Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, czy istnieje jakiś zapis mówiący o tym, że przy odstąpieniu od umowy (gdy klient nie ma smarta) mogę potrącić koszt etykiety zwrotnej od łącznej kwoty zamówienia? Na chwilę obecną dajemy możliwość klientowi samodzielnego wygenerowania etykiety w wygodne zwroty, płaci oczywiście klient. Chciałabym z automatu wygenerować etykietę dla klienta (na mojej umowie inposta jest taniej), a koszty tej etykiety potrącić z kwoty zamówienia do zwrotu. Czy jest jakiś prawne ALE?
@MarlenaBl Konsultuję tę kwestię i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 🙂
@MarlenaBl a sprzedajesz jako przedsiębiorca?
Tak, sprzedaję na dwóch kontach firmowych.
@MarlenaBl to nie możesz postępować niezgodnie z ustawą konsumencką. Kwoty zwrotu nie można obciążyć opłatami np odjąć za przesyłkę
Ale klient i tak musi wygenerować sobie list przewozywy za 14zł, a ja mogę to zrobić za 11zł tylko kwotę podjąć od kwoty zwrotu.
@MarlenaBl Najmocniej Cię przepraszam za tak wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.
Otrzymałam informację, że zgodnie z prawem konsumenckim sprzedający powinien zwrócić przy odstąpieniu kwotę za towar + równowartość najtańszej przesyłki dostępnej w ofercie. Obniżenie tej kwoty może mieć miejsce w ściśle określonych przypadkach.
Jako Serwis trzymamy się tutaj zasady, że jeśli kupującemu nie przysługuje darmowy zwrot, odsyła towar na swój koszt i we własnym zakresie.