Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Są sytuacje kiedy to klient zamawia nawet 3 razy towar na smarta i nie jest w stanie zdążyć odebrać go w terminie z paczkomatu. Co myślicie o tym żeby została wprowadzona prowizja dla takich notorycznych "zwracaczy". Allegro przy recydywie mogło by potrącać prowizję za obsługę transakcji z kwoty zwracanej klientowi.
@krejzole oczywiście temat nierealny. Trezeba sie pogodzic z dokupywaniem do zmarta i z częsciowymi zwrotami.
Allegro nie może kupujących karać finansowo za korzystanie z przysługujących im praw. Zapomnij.
Tu nie chodzi o karę tylko o wynagrodzenie dla allegro za obsługę takiej transakcji. Jak ktoś 3 razy zamawia i 3 razy nie odbiera towaru to chyba należy się za wzorową obsługę ze strony sprzedawcy i allegro jakieś wynagrodzenie. Załóżmy że ilość zwrotów osiągnie 50%, wtedy mogą nastąpić jakieś zmiany które będą niekorzystne dla nas - np. likwidacja smarta. I to będzie kara dla nas wszystkich.
Nie należy się. Allegro nie może pobierać wynagrodzenia finansowego od kupującego, który skorzystał ze swojego prawa.
@xyz96 nie myśle aby to była kara finansowa. Wszystko zalezy od warunków zawartej umowy. W wielu przypadkach zwrot jest na koszt kupującego ( zresztą zgodnie z prawem) i to by wystarczyło aby powstrzymać fale osób które dobierają do smarta i robią zwroty. Byloby to zgodne z prawem a nie żadną karą.
Niemniej zgadzam sie że smart jako usluga ma jasno określone zasady - damowa dostawa i darmowy zwrot. W tej sytuacji obciązanie kupującego kosztem zwrotów byłoby oczywiście niezgodne z regulaminem smart.
Regulamin smart można zmienić lecz allegro tego nie zrobi gdzyż wówczas cała usługa straciłaby mocno na atrakcyjnosci.
Jeden zwrot w miesiącu bezpłatny, kolejne pomniejszone o prowizję np. 10zł. To nie majątek. Ja jestem w stanie się z tym pogodzić.
Zapomnij. Smart już teraz budzi sporo wątpliwości, ponieważ kupujący płacą za "darmowe dostawy", a nie w każdym przypadku "darmową dostawę" mają. Poza tym ta "darmowa dostawa" tak naprawdę nie jest darmowa. Żaden przewoźnik nie wozi za darmo. Koszt wysyłki jest zazwyczaj ukryty w wysokiej cenie przedmiotu ze względu na wysokie prowizje pobierane przez Allegro, ponadto kupujący wnosi do Allegro opłatę za Smart. Jeżeli do zwrotów w Smart kupujący musiałby dodatkowo dopłacać, usługa zacznie być jeszcze bardziej wątpliwa i spadnie jej popularność.
@krejzole Świetny pomysł. Tylko patrzeć jak Allegro wprowadzi prowizję od zwróconych zamówień. Sprzedający na pewno z radością będą płacić kolejną prowizję. 😂
Ceny już tak są wywindowane że rzadko kiedy kupuję na all. Natomiast elektronika i telefony zawsze jakaś wersja dedykowana na dziwne kraje bez możliwości otrzymania faktury. W sklepach stacjonarnych ta sama cena, nie ma problemu z fakturą i reklamacja bez problemu.
@Agent051 Z radością🤣 ! Karać wypożyczających oczywiście nie ma powodu, nie daj Boże. Czego wy to złego się dopatrujecie!😕
Przecież sami sprzedawcy do tego doprowadzili robiąc zwroty za używane produkty bo boją się nagatywa. Podobno już majtki można oddać, tylko trzeba tak nosić żeby nie było widać🤣
@krejzole Najlepiej tył do przodu i na lewej stronie. 😂
@krejzole Masz rację, sprzedawcy boją się negatywa, ale doprowadziła do tego nadgorliwość w prokonsumenckim podejściu do klienta przez Allegro. Jeden negatyw może zrujnować rok sprzedaży.
Usługa Smart w zasadzie nic dobrego nie wnosi .Sprzedawcy dopłacają do tej formy wysyłek a cierpią na tym klienci którzy muszą drożej płacić za poszukiwane produkty .Allegro może by chciało żeby klienci widzieli winę sprzedawców za wyższe ceny ale prawda jest taka że sami chcą tych wyższych cen aby mieć więcej z prowizji. Tak jak w powiedzeniu "gdzie dwóch się bije trzeci korzysta" .
@krejzole, jeśli kupujący nie odbiera przesyłki Allegro InPost, sprzedający nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z jej odesłaniem. Jeśli natomiast taka sytuacja powtarza się po stronie określonej osoby, zawsze możesz rozważyć wpisanie jej na czarną listę.