anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy z zagranicznym kupującym ?

MAMY ROZWIĄZANIE!
ElektronikDK
#7 Wielbiciel#

Ktoś z Bułgarii kupił jeden przedmiot trzy razy. Za dwa przedmioty były anulowane wpłaty. Za trzecim zakupem tego samego przedmiotu zapłacił kartą i wybrał najtańszą wysyłkę krajową. Zwróciłem pieniądze z powrotem na konto kupującego. W zagranicznych wysyłkach nie mam wysyłki do Bułgarii. Do Allegro wysłałem o zwrot prowizji od nieudanych sprzedaży. Otrzymałem odpowiedź że kupujący nie potwierdził mojej wersji i nie udzielono mi zwrotu prowizji. Co więcej dostałem negatyw od kupującego.  Okazuje się, że sprzedawca nie ma nic do powiedzenia i nie ma co liczyć na zwrot prowizji gdy toś kupuje kilka razy to samo i nie płaci. Nawet nie można wystawić komentarza o kupującym. Sprzedawca nie może się obronić. Czy to jest sprawiedliwe podejście ze strony Allegro? Osądźcie sami. 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Napisz do Kupującego, że nie wysyłasz do Bułgarii i aby podał adres do wysyłki w Polsce. Jeśli tego nie zrobi to masz podstawę do odwołania w aukcji w której zapłacił. Te 2 przedmioty gdzie nie zapłacił odwołanie to formalność, na trzeci musi być podkładka, że nie jesteś w stanie zrealizować wysyłki. W przypadku 2 przedmiotów musisz wybrać powód Kupujący nie zapłacił lub też Kupujący kupił więcej przedmiotów niż zamierzał. 

Ewentualnie jeśli chcesz zrealizować zakup wyślij do Kupującego informację o rzeczywistym koszcie wysyłki. 
https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-miedzynarodowe/bulgaria/dpd 
DPD na terenie UE ma chyba najlepsze ceny przesyłek kurierskich.

Nam kiedyś klientka ze Szwecji bez problemu dopłaciła różnicę za przesyłkę. Innym razem Polka, mieszkająca w Holandii, podała adres w Polsce do wysyłki. Trzeba tylko rozmawiać.

O ile z odzyskaniem prowizji nie powinno być problemów to negatyw to inna historia. Najprostsze rozwiązanie to dogadać się z Kupującym.

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@ElektronikDK  Od Allegro dostałeś odpowiedź z automatu. Pisz odwołanie, wtedy ktoś przeczyta, przyjrzy  się transakcji i prowizję zwrócą. Kłóć się także o ten negatyw.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Przed zwrotem wpłaty mogłeś poprosić o dopłatę i nadać przesyłkę. Popraw oferty - na przedmioty nowe przysługuje 2 lata rękojmi, a nie 1 rok.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

poczytaj sobie

https://bezprawnik.pl/zakaz-geoblokowania/

ale na poważnie - poproś Kupującego o podanie polskiego adresu do wysyłki

nie możesz obcokrajowcowi odmówić sprzedaży ale nie musisz też sprzedawać poza granicę Polski

 

poproś allegro u usunięcie negatywa i ponownie o zwrot prowizji

 

tak nP regulamin sklepu allegro odnosi się do tej kwestii

Dostawa produktów możliwa jest tylko na terenie Polski, w terminie określonym w danej Ofercie i następuje na adres wskazany przez kupującego.

oznacz moderatorów