Powrót do ocen Kupujących

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czarna lista w menu pomaga. U mnie jest już kilkadziesiąt osób.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@interszafaNiestety CL nie pomaga, bo założenie konta lub jeszcze lepiej kupno bez rejestracji jest dziecinnie proste..
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie do końca, bo jak ma wykupionego smarta na jednym koncie i przy wysyłce jest opcja skorzystania z niego, to raczej nie zapłaci za dostawę... To samo tyczy się monet - jeśli może je uzyskać podczas zakupu, to jak kupuje jako nierejestrowany, to mu przepadają i nie ma listy zakupowej, chyba że założy nowe konto (ale dalej nie ma ew. smarta)...
@interszafa też od niedawna stosuję czarną listę jako narzędzie zapobiegawcze, chroniące mnie przed kolejnym atakiem amnezji/demencji u niektórych kupujących😁
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@misia_laale dużo osób właśnie nie ma smarta
a) bo kupują okazjonalnie i lepiej wydać jednorazowo np 12 niż 49 na smarta
b) bo kupują drobne rzeczy - mam znajomego z którym rozmawiałem o smarcie, pokazał mi swoją listę zakupów z ostatnich miesięcy - nic nie przekroczyło 30PLN... wiec nie łapał się na smarta.
ps Też mam CL
BRÓSLI

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie jestem pewien czy odpowiem właściwej osobie ale odnośnie oceny komentarzy.
+ 12 miesięczny okres oceny, gwarantuje pokazanie aktualnego poziomu sprzedaży
Nie jest potrzebna ocena kupujących. Taka opcja byłaby wykorzystana tylko w odwecie za problem przy transakcji.
Brakująca opcja to rozpocznij dyskusje z kupującym. Takie same reguły jak u sprzedawców. Nie odpowiada platforma blokuje możliwość zakupu. ( Tu już pewnie dział prowizji chwycił się za kieszeń).
Ocen 4,95 taka jest do super sprzedawcy? Wystarczy pognieciona koperta i można już go stracić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja też uważam, że to świetny pomysł. Nie dlatego, że można by "zemścić" się na Kupującym. Wrzucający klientowi Sprzedawca nie zachęca do zakupu u siebie. Jednak mi brakuje możliwości ustosunkowania się, a nawet publicznego podziękowania komuś za opinie. Allegro zrobiło z komentarzy relacje jednokierunkową. Gdyby dało się jakoś konto połączyć z fb to jeszcze tam można by nawiązać 'marketingowy' kontakt z fajnym klientem. Tylko, że Allegro zależy, aby ludzie kupowali na allegro i z nim mieli relacje, a nie z danym sprzedawcą. My jesteśmy tylko zwykłymi boksami w ogromnej galerii.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgadzam się - ocena kupujących jest nadal stosowana na wielu portalach sprzedażowych. Poza tym, że Allegro powinno do tego wrócić, to jeszcze dać Sprzedawcom możliwość z góry zablokowania klientów z najniższym poziomem oceny! Obecnie tworzę "czarną listę kupujących" samodzielnie - bazując- niestety - na własnych przykrych doświadczeniach z klientami. Filtr po jakości klientów dałby mi możliwość wyeliminowania potencjalnie "groźnych" dla naszej jakości klientów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Klocko-m-ania Ja tylko przypomnę - https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/jak-uniemozliwic-kupowanie-okreslon...
Jak widać - przy kliencie znającym swoje prawa, można sobie tylko narobić problemów - o czym doskonale wie Allegro, ostrzegając sprzedających w w/w artykule regulaminu. To raz. Dwa - ocena kupujących nie ma absolutnie żadnego sensu i z powodu podanego powyżej i choćby dlatego, że jeśli wystawiasz coś w KT to kupujący i tak kupi, nawet, jak będzie miał 500 negów.
Sołtys Allegro
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bardziej chodzi o możliwość zablokowania takich klientów, którzy mają wspomnianych przez Ciebie 500 negów. I nie chodzi o powiększenie własnej czarnej listy, lecz z góry określony filtr na tych naprawdę najgorszych. "Niechcący" bowiem można dostać negata raz czy dwa, ale już 10 negatów od różnych sprzedawców coś jednak znaczy, prawda?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
dobry pomysł !!!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie jestem za komentowaniem kupujących - to tak jak z ocenami kosztu wysyłki przez kupującego (koszt jest z góry znany) lub czasu wysyłki w przypadkach poprawnego nadania i braku dostawy lub zaginięcia paczki (tu powinna być komentowana firma kurierska - po numerze nadania w końcu jest możliwość rozpoznawania firmy).
Chciałbym za to mieć możliwość wystawienia "oceny" kupującego w skali 1/0 - odebrał/olał przesyłkę (podobnie z odbiorem osobistym).
Jeśli kupujący nie odebrał - dyskusja z automatu i obowiązkowe 24h na odpowiedź po stronie kupującego (z blokowaniem kont w przypadku braku odpowiedzi).
W przypadku uzasadnionych "zer" widziałbym POS (Program Ochrony Sprzedających).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja myślę, że powinno być coś na zasadzie info o kupującym.
Jako sprzedawca, mogę oznaczyć, że nie odebrał przesyłki, i zabronić kupna za pobraniem. Tak by inni mogli blokować takich delikwentów, co potrafią zamówić u 10 sprzedawców na raz i czekają, która przesyłka przyjdzie pierwsza.
Ewentualnie jakaś globalna lista zablokowanych użytkowników.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Regulamin: 8.4. d
Nie słyszałem o wykorzystaniu w stosunku do Kupującego.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wiele wątków w temacie komentarzy i ocen powinno skłonić Allegro chociaz nad refleksją w tym temacie.
Bo jest to problem.
Po co w takim razie jest jednostronny system komentarzy?
Aby zablokować Sprzedającemu smart bo paczkę kurier zgniótł w transporcie a klient nie potrafi napisać maila o nową paczkę. Ja mam to wiedzeć że paczka do klienta przyszła zgnieciona? To są Reklamacje. Ludzie. Dlaczego NEGATYWEM i mała ilością gwizdek klient rozwiązuje WSZYSTKIE SWOJE PROBLEMY?
Negatyw - tak ale po odesłaniu linkiem BEZPOŚREDNIO do Dyskusji - i odpowiedzi Sprzedającego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mnie by ucieszył nawet obowiązek uzasadnienia jakiejkolwiek obniżenia ocen poniżej 4 gwiazdek bo co mam się dowiedzieć z pustego komentarza.
Kiedyś komentarze służyły do realnego podnoszenia jakości sprzedaży, teraz dostaje się obniżone oceny za najtańszą wysyłkę, za to że kurier się krzywo popatrzy albo nie ma reszty wydać, a sprzedający najczęściej nie wie za co nawet mu ktoś oceny obniża.
Możliwość wystawienia komentarza zwrotnego chociażby z oceną przebiegu transakcji znacznie ukróciła by takie bezzasadne obniżanie ocen, nie mówiąc już o eliminowaniu kupujących którzy notorycznie nie płacą albo nie odbierają paczek. Bo allegro w tej kwestii zupełnie nie reaguje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie ma powrotu do systemu skutecznie odstraszającego przed ostrzeganiem innych kupujących, czyli systemu „negatyw za negatyw”. Żadne argumenty nie pomogą. I tak nadzwyczaj długo Allegro udawało się utrzymywać ten stary, chory system. Nowy nie jest pozbawiony wad, ale jest pozbawiony wady zasadniczej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 A co było złego w systemie 'negatyw za negatyw' jeśli teraz 90% negatywów dało by się uniknąć gdyby kupujący zamiast rwać się do komentarza pomyślał chwilę i napisał zwykłego maila albo zadzwonił?
Niby że kupujący się bali wystawiać negatywów? Chyba żartujesz, negatywy jak najbardziej były i to czasami mocne.
Kiedyś negatywów było może mało ale były bardziej opiniotwórcze niż dzisiaj twory niektórych kupujących które świadczą tylko i wyłącznie o tym że większość nie powinna mieć dostępu do internetu. Jaki z nich pożytek dla społeczności allegro skoro większość nie posiada nawet opisu tylko jest dojechane po gwiazdkach? Jakie wnioski ma z nich wyciągnąć sprzedający?
Sprzedający który o wadzie produktu która się trafia raz na 1000 i można ją wykryć dopiero w trakcie użytkowania, dowiaduje się dopiero z komentarza to zły sprzedający Twoim zdaniem?
Nowy system komentarzy tylko powiększa patologię która kiedyś była śladowa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mix-mceJeśli nie rozumiesz co było złego w systemie negatyw za negatyw, to dalsza dyskusja nie ma sensu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Gwiazdki, opinie, ptaszki czy inne serduszka powinny się sprowadzać do merytorycznej oceny - na przykład:
pięć osiołków (na pięć) za wysyłkę w umówionym czasie
cztery pancerniki (na pięć) za czas dostawy (na poczet statystyk dotyczących firmy przewozowej!!! a nie nadawcy) za spóźnienie o 1 dzień od deklarowanego czasu przewozu
Jeśli ktoś chciałby dosłodzić słownie to nie miałbym nic przeciwko.
Na każdym polu oceny klient powinien wskazać odchył (może również na "+" ?)
Jeśli ocena dotyczy terminu wysyłki (nie przewozu) to powinno być 5/5 a jeśli niżej to kupujący powinien "udowodnić" ile dni spóźnił się sprzedający z nadaniem (wpisuje 3, bo 2 dni było spóźnione nadanie). Sprzedający powinien mieć możliwość "obrony" potwierdzeniem nadania - czyli korekty niesłusznej oceny.
Natomiast negatyw za negatyw jest debilizmem tego, który się mści (obojętnie, która strona umowy).
Oczywiście termin dostawy powinien też być komentowany przez sprzedającego - w końcu są 3 strony medalu (nadawca, odbiorca i przewoźnik).
Bardzo często z winy odbiorcy dostawa trwa długo lub w nieskończoność.
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »