anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produkt całkowicie uszkodzony podczas zwrotu przez klienta. Kto jest odpowiedzialny?

World_Outlet
#8 Zapaleniec#

Witam Wszystkich,

niestety mam problem z klientem, ponieważ sprzedałem markową płytę ceramiczną, w nowym stanie kosmetycznym, bez uszkodzeń.

Paczka została wysłana bezpiecznie, ale niestety klient kontaktuje się ze mną mówiąc, że róg płyty jest złamany podczas transportu.

Dlatego jako sprzedawca powiedziałem, żeby przystąpić do zwrotu, ale niestety paczka, która do mnie dotarła była mniej bezpieczna opakowana niż ją wysłałem, a płyta jest całkowicie złamana.

Został sprzedany za 800 zł, teraz mam wartość 0 zł.

Pytanie:

Co mogę zrobić, czy mogę domagać się odszkodowania od klienta? Czy jestem również odpowiedzialny za transport podczas powrotu?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

xyz96
#21 Demiurg#

To nie był zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja. Jako sprzedawca nie możesz zmuszać kupującego do konsumenckiego zwrotu, to kupujący decyduje, czy zwraca, czy reklamuje. Nie wiadomo, czy uszkodzenie zgłoszone przez klienta powstało w transporcie, mogło powstać przed wysyłką. Reklamację musisz rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu musisz towar na swój koszt wymienić lub oddać klientowi wszystkie koszty, także koszt odesłania.

Po odrzuceniu reklamacji kupujący prawdopodobnie otworzy Dyskusję i poprosi o pomoc Allegro. Może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów, może też, jeśli nie zwrócisz, zablokować Ci konto.

oznacz moderatorów

World_Outlet
#8 Zapaleniec#

Po pierwsze, dziękuję za odpowiedź.

Chciałbym jednak zapytać, czy to ja odpowiadam za transport do Klienta, ale to Klient odpowiada za transport do sprzedawcy? Czy w takim przypadku nie mogę po prostu zwrócić części z tych 800 zł i wtedy on zgłosi reklamację do kuriera? I tak ja Złożę reklamację w firmie kurierskiej w związku z uszkodzeniem przesyłki w transporcie do klienta.

Ponieważ w drodze do klienta produkt był uszkodzony o 300 zł, ale jeszcze akceptowalny stan, podczas drugiego transportu został całkowicie uszkodzony. 

Czy w tym przypadku mogę jedynie przyjąć lub odrzucić reklamację i to już moja sprawa? A ja byłbym zmuszony otrzymać "śmieci" i stracić 800 zł?

Znowu dziękuję 👍🏻

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Sprzedajesz towary niepełnowartościowe po zwrotach itp. Skąd nagle wzięła Ci się płyta "nowa, w kosmetycznym stanie, bez uszkodzeń"?

Tak, Ty odpowiadasz za uszkodzenia towaru, także te powstałe w transporcie. Nie możesz przy reklamacji oddać części pieniędzy i nie możesz zmuszać kupującego do reklamacji u kuriera. Klient wszelkie wady reklamuje u sprzedawcy.

Sam przyznajesz, że klient otrzymał towar uszkodzony na 300 zł, nie kombinuj więc, tylko oddaj kupującemu pieniądze. Jeśli nie oddasz i odrzucisz reklamcję, czekaj na Dyskusję i POK, a także, być może, na zawieszenie konta.

Zmniejszać zwracaną kwotę możesz tylko przy konsumenckim odstąpieniu od umowy, gdy do zmniejszenia wartości towaru doszło z winy kupującego, w wyniku używania rzeczy przez niego.

W tym przypadku to nie jest zwrot, to jest reklamacja.

 

oznacz moderatorów

World_Outlet
#8 Zapaleniec#

Może nie wyraziłem się jasno, nie sprzedałem zepsutego produktu, ale został on zepsuty w transporcie, nie z mojej winy.

Produkt został sprzedany w idealnym stanie, a wraca do mnie zniszczony, o to chodzi. Dlaczego mam stracić 800 zł nie z mojej winy?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@World_Outlet To Twoje zdanie, kupujący może mieć inne, on wie, co otrzymał i może reklamować towar. Kupujący się tu nie wypowiedział, znamy tylko Twoją wersję zdarzeń.

oznacz moderatorów

World_Outlet
#8 Zapaleniec#

Oczywiście, zgadzam się z tym. Ale ja w rzeczywistości mam wszystkie zdjęcia, mam zdjęcie produktu przed wysyłką, mam zdjęcie, które klient wysłał mi złamanego rogu, i mam zdjęcie produktu, który otrzymałem całkowicie zniszczony i bezużyteczny.

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@World_Outlet, jeśli była to transakcja o charakterze konsumenckim, wówczas to sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu wydania towaru kupującemu. Składając reklamację kupujący oprócz opisania wady powinien przedstawić swoje roszczenia. W przypadku reklamacji w ramach rękojmi masz jako sprzedający 14 na rozpatrzenie reklamacji (jeśli był to zakup konsumencki). Tu już decyzja należy do Ciebie - możesz uznasz reklamację za zasadną lub nie. Jednak pamiętaj, że swoją decyzję powinieneś merytoryczne uargumentować. Jeśli uznasz reklamację wynikającą z rękojmi, pokrywasz koszty przesyłki.

Dodam, że przedmiot powinien być odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie.

Tu dowiesz się więcej o tym, co należy zrobić, gdy klient reklamuje towar.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

World_Outlet
#8 Zapaleniec#

Cześć Maja i dziękuję za odpowiedź.

Niestety po raz pierwszy mi się to przytrafiło i nie wiem jak najlepiej się zachować. Krótko mówiąc, sprzedałem produkt jak nowy, bez żadnych wad kosmetycznych, a wrócił do mnie cały zniszczony w niebezpiecznym opakowaniu. (Oczywiście posiadam zdjęcia z wszystkich etapów transakcji).

Tak więc, wysyłam produkt do klienta, pakując go bezpiecznie z wykorzystaniem różnych narzędzi, aby chronić pakiet. Dwa dni później otrzymuję telefon od klienta, który twierdzi, że otrzymał produkt z ułamanym rogiem, powstałym podczas transportu (ten sam powód zostanie podany w uzasadnieniu zwrotu), poprosiłem o zdjęcie, a on przesłał mi zdjęcie ułamanego rogu. Wskazałem klientowi, aby przystąpił do zwrotu produktu. Dzisiaj kurier przyjeżdża z oryginalnym pudełkiem producenta bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń, otwieram pudełko i stwierdzam, że płyta jest całkowicie zniszczona, więc oprócz złamanego rogu, na który skarżył się klient, okazuje się, że mam do czynienia z uszkodzeniem 20 razy większym, co prowadzi do całkowitego wyłączenia płyty z użytku.

Czy w takim przypadku mam prawo odrzucić reklamację? Czy mogę zwrócić klientowi tylko część kwoty? Niestety, dobrze wiemy, że prawie zawsze reklamacje u kurierów kończą się negatywnie.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@World_Outlet, oczywiście rozumiem, że taka sytuacja to nic przyjemnego. Decyzja co do reklamacji jest całkowicie po Twojej stronie. Pamiętaj, by ją merytorycznie uargumentować. Zachęcam Cię do opisania swojego stanowiska równie szczegółowo, jak zrobiłeś to tu na Gadane.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@World_Outlet Reklamację zawsze masz prawo odrzucić, ale po jej uznaniu nie możesz zwracać tylko części kwoty - więcej - oprócz pełnej kwoty musisz zwrócić także koszt odesłania. Mało istotne, czy odłamany jest tylko róg, czy uszkodzenie jest 20 razy większe - towar jest uszkodzony i klient może złożyć reklamację.

Po odrzuceniu reklamacji licz się z tym, że kupujący może otworzyć Dyskusję i skorzystać z POK, a to dla sprzedawcy często stanowi poważny problem.

oznacz moderatorów