anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prowizja od kosztów dostawy - opinie

Koniomaniacy
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, że zgodnie z waszym cudownym pomysłem - ja jako sprzedawca jestem zobligowana podnieść koszty dostawy. Skoro przesyłka kurierska kosztuje mnie 14,40 i tyle też obciążam za nią klienta, to biorąc pod uwagę, że prowizja w mojej kategorii wynosi 10% to koszt dostawy kurierem będzie musiał obecnie wynosić 16 zł. CUDOWNIE - klienci na pewno będą zachwyceni 😕

oznacz moderatorów
771 ODPOWIEDZI 771

konto zamknięte
Nie dotyczy

Skuuu..y i tyle 😕

Im naprawdę powinni dopieprzyć porządną karę za te praktyki. To po prostu okradanie ludzi. Płacimy za coś, co nie ma miejsca.

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@konto zamknięte  Prowizję obliczamy od pierwszego wypełnionego formularza płatności. W przypadku, gdy gdy kupujący wypełnił formularz dostawy i najpierw wybrał inną metodę niż Smart! niestety, obliczymy prowizję od tej wyższej kwoty. Pozdrawiam, Aga 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@-orbitkownia- Najgorsze jest to, że to jest po prostu niesprawiedliwe i nie ma kompletnie ŻADNEGO oparcia np. w przepisach prawnych. To teraz Ty, powinnaś tą opłatę przerzucić na kupującego, wklejając mu treść maila od Allegro, żeby wiedział skąd się to wzięło. Tylko znając życie, klient pewnie przywali wówczas negatywa. No i kółeczko się zamyka.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Albo uświadom klienta (wklejając mu tego maila od Allegro) i dogadaj się, żeby odstąpił od umowy. Wtedy zwrócić mu wpłatę i Allegro nie będzie miało nic do gadania. Muszą wtedy zwrócić pieniądze, a klient niech dokona zakupu jeszcze raz, ze SMARTem. Chyba najlepsze wyjście z tej sytuacji.

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

a co kupujący jest winien , skąd on ma wiedzieć że tak nie powinien robić? winne jest allegro, ciekawe co uoikik na to 

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@-orbitkownia- To zrób jak pisałem. Namów klienta na odstąpienie od umowy i ponowny zakup. Wtedy Allegro już nie odmówi zwrotu za ten pierwszy zakup. Albo bądź bardziej bezczelna niż Allegro i wyślij klientowi towar generując etykietę, a później niech odstąpi od umowy zakupu żebyś odzyskała prowizję za cały zakup. Skoro Allegro gra nieczysto, sprzedawcy chyba muszą zacząć brać z nich przykład i również dostosować się do tego stylu gry. Nie pochwalam tego, ale skoro przeciwnik gra nie fair, to chyba nie ma wyjścia.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@-orbitkownia-  Nie żartuj . Mamy rozumieć, że sobie po prostu pobierają prowizję mimo że taka wysyłka nie doszła do skutku ? Dlatego zapewne na moje dwukrotnie zadane o taką dokładnie sytuację pytanie unikali odpowiedzi . Ja nawet nie wiem jak to nazwać ...

_____________
Kama
oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg  też mi ciężko to nazwać,  kupując 100 przedmiotów po 2 zł wypełniając 100 formularzy , można sprawić że ktoś będzie musiał zapłacić 120zł prowizji od wysyłki sprzedając za 200zł minus podatek to sobie sporo dopłaci do takiego zamówienia

 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Kaliope_Brzeg  a sprawdzałaś rachunki za przesyłki, bo tutaj pojawił się niezły burdelik, a mianowicie naliczanie opłat za darmowego smarta jak normalne paczki. Też jakoś tak cicho o tym, problem pojawił się na razie tylko 10.06 i dotyczył odbiorów z punktu, wszystkie smarty normalnie doliczone do rachunku. Allegro nabrało wody w usta i udają, że nic się nie stało.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@-orbitkownia-  nie do końca bez problemów, tez miałem taki przypadek, że kupujący wypełnił 5 formularzy z dostawą za 9 zł litem poleconym priorytetowym, a na koniec zebrał wszystko do kupy i wypełnił z jednym listem poleconym za 5,9 zł.

Zażądali ode mnie korespondencji z kującym, w której oświadczył, że mam to wysłać jednym listem poleconym nie 5-cioma różnymi. Oczywiście takiej korespondencji nie było, odpisałem, że wypełniając formularz zbiorczy klient oświadczył, że ma być wysyła jednym listem.

Suma summarum zwroty nie został mi przyznany przez Allegro, ale klient nie zapłacił i wstąpiłem normalnie o zwrot prowizji z powodu braku wpłaty.

Reasumując, za zakup za 43 zł kwota prowizji powinna wynieść u mnie 4,3 zł, a przez to, że klient wypełniał za każdym razem formularz dostawy wyniosła 9,56, czyli jakieś 23-24 % całej transakcji.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte

Optymisto...

Mój kupujący wypełnił trzy formularze, po czym połączył zakupy i wypełnił czwarty, zbiorczy. Zapłacił kwotę ze zbiorczego (jeden koszt wysyłki zamiast trzech), a ja muszę teraz przesłać kopię maila (broń Boże nie *.eml, bo nie wchodzi, przekonwertować na png albo jpg) z taką decyzją kupującego. Jakby nie można było liczyć od wpłaty, nie od formularza. Albo anulować prowizję od starych formularzy po wypełnieniu nowego. Albo jeszcze coś innego rozsądnego wprowadzić.

A najlepiej zlikwidować prowizję od wysyłki.

 

oznacz moderatorów

interzakupy_2006
#10 Popularyzator#

@Mirkoooo masz całkowitą rację, ale pomyśl co będzie jak klient sobie zamarzy pobraniowego kuriera za 16,99 zł i ile ty dołożysz allegro 

dzięki tej prowizji ma nie być tanich produktów na allegro bo wszystko co sprzedajesz musisz podnieść o 1,5 - 2 zł żeby nie dokładać do sprzedaży na allegro

więc nic za 1 zł cena minimalna to ok 3 zł

oznacz moderatorów