anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"Obniżamy" prowizję, ale jak podwyższamy to nie podwyższamy tylko "zmieniamy"

dawal50
#14 Krzewiciel#

Mam 3 kwestie do poruszenia odnośnie zmian
1. Allegro jak piszecie o zmianach prowizji to w przypadku (śladowych) obniżek prowizji piszecie "obniżamy", a w przypadku podwyżek to już nie staniecie na wysokości zadania i nie piszecie podwyższamy tylko "zmieniamy", dlaczego macie nas za baranów które tego nie zauważą? Serio ogarnijcie się, obrażacie inteligencję swoich chlebodawców takimi zabiegami.
2. Podwyższenie minimalnej prowizji w kategorii gier z 1,5 na 2zł - Przecież to jest zniszczenie wielu firm, gdzie większość produktów ma w cenie poniżej 25zł. Sprzedając produkt za 2zł pobierają prowizję 2zł czyli 100% sprzedając za 4 pobierają 50% prowizji, dopiero powyżej 25zł prowizja wynosi standardowe 8%. Do tej pory minimalna wynosiła 1,5 co też było tragicznym posunięciem, gdyż wszystko poniżej 18,75zł było powyżej 8%. Teraz trzeba będzie sprzedać za minimum 25zł żeby cieszyć się prowizją 8%. Nie wiem czy allegro sobie zdaje sprawę, ale nie wiem jakiej firmie się to opłaca? Chyba tylko sprzedającym nowości gdzie cena jest dużo większa niż 25zł - może im zwiększcie prowizję a nie tym co handlują tanimi rzeczami?
3. Zmiany odnośnie zwrotu prowizji dotyczą uzależnienia zwrotu prowizji od jakości sprzedaży? To jest zgodne z prawem? Mogę mieć neutralną jakość i nie dostać rabatu? Jak klient nie zapłaci to chyba oczywiste że należy mi się zwrot prowizji?
"B. zapłata za zakupiony Towar za pomocą usługi płatniczej określonej w Załączniku nr 7A oraz Załączniku 7B do Regulaminu -w przypadku płatności ze statusem innym niż “zakończona”, gdy: 1. jakość Sprzedającego jest określona na poziomie co najmniej Dobry zgodnie z art. 10.6 Regulaminu. W przypadku, gdy poziom jakości Sprzedającego jest niższy, rabat transakcyjny zostanie przyznany wyłącznie, gdy Kupujący nie potwierdzi finalizacji Transakcji;"
A jeśli skłamie i nie potwierdzi że transakcja nie została sfinalizowana (lub nic nie wybierze) mimo że nie zapłaci to mając neutralną jakość nie otrzymam rabatu mimo że nie dostałem zapłaty za przedmiot? Przeciez to się nadaje gdzieś do Rzecznika Praw Konsumenta. No chyba że jest tam opisany mechanizm automatu, a ręcznie nadal będzie można się odwołać?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Ponieważ sprawa dotyczy dzisiejszego ogłoszenia Allegro, oczywiście postaram się te sprawy wyjaśnić - chociaż przypominam, że Allegro Gadane to przestrzeń, gdzie użytkownicy pomagają sobie wzajemnie, a pracownicy Allegro pełnią tu role administracyjne.

  1. Pisanie tego rodzaju komunikatów korporacyjnych ma swoje prawa i swój cykl. Zawsze można coś napisać inaczej, najważniejsze jednak, że komunikat jest zrozumiały, a zmiany prowizji zostały jednoznacznie, szczegółowo opisane. Nie jestem pewien, czy to sprawa zasługująca na pierwsze miejsce na liście 🙂
  2. To jest kwestia kształtowania oferty. Z tego co widzę, w cenach poniżej 20 zł sprzedawane są głównie współdzielone konta, przedmioty/pieniądze z gier, gry używane czy wreszcie gadżety... Analogicznie w kategorii Perfumy i wody (gdzie minimalna prowizja również wzrośnie) - w niskich cenach są głównie testery i próbki. 
  3. Nadal będziemy zwracali prowizję wtedy, gdy do transakcji nie dojdzie z winy kupującego - tu się nic nie zmienia. Zmieni się tylko sam proces zwrotu - będzie łatwiejszy i szybszy dla tych sprzedawców, którzy mają wysoką jakość sprzedaży. Dla pozostałych będzie mniej więcej taki, jak dotychczas. Oczywiście, nadal będzie można się odwołać.

 

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Współdzielone konta to piractwo na które pozwalacie. Ja nie sprzedaję dostępów do kont, ale chyba nie zdajecie sobie sprawy jak to wygląda naprawdę, skoro podwyższacie minimalną prowizję generalizując że to głównie współdzielone konta. Może wytłumaczę: Ci co sprzedają dostęp do konta płacą za grę jeden raz. Im wisi minimalna prowizja 2zł czy 5zł, ponieważ oni ponoszą koszt jeden raz, a potem mają czysty zysk. Nawet jak wystawią dostęp za 2,01zł to mają zysk 1 grosz. Ja sprzedając legalnie klucze płacę za każdy klucz osobno (a tu jeszcze prowizja allegro) i taką podwyżką zabijacie firmy które sprzedają tanie klucze oraz nie sprzedają nowości. Zabijacie po prostu nie-piratów myśląc chyba że to uderzenie w piratów, a oni po prostu podwyższą cenę o te 50gr i nic się nie zmieni u nich w tej kwestii. W przypadku firm które sprzedają klucze taka sytuacja praktycznie zniszczy firmy. Jak dla mnie to jest ukłon w stronę piratów a cios w stronę sprzedających klucze cyfrowe. Klucz żeby sprzedać trzeba kupić. Dostęp żeby sprzedać miliard razy wystarczy kupić jeden raz. Taki pirat nie ponosi praktycznie kosztów. Może pracownicy allegro nie zdają sobie sprawy że jest multum gier poniżej 25zł i nie są to dostępy do kont i stąd pomysł minimalnej prowizji 2zł? Przecież gry 3 letnie spokojnie spadają do 25zł. Chcecie żeby na allegro były same nowości i pirackie dostępy do kont? A reszta niech zniknie czyli niech znikną klucze do gier w wieku powyżej 3 lat? Może pora zrobić kategorię "dostępy do kont" i im sobie nadać prowizję 50%? A tym uczciwym zostawić 8% bez minimalnej prowizji? Dlaczego ja sprzedając w większości klucze w cenie poniżej 25zł mam płacić 10-20-90% prowizji zamiast 8%? Naprawdę rzadko kiedy sprzedaję coś powyżej 25zł. Chyba nie przekalkulowaliście tej kwestii i wsadziliście wiele uczciwych firm do wora z pirackimi dostępami do kont i dzięki piratom podwyższyliście nam prowizję. Już sama generalizacja " tego co widzę, w cenach poniżej 20 zł sprzedawane są głównie współdzielone konta" pokazała jak bardzo można się mylić ustalając cennik i nieświadomie niszczyć uczciwe firmy, myśląc jednocześnie że to cios w piratów.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@msniezek chciałem doprecyzować odnośnie 3 punktu - w jaki sposób proces zwrotu będzie szybszy w przypadku gdy zamówienie ma inny status niż zakończona? Obecnie jest tak, że 99% klientów nie klika w maila który potwierdza że transakcja nie została sfinalizowana i powoduje to to, że prowizja jest zwracana dokładnie 10 dni od momentu zakupu. Co się zmieni w tej kwestii? Klient nie potwierdza więc dalej będzie trzeba czekać 10 dni?

oznacz moderatorów

datom4
#11 Animator#

Wyskość prowizji na allegro to już **piiip**yzm. Sporo firm pracuje na 15-20%-owej marży i prowizja w wys 10% to połowa a nawet ponad zarobku!!!! I potem allegro dziwi się, że sprzedający dążą do finalizacji z pominięciem lepkich rączek. Nie wystarczy 2-3%??? Widać nie bo niczym nie ograniczona pazerność bierze górę. I żadne zabiegi nie zapobiegną transakcjom poza all. Inna sprawa, że co raz większe problemy z obsługą tego serwisu przez kupujących prowadzą do tego, że wolą zamówić mailowo i zrobić przelew niż brnąć w co raz bardziej skomplikowany system. Ale to już sprawa allegro jak do tego podchodzą. Brak tam osób będących w stanie dobrze ocenić sytuację. Pazerność zakłada imklapki na oczy. 

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@dawal50 

 

Doskonale rozumiem , dziś na 13 zrealizowanych transakcji do tej pory , 7 mam poza pakietem SMART. 

 

Średnia kwota transakcji tych poza SMARTOWYCH to 10 zł . Prowizja w mojej kategorii wynosi 10% , do tego 10% od wysyłki - czyli w przypadku paczkomatów to ( 0,89 zł ) kuriera ( 1,39 zł ) 

 

Policz ile zostanie zarobku 😄 ?? Prowizja wyjdzie 19% + opakowanie + etykieta +  tusz + pracownik = +/- 25% . 

 

Przy poszczególnych przedmiotach ( różna marża ) nie wiem czy cokolwiek coś zostaje. 

 

 

oznacz moderatorów