anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z reklamacją kupującego

m-styll
#7 Wielbiciel#

Od lat sprzedaję rowery (przeciętne, z niższej półki, ale do zwykłej jazdy jakość naprawdę w porządku), ale z taką sytuacją spotkałam się pierwszy raz. Kupująca po pół roku zgłosiła rzekomą wadę fabryczną. Chociaż w Dyskusji przyznała, że naprawiała rower w innych serwisach na własną rękę, to nie ma na to żadnych dowodów, nie ma też dowodu, że ten "serwis" taką wadę fabryczną stwierdził, tylko jej słowa.

Ale do reklamacji ma prawo, więc wysłałam kuriera po rower. Okazało się, że przed spakowaniem rozkręciła go w drobny mak - odkręciła każdą możliwą śrubkę, nawet te, które z fabryki wychodzą skręcone. W środku też niczym nie zabezpieczyła, więc śruby od kół dodatkowo uszkodziły ramę. Ogólnie złom, widać, że dzieciak (podobno 8-letni syn na nim jeździł, choć to spor rower, ale może chłopczyk wyrośnięty) go dobijał jak mógł, a konserwacji żadnej.

Podobno od pół roku codziennie spadał łańcuch i to jest ta wada (szkoda, że nie zauważyła tego wcześniej). Odkręciła koła, obie przerzutki (rozkręciła je też na części), łańcuch też osobno, więc nie jestem w stanie stwierdzić jak to miała ustawione, że ten łańcuch spadał.

Oczywiście chce zwrotu kasy - ewentualnej naprawy odmawia. Co byście z tym zrobili? Chcę się dogadać, ale nie ma mowy, że zwrócę jej ponad połowę wpłaty za tak zniszczony produkt. Czy jeśli odrzucę reklamację, to powinnam go skręcać, czy odesłać jej w takich puzzlach jak ona?

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

m-styll
#7 Wielbiciel#

Odrzuciłam. Choć miałam na to niewiele czasu - otrzymałam produkt w poniedziałek popołudniu, a pani we wtorek się zgłosiła do Allegro Protect i musiałam się od razu ustosunkować. Bo mi napisali, że oni te wnioski rozpatrują w ciągu 2 dni - czyli chyba jutro się dowiem, co Allegro z tym zrobi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@m-styll Widzę że wypowiedzi jest wiele, odrzuć reklamację jak tak było opisz i uzasadnij albo zaproponuj coś kupującemu, przecież znasz prawo, po co dyskutować a co zrobi Allegro? nikt nie wie a Allegro Protect to ich wewnętrzny twór i działa z pewnością "dziwnie" a powinien merytorycznie.

oznacz moderatorów

m-styll
#7 Wielbiciel#

No właśnie Allegro Protect już działa, za 2 dni mi konto chce obciążyć. Mam nadzieję, że poważnie potraktują moją odpowiedź.

 

IMG_8545.PNG

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@m-styll pamietaj by o czasie odrzucić reklamację

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

coraz śmieszniej jest na allegro

@m-styll zbyt poważnie traktujesz Kupującego, przecież na to nie zasługuje

odrzuć reklamację jak pisze @az1rael 

 

oznacz moderatorów

szewczykmn
#7 Wielbiciel#

Jak się sprawa zakończyła?

oznacz moderatorów