anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy techniczne z terminowymi odpowiedziami na pytania klientów

WielkiSzop
#7 Wielbiciel#

Cześć wszystkim,
Pisze tutaj, gdyż od mniej więcej pół roku handluje w serwisie allegro i jestem bardzo zażenowany tym biciem po głowie sprzedawców przez serwis.
Wymienię problemy, który rozwalają całą ciężką pracę i schemat działania naszego zespołu.

Wiadomości od kupujących i związana z tym statystyka do SS- chyba to jest najgorszy element tego serwisu. Mam nagranie pulpitu z urządzenia, gdzie allegro blokuje mi konto z uwagi na brak zwrotu środków, kiedy nawet nie kontaktuje się ze mną w celu wyjaśnienia sprawy. Klient żądał zwrotu środków i nie mamy z tym żadnego problemu, lecz klienci nie dostosowują się do regulaminu zwrotu i najzwyczajniej w świecie wysyłają zwrot bez formularza, po czym paczka ląduje na stosie zwrotów i w możliwie wolnym czasie odgadujemy zagadki związane z tym kto wysłał nam paczkę. Moja sytuacja wyglądała tak, że klient robił wielkie halo o drobne pieniądze coś około 50zł, odpowiedziałem, poinformowałem go, że paczka jeszcze do nas nie dotarła, po otrzymaniu paczki musiałem jeszcze odkryć kto ją wysłał, bo jednak ludzie często zamawiają i oddają towary, ale mimo tego, że paczka do nas nie wróciła serwis zablokował mi sprzedaż. Dodatkowo wiadomości od klienta, który oczekiwał zwrotu nie wyświetlała się w serwisie allegro tylko spoczywała wśród miliona maili typu `sprzedałeś przedmiot`, allegro nawet nie odniosło się do mojego zarzutu tylko po chyba dwóch dniach odblokowali konto.
Dzisiaj mam sytuacje, gdzie klient zamówił u nas towar, ma aplikację do automatycznych odpowiedzi i po rozmowie apka wysłała mi automatycznie wiadomość na którą ja musze odpowiedzieć, gdyż leci mi statystyka terminowej odpowiedzi- i co w takiej sytuacji ? Mam siedzieć i odpisywać co 3minuty na wiadomość od bota ? 😄 Powtórzę  NIE WSZYSTKIE OTRZYMANE WIADOMOŚCI OD KLIENTÓW WYŚWIETLAJĄ SIĘ W PANELU ALLEGRO- mówię tutaj o typowym kontakcie przez serwis, nie prywatnym mailu.

Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać czy należy zatrudnić osobę do odpisywania na automatyczne wiadomości ? 🙂

Oznaczanie przesyłek jako wysłane, wysyłam wszystko zgodnie z deklarowanym czasem, paczki codziennie zabiera ode mnie kurier, normalnie jest dodany list przewozowy, skanowanie paczek przy odbiorze z naszego magazynu, a i tak paczki nie są automatycznie oznaczane jako wysłane, przez co robi się totalny bałagan, gdyż zamiast zająć się rozwojem firmy, człowiek musi poświęcać czas technicznym problemom serwisu i w dobie komputerów trzeba jednak sobie radzić manualnie, a każdy się domyśla jak wpływa na sprzedaż taka statystyka, kiedy deklarujesz wysyłkę natychmiast, a w systemie od tygodnia nie wysłałeś paczki, którą wysłałeś zgodnie z obietnicą. Po prostu idzie 100 paczek na raz do jednego auta, a allegro i ich genialne oprogramowanie twierdzi, że z tych 100 paczek tylko 80 zostało wysłane w terminie.

Są to dość banalne problemy jak na tak długo prosperujący serwis, czy macie jakieś rozwiązania na tego typu akcje, bo wypruwamy sobie żyły, aby obsłużyć klienta na poziomie (na co wskazują też komentarze), a serwis ciągle nas dobija nowymi niedociągnięciami, które są zwyczajnie krzywdzące i psują cały rozwój firmy, gdyż musimy się skupiać na tych banałach zamiast np. pozyskiwać nowe towary do oferty. 

Zachęcam do dyskusji i pozdrawiam. 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@WielkiSzop w Twoim przypadku wskaźnik terminowych odpowiedzi na pytania klientów wynosi 100%. Nie musisz też odpowiadać na każde zadane w wątku pytanie kupującego tylko na jego pierwszą wiadomość w danym wątku. Jeżeli chodzi o dyskusję to o nowej wiadomości otrzymujesz powiadomienie i masz 24h (z wyjątkiem weekendów i dni świątecznych), aby udzielić odpowiedzi. Brak rekacji ze strony sprzedającego traktujemy jako naruszenie i możemy zablokować konto. Po wyjaśnieniu sprawy konto jest odblokowywane, ale chęć wyjaśnienia jej w naszej opinii powinna być po stronie sprzedającego. 
System zwrotów udoskonalamy, żeby dla kupujących był jak najbardziej intuicyjny oraz żeby sprzedający mieli jak najmniej pracy z odnajdywaniem zwrotów i lokalizowaniem nadawców przesyłek. Sprawdź proszę informacje zawarte w polityce zwrotów na Allegro jest to instrukcja dla kupujących m.in. na temat tego jak prawidłowo nadawać przesyłki zwrotne.  
Jeżeli chodzi o czasy dpstawy, podaj proszę numery zamówień, w których wystąpiły opisywane przez Ciebie problemy. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

FIT-MOBILE
#8 Zapaleniec#

Ja mam podobnie, staram się pilnować bardzo odpowiedzi do kupujących a codziennie procent odp mi się zmniejsza, dostaję też co jakiś czas maila z treścią, że moja odpowiedz nie dotarła do kupującego, mimo że widać ją w panelu  konwersacji. Straciłam przez to status super sprzedawcy i nie mam pojęcia jak go odzyskać.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@FIT-MOBILE dane są aktualizowane codziennie i dotyczą ostatnich 30 dni, więc masz szansę odzyskać tytuł Super Sprzedawcy. Liczba terminowych odpowiedzi spadła, ponieważ nie odpowiedziałaś w ciągu 24h na pytanie zadane 12.08.2021 o 11:40. Kupujący dostał odpowiedź dopiero 18.08.2021 o 13:51.

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@WielkiSzop 

Sprawdź proszę informacje zawarte w polityce zwrotów na Allegro 


Zauważ jednak, że wskazany dokument (tzw. "polityka zwrotów na Allegro") jest jest jeszcze w fazie wymagającej gruntownych zmian aby zapewnić jej zgodność z obowiązującymi przepisów prawa.


Polityka zwrotów Allegro niemal całkowicie przemilcza istnienie (i jego obligatoryjność w przypadku chęci Kupującego do zrezygnowania z zakupu na podst. Art. 27 UoPK) ustawowego wymogu złożenia Sprzedającemu odstąpienia od Umowy - co dotkliwie utrudnia Kupującym linię obrony w przypadku ew. sporu ze Sprzedającym będąc uprzednio wprowadzonymi w błąd przez Allegro.
Polityka zwrotów Allegro jest dokumentem, który zamiast wyjaśniać (i ułatwiać) Kupującym proces odesłania (zwrotu) rzeczy Sprzedającemu: w konsekwencji odstąpienia od Umowy lub reklamacji - wprowadza chaos niejednokrotnie przekazując Kupującym informacje nieprawdziwe i/lub niemające żadnego umocowania w obowiązujących aktach prawnych.
  
Konsument w określonych przypadkach ma prawo odstąpić (składając stosowne oświadczenie) od Umowy (patrz Art. 27 UoPK). Zwrócić towar może zaś każdy Kupujący kto uprzednio wszedł w jego (towaru) posiadanie.
Zwrot towaru jest obowiązkiem Kupującego po skutecznym odstąpieniu od Umowy.
Sam zwrot towaru nie jest, ani nie zastępuje odstąpienia od Umowy - o którym mowa w Art 27 UoPK. Żaden z istniejących aktów prawnych, ani wyroków sądowych - nie potwierdza zwolnienia Kupującego z obowiązku odstąpienia od umowy w sytuacji korzystania przez Niego z prawa opisanego w Art. 27.

Allegro nie blokuje kont z powodu braku zwrotu środków w sytuacji gdy nie doszło do skutecznego odstąpienia od Umowy (nie ma prawa również zachęcać którejkolwiek ze stron do postępowania wbrew prawu).
W Twojej sytuacji przyczyną blokady mógł być jednak brak odpowiedzi w wymaganym terminie na wiadomość Kupującego w dyskusji.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

dokładnie

allegro ignoruje Art. 27 UoPK

i wymóg jednoznacznego odstąpienia od umowy

w formie oświadczenia woli

oznacz moderatorów