Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czarna lista w menu pomaga. U mnie jest już kilkadziesiąt osób.
@interszafaNiestety CL nie pomaga, bo założenie konta lub jeszcze lepiej kupno bez rejestracji jest dziecinnie proste..
Nie do końca, bo jak ma wykupionego smarta na jednym koncie i przy wysyłce jest opcja skorzystania z niego, to raczej nie zapłaci za dostawę... To samo tyczy się monet - jeśli może je uzyskać podczas zakupu, to jak kupuje jako nierejestrowany, to mu przepadają i nie ma listy zakupowej, chyba że założy nowe konto (ale dalej nie ma ew. smarta)...
@interszafa też od niedawna stosuję czarną listę jako narzędzie zapobiegawcze, chroniące mnie przed kolejnym atakiem amnezji/demencji u niektórych kupujących😁
@misia_laale dużo osób właśnie nie ma smarta
a) bo kupują okazjonalnie i lepiej wydać jednorazowo np 12 niż 49 na smarta
b) bo kupują drobne rzeczy - mam znajomego z którym rozmawiałem o smarcie, pokazał mi swoją listę zakupów z ostatnich miesięcy - nic nie przekroczyło 30PLN... wiec nie łapał się na smarta.
ps Też mam CL
Nie jestem pewien czy odpowiem właściwej osobie ale odnośnie oceny komentarzy.
+ 12 miesięczny okres oceny, gwarantuje pokazanie aktualnego poziomu sprzedaży
Nie jest potrzebna ocena kupujących. Taka opcja byłaby wykorzystana tylko w odwecie za problem przy transakcji.
Brakująca opcja to rozpocznij dyskusje z kupującym. Takie same reguły jak u sprzedawców. Nie odpowiada platforma blokuje możliwość zakupu. ( Tu już pewnie dział prowizji chwycił się za kieszeń).
Ocen 4,95 taka jest do super sprzedawcy? Wystarczy pognieciona koperta i można już go stracić.
Ja też uważam, że to świetny pomysł. Nie dlatego, że można by "zemścić" się na Kupującym. Wrzucający klientowi Sprzedawca nie zachęca do zakupu u siebie. Jednak mi brakuje możliwości ustosunkowania się, a nawet publicznego podziękowania komuś za opinie. Allegro zrobiło z komentarzy relacje jednokierunkową. Gdyby dało się jakoś konto połączyć z fb to jeszcze tam można by nawiązać 'marketingowy' kontakt z fajnym klientem. Tylko, że Allegro zależy, aby ludzie kupowali na allegro i z nim mieli relacje, a nie z danym sprzedawcą. My jesteśmy tylko zwykłymi boksami w ogromnej galerii.
Zgadzam się - ocena kupujących jest nadal stosowana na wielu portalach sprzedażowych. Poza tym, że Allegro powinno do tego wrócić, to jeszcze dać Sprzedawcom możliwość z góry zablokowania klientów z najniższym poziomem oceny! Obecnie tworzę "czarną listę kupujących" samodzielnie - bazując- niestety - na własnych przykrych doświadczeniach z klientami. Filtr po jakości klientów dałby mi możliwość wyeliminowania potencjalnie "groźnych" dla naszej jakości klientów.
@Klocko-m-ania Ja tylko przypomnę - https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/jak-uniemozliwic-kupowanie-okreslon...
Jak widać - przy kliencie znającym swoje prawa, można sobie tylko narobić problemów - o czym doskonale wie Allegro, ostrzegając sprzedających w w/w artykule regulaminu. To raz. Dwa - ocena kupujących nie ma absolutnie żadnego sensu i z powodu podanego powyżej i choćby dlatego, że jeśli wystawiasz coś w KT to kupujący i tak kupi, nawet, jak będzie miał 500 negów.
Bardziej chodzi o możliwość zablokowania takich klientów, którzy mają wspomnianych przez Ciebie 500 negów. I nie chodzi o powiększenie własnej czarnej listy, lecz z góry określony filtr na tych naprawdę najgorszych. "Niechcący" bowiem można dostać negata raz czy dwa, ale już 10 negatów od różnych sprzedawców coś jednak znaczy, prawda?
dobry pomysł !!!
Nie jestem za komentowaniem kupujących - to tak jak z ocenami kosztu wysyłki przez kupującego (koszt jest z góry znany) lub czasu wysyłki w przypadkach poprawnego nadania i braku dostawy lub zaginięcia paczki (tu powinna być komentowana firma kurierska - po numerze nadania w końcu jest możliwość rozpoznawania firmy).
Chciałbym za to mieć możliwość wystawienia "oceny" kupującego w skali 1/0 - odebrał/olał przesyłkę (podobnie z odbiorem osobistym).
Jeśli kupujący nie odebrał - dyskusja z automatu i obowiązkowe 24h na odpowiedź po stronie kupującego (z blokowaniem kont w przypadku braku odpowiedzi).
W przypadku uzasadnionych "zer" widziałbym POS (Program Ochrony Sprzedających).
Ja myślę, że powinno być coś na zasadzie info o kupującym.
Jako sprzedawca, mogę oznaczyć, że nie odebrał przesyłki, i zabronić kupna za pobraniem. Tak by inni mogli blokować takich delikwentów, co potrafią zamówić u 10 sprzedawców na raz i czekają, która przesyłka przyjdzie pierwsza.
Ewentualnie jakaś globalna lista zablokowanych użytkowników.
Regulamin: 8.4. d
Nie słyszałem o wykorzystaniu w stosunku do Kupującego.
Wiele wątków w temacie komentarzy i ocen powinno skłonić Allegro chociaz nad refleksją w tym temacie.
Bo jest to problem.
Po co w takim razie jest jednostronny system komentarzy?
Aby zablokować Sprzedającemu smart bo paczkę kurier zgniótł w transporcie a klient nie potrafi napisać maila o nową paczkę. Ja mam to wiedzeć że paczka do klienta przyszła zgnieciona? To są Reklamacje. Ludzie. Dlaczego NEGATYWEM i mała ilością gwizdek klient rozwiązuje WSZYSTKIE SWOJE PROBLEMY?
Negatyw - tak ale po odesłaniu linkiem BEZPOŚREDNIO do Dyskusji - i odpowiedzi Sprzedającego.
Mnie by ucieszył nawet obowiązek uzasadnienia jakiejkolwiek obniżenia ocen poniżej 4 gwiazdek bo co mam się dowiedzieć z pustego komentarza.
Kiedyś komentarze służyły do realnego podnoszenia jakości sprzedaży, teraz dostaje się obniżone oceny za najtańszą wysyłkę, za to że kurier się krzywo popatrzy albo nie ma reszty wydać, a sprzedający najczęściej nie wie za co nawet mu ktoś oceny obniża.
Możliwość wystawienia komentarza zwrotnego chociażby z oceną przebiegu transakcji znacznie ukróciła by takie bezzasadne obniżanie ocen, nie mówiąc już o eliminowaniu kupujących którzy notorycznie nie płacą albo nie odbierają paczek. Bo allegro w tej kwestii zupełnie nie reaguje.
Nie ma powrotu do systemu skutecznie odstraszającego przed ostrzeganiem innych kupujących, czyli systemu „negatyw za negatyw”. Żadne argumenty nie pomogą. I tak nadzwyczaj długo Allegro udawało się utrzymywać ten stary, chory system. Nowy nie jest pozbawiony wad, ale jest pozbawiony wady zasadniczej.
@xyz96 A co było złego w systemie 'negatyw za negatyw' jeśli teraz 90% negatywów dało by się uniknąć gdyby kupujący zamiast rwać się do komentarza pomyślał chwilę i napisał zwykłego maila albo zadzwonił?
Niby że kupujący się bali wystawiać negatywów? Chyba żartujesz, negatywy jak najbardziej były i to czasami mocne.
Kiedyś negatywów było może mało ale były bardziej opiniotwórcze niż dzisiaj twory niektórych kupujących które świadczą tylko i wyłącznie o tym że większość nie powinna mieć dostępu do internetu. Jaki z nich pożytek dla społeczności allegro skoro większość nie posiada nawet opisu tylko jest dojechane po gwiazdkach? Jakie wnioski ma z nich wyciągnąć sprzedający?
Sprzedający który o wadzie produktu która się trafia raz na 1000 i można ją wykryć dopiero w trakcie użytkowania, dowiaduje się dopiero z komentarza to zły sprzedający Twoim zdaniem?
Nowy system komentarzy tylko powiększa patologię która kiedyś była śladowa.
@mix-mceJeśli nie rozumiesz co było złego w systemie negatyw za negatyw, to dalsza dyskusja nie ma sensu.
Gwiazdki, opinie, ptaszki czy inne serduszka powinny się sprowadzać do merytorycznej oceny - na przykład:
pięć osiołków (na pięć) za wysyłkę w umówionym czasie
cztery pancerniki (na pięć) za czas dostawy (na poczet statystyk dotyczących firmy przewozowej!!! a nie nadawcy) za spóźnienie o 1 dzień od deklarowanego czasu przewozu
Jeśli ktoś chciałby dosłodzić słownie to nie miałbym nic przeciwko.
Na każdym polu oceny klient powinien wskazać odchył (może również na "+" ?)
Jeśli ocena dotyczy terminu wysyłki (nie przewozu) to powinno być 5/5 a jeśli niżej to kupujący powinien "udowodnić" ile dni spóźnił się sprzedający z nadaniem (wpisuje 3, bo 2 dni było spóźnione nadanie). Sprzedający powinien mieć możliwość "obrony" potwierdzeniem nadania - czyli korekty niesłusznej oceny.
Natomiast negatyw za negatyw jest debilizmem tego, który się mści (obojętnie, która strona umowy).
Oczywiście termin dostawy powinien też być komentowany przez sprzedającego - w końcu są 3 strony medalu (nadawca, odbiorca i przewoźnik).
Bardzo często z winy odbiorcy dostawa trwa długo lub w nieskończoność.