anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Powrót do ocen Kupujących

atb13
#8 Zapaleniec#
Uważam, że Allegro powinno rozważyć powrót do oceny zachowań 'Kupujących', co będzie ważną info dla Sprzedającego, a jednocześnie motywatorem dla zachowań Kupujących (co prawdopodobnie Allegro i tak w tle robi). Obie oceny powinny być widoczne oddzielnie - na początku działania portalu był wspólny system ocen ale bez rozróżnienia zakup/sprzedaż. Sam znałem osobę, która kilka razy kupiła drobne rzeczy, a potem bazowała na tych ocenach jako "rzetelny Sprzedawca".
oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

interszafa
#10 Popularyzator#

Czarna lista w menu pomaga. U mnie jest już kilkadziesiąt osób.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@interszafaNiestety CL nie pomaga, bo założenie konta lub jeszcze lepiej kupno bez rejestracji jest dziecinnie proste..

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@pinsplash 

Nie do końca, bo  jak ma wykupionego smarta na jednym koncie i przy wysyłce jest opcja skorzystania z niego, to raczej nie zapłaci za dostawę... To samo tyczy się monet - jeśli może je uzyskać podczas zakupu, to jak kupuje jako nierejestrowany, to mu przepadają i nie ma listy zakupowej, chyba że założy nowe konto (ale dalej nie ma ew. smarta)... 

@interszafa też od niedawna stosuję czarną listę jako narzędzie zapobiegawcze, chroniące mnie przed kolejnym atakiem amnezji/demencji u niektórych kupujących😁

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@misia_laale dużo osób właśnie nie ma smarta

a) bo kupują okazjonalnie i lepiej wydać jednorazowo np 12 niż 49 na smarta

b) bo kupują drobne rzeczy -  mam znajomego z którym rozmawiałem o smarcie, pokazał mi swoją listę zakupów z ostatnich miesięcy - nic nie przekroczyło 30PLN... wiec nie łapał się na smarta.

ps Też mam CL

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kubek-w-kubek
#7 Wielbiciel#

Nie jestem pewien czy odpowiem właściwej osobie ale odnośnie oceny komentarzy. 

+ 12 miesięczny okres oceny, gwarantuje pokazanie  aktualnego poziomu sprzedaży 

Nie jest potrzebna ocena kupujących.  Taka opcja byłaby wykorzystana tylko w odwecie za problem przy transakcji.  

Brakująca opcja to rozpocznij dyskusje z kupującym. Takie same reguły jak u sprzedawców. Nie odpowiada platforma blokuje możliwość zakupu. ( Tu już pewnie dział prowizji chwycił się za kieszeń).

Ocen 4,95 taka jest do super sprzedawcy? Wystarczy pognieciona koperta i można już go stracić. 

 

oznacz moderatorów

PHU_JD
#8 Zapaleniec#

Ja też uważam, że to świetny pomysł. Nie dlatego, że można by "zemścić" się na Kupującym. Wrzucający klientowi Sprzedawca nie zachęca do zakupu u siebie. Jednak mi brakuje możliwości ustosunkowania się, a nawet publicznego podziękowania komuś za opinie. Allegro zrobiło z komentarzy relacje jednokierunkową. Gdyby dało się jakoś konto połączyć z fb to jeszcze tam można by nawiązać 'marketingowy' kontakt z fajnym klientem. Tylko, że Allegro zależy, aby ludzie kupowali na allegro i z nim mieli relacje, a nie z danym sprzedawcą. My jesteśmy tylko zwykłymi boksami w ogromnej galerii.

oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Zgadzam się - ocena kupujących jest nadal stosowana na wielu portalach sprzedażowych. Poza tym, że Allegro powinno do tego wrócić, to jeszcze dać Sprzedawcom możliwość z góry zablokowania klientów z najniższym poziomem oceny! Obecnie tworzę "czarną listę kupujących" samodzielnie - bazując- niestety - na własnych przykrych doświadczeniach z klientami. Filtr po jakości klientów dałby mi możliwość wyeliminowania potencjalnie "groźnych" dla naszej jakości klientów. 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Klocko-m-ania  Ja tylko przypomnę - https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/jak-uniemozliwic-kupowanie-okreslon...

Jak widać - przy kliencie znającym swoje prawa, można sobie tylko narobić problemów - o czym doskonale wie Allegro, ostrzegając sprzedających w w/w artykule regulaminu. To raz. Dwa - ocena kupujących nie ma absolutnie żadnego sensu i z powodu podanego powyżej i choćby dlatego, że jeśli wystawiasz coś w KT to kupujący i tak kupi, nawet, jak będzie miał 500 negów. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Bardziej chodzi o możliwość zablokowania takich klientów, którzy mają wspomnianych przez Ciebie 500 negów. I nie chodzi o powiększenie własnej czarnej listy, lecz z góry określony filtr na tych naprawdę najgorszych. "Niechcący" bowiem można dostać negata raz czy dwa, ale już 10 negatów od różnych sprzedawców coś jednak znaczy, prawda?

oznacz moderatorów

ekstrakoszyk_pl
#9 Pomysłodawca#

dobry pomysł !!!

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Nie jestem za komentowaniem kupujących - to tak jak z ocenami kosztu wysyłki przez kupującego (koszt jest z góry znany) lub czasu wysyłki w przypadkach poprawnego nadania i braku dostawy lub zaginięcia paczki (tu powinna być komentowana firma kurierska - po numerze nadania w końcu jest możliwość rozpoznawania firmy).
Chciałbym za to mieć możliwość wystawienia "oceny" kupującego w skali 1/0 - odebrał/olał przesyłkę (podobnie z odbiorem osobistym).
Jeśli kupujący nie odebrał - dyskusja z automatu i obowiązkowe 24h na odpowiedź po stronie kupującego (z blokowaniem kont w przypadku braku odpowiedzi).
W przypadku uzasadnionych "zer" widziałbym POS (Program Ochrony Sprzedających).

oznacz moderatorów

PunktSoczewek_pl
#7 Wielbiciel#

Ja myślę, że powinno być coś na zasadzie info o kupującym.

Jako sprzedawca, mogę oznaczyć, że nie odebrał przesyłki, i zabronić kupna za pobraniem. Tak by inni mogli blokować takich delikwentów, co potrafią zamówić u 10 sprzedawców na raz i czekają, która przesyłka przyjdzie pierwsza.

Ewentualnie jakaś globalna lista zablokowanych użytkowników.

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Regulamin: 8.4. d

Nie słyszałem o wykorzystaniu w stosunku do Kupującego.

oznacz moderatorów

dzielo05
#10 Popularyzator#

Wiele wątków w temacie komentarzy i ocen powinno skłonić Allegro chociaz nad refleksją w tym temacie.

Bo jest to problem.

Po co w takim razie jest jednostronny system komentarzy?

Aby zablokować Sprzedającemu smart bo paczkę kurier zgniótł w transporcie a klient nie potrafi napisać maila o nową paczkę. Ja mam to wiedzeć że paczka do klienta przyszła zgnieciona? To są Reklamacje. Ludzie. Dlaczego NEGATYWEM i mała ilością gwizdek klient rozwiązuje WSZYSTKIE SWOJE PROBLEMY?

Negatyw - tak ale po odesłaniu linkiem BEZPOŚREDNIO do Dyskusji - i odpowiedzi Sprzedającego.

 

 

 

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

Mnie by ucieszył nawet obowiązek uzasadnienia jakiejkolwiek obniżenia ocen poniżej 4 gwiazdek bo co mam się dowiedzieć z pustego komentarza.

Kiedyś komentarze służyły do realnego podnoszenia jakości sprzedaży, teraz dostaje się obniżone oceny za najtańszą wysyłkę, za to że kurier się krzywo popatrzy albo nie ma reszty wydać, a sprzedający najczęściej nie wie za co nawet mu ktoś oceny obniża.

Możliwość wystawienia komentarza zwrotnego chociażby z oceną przebiegu transakcji znacznie ukróciła by takie bezzasadne obniżanie ocen, nie mówiąc już o eliminowaniu kupujących którzy notorycznie nie płacą albo nie odbierają paczek. Bo allegro w tej kwestii zupełnie nie reaguje.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie ma powrotu do systemu skutecznie odstraszającego przed ostrzeganiem innych kupujących, czyli systemu „negatyw za negatyw”. Żadne argumenty nie pomogą. I tak nadzwyczaj długo Allegro udawało się utrzymywać ten stary, chory system. Nowy nie jest pozbawiony wad, ale jest pozbawiony wady zasadniczej.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@xyz96 A co było złego w systemie 'negatyw za negatyw' jeśli teraz 90% negatywów dało by się uniknąć gdyby kupujący zamiast rwać się do komentarza pomyślał chwilę i napisał zwykłego maila albo zadzwonił?

Niby że kupujący się bali wystawiać negatywów? Chyba żartujesz, negatywy jak najbardziej były i to czasami mocne.

Kiedyś negatywów było może mało ale były bardziej opiniotwórcze niż dzisiaj twory niektórych kupujących które świadczą tylko i wyłącznie o tym że większość nie powinna mieć dostępu do internetu. Jaki z nich pożytek dla społeczności allegro skoro większość nie posiada nawet opisu tylko jest dojechane po gwiazdkach? Jakie wnioski ma z nich wyciągnąć sprzedający?

Sprzedający który o wadzie produktu która się trafia raz na 1000 i można ją wykryć dopiero w trakcie użytkowania, dowiaduje się dopiero z komentarza to zły sprzedający Twoim zdaniem?

Nowy system komentarzy tylko powiększa patologię która kiedyś była śladowa.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mix-mceJeśli nie rozumiesz co było złego w systemie negatyw za negatyw, to dalsza dyskusja nie ma sensu.

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Gwiazdki, opinie, ptaszki czy inne serduszka powinny się sprowadzać do merytorycznej oceny - na przykład:

pięć osiołków (na pięć) za wysyłkę w umówionym czasie

cztery pancerniki (na pięć) za czas dostawy (na poczet statystyk dotyczących  firmy przewozowej!!! a nie nadawcy) za spóźnienie o 1 dzień od deklarowanego czasu przewozu

Jeśli ktoś chciałby dosłodzić słownie to nie miałbym nic przeciwko.

Na każdym polu oceny klient powinien wskazać odchył (może również na "+" ?)
Jeśli ocena dotyczy terminu wysyłki (nie przewozu) to powinno być 5/5 a jeśli niżej to kupujący powinien "udowodnić" ile dni spóźnił się sprzedający z nadaniem (wpisuje 3, bo 2 dni było spóźnione nadanie). Sprzedający powinien mieć możliwość "obrony" potwierdzeniem nadania - czyli korekty niesłusznej oceny.
Natomiast negatyw za negatyw jest debilizmem tego, który się mści (obojętnie, która strona umowy).
Oczywiście termin dostawy powinien też być komentowany przez sprzedającego - w końcu są 3 strony medalu (nadawca, odbiorca i przewoźnik).
Bardzo często z winy odbiorcy dostawa trwa długo lub w nieskończoność.

oznacz moderatorów