 14dni na odstąpienie i 14dni na odesłanie a więc w sumie 28dni!
Odstąpił od umowy w 14 dniu od odebrania paczki, a wysłał po kolejnych 16 dniach, czyli po 30
OK, teraz jasne, w zasadzie po czasie ale jak będzie cwany to u tak po założeniu dyskusji allegro będzie po jego stronie, Ale zapytam czy któryś z was nie powinien być "mądrzejszy"?🤔
Czemu to zawsze sprzedawca ma być ok, a kupujący jest "świętą krową" i może wszystko? Miał 28 dni, a wysłał w 30 więc zwrotu nie przyjęłam. Wiem że dostanę negatywa ale mam to gdzieś, przynajmniej uchronię innych sprzedawców przed tym kupującym bo z tego co mówił wnioskuję że to u niego normalne kupować i oddawać i ostatnim możliwym dniu, ale tym razem zrobił to za późno, bo dopiero po tym jak ja w 15 dniu odmówiłam wypłaty za zwrot ponieważ nie został wysłany. Wtedy na szybko wysłał zwrot ale za późno i nie przyjęłam.
Nie wiem tylko co zrobić z ponownym zwrotem o którym mnie nawet nie poinformował, a dla niepoznaki wysłał z innego miasta i danych, ale z tego samego numeru telefonu.
@Client110254863 a wysłał przez allegro jako darmowe ? skoro mógł to musiała być ważna etykieta / kod, co byś nie przedobrzył 🙂
Nie wiem jak wysłał ale mam datę odstąpienia 23.03 a wysłania zwrotu 8,04 więc po 16 dniach. Wysłał przez darmowy zwrot bo miał smarta, ale nie wiem jak wysłane jest to teraz ponownie.
Pytanie, czym wysyłał, bo np Allegro One, nadanie jest w momencie odbioru przesyłki z automatu lub punktu, a nie w momencie jej fizycznego umieszczenia w skrytce. Kurier może odebrać przesyłkę nawet po kilku dniach.
@Client110254863 no to piękne samozaoranie... ma 14dni na odstąpienie i 14dni na odesłanie ale ustawa nie przewiduje odmowy odstąpienia za póżniejsze odesłanie... możesz tylko policzyć za bezumowne użytkowanie za dni powyżej 14 jeszcze jak poinformujesz o tym kupującego. Ergo spiernoczone po całaści i negatyw się należy a jeszcze ci allegro z dyskusji doliczy protecta na twój koszt i może zbanować konto
@Client110254863 @Jeśli odstąpienie od umowy zostało złożone w terminie to prawo własności do towaru wraca do sprzedającego. Odesłanie w terminie późniejszym niż 14 dni po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy tego nie zmienia (przepisy tego po prostu nie przewidują) i nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu.
Czyli towar jest zgodnie z prawem Twoją własnością a kupującemu należy się zwrot.
z
Powoli. Więc jeżeli wysle za pół roku to też muszę odebrać? Chyba ciebie ( lub ustawodawcę ) ciut poniosło. Już samo to że na odesłanie w takim przypadku trzeba czekać nawet do 28 dni jest sporym przegięciem. Powinno być max 3 dni na zgłoszenie odstąpienia i drugie 3 dni na wysłanie. Jeżeli tego nie chce to po co trzyma? Wiem. Mogę sobie pogadać. Jak najmniej takich klientów.
@cztery_bez_atu bo może ustawodawca nie przewidział januszy zakupów jak go nie poinformujesz 15dnia od odstąpienia że mu naliczasz bezumowne wykorzystanie to ci nawet tego nie wolno potrącić - patrz obowiązek informacyjny z ustawy konsumenckiej