anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rękojmia - uszkodzenie mechaniczne i żądanie wydania nowego produktu

Zielinek92
#7 Wielbiciel#

Witam!
Klient kupił w mojej firmie zegarek, który po niedługim czasie (kilka tygodni) użytkowania uszkodził. Została założona dyskusja przez Allegro z żądaniem rękojmi na wymianę zegarka na nowy lub zwrot całej kwoty z tytułu "wada materiału".

Właśnie odebraliśmy przesyłkę z zegarkiem, który ma bardzo głęboką rysę na szkle, a cała obudowa zegarka jest w mikrorysach - co świadczy o bardzo intensywnym użytkowaniu. Klient twierdzi, że zegarkiem nigdy nie uderzył, że użytkował go w sposób normalny.

Chciałbym prosić o podpowiedź bardziej doświadczonych osób w ramach tego typu roszczeń dotyczących rękojmi. Nie mamy możliwości wymienić szkiełka, ponieważ jest ono niedostępne, a cały zegarek jest tak porysowany, że nie nadaje się do odsprzedaży nawet po obniżonej cenie. Uważamy, że klient uszkodził zegarek i próbuje na nas wymusić zwrot pieniędzy dlatego chcemy to odrzucić. Jak wielu przedsiębiorców wie prowadząc firmę chcemy uniknąć kłopotów i angażowania czasu na studiowanie skomplikowanego prawa, ale nie możemy godzić się na tego typu wyłudzenia - dystrybutor odrzuca naszą reklamację i powołuje się na uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega gwarancji, dlatego oddając kupującemu pieniądze zostaniemy stratni z zegarkiem, którego nie możemy naprawić i co za tym idzie sprzedać dalej.

Proszę o podpowiedź jak w tej sytuacji zadziałać, żeby to miało ręce i nogi z prawnej strony widzenia.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Zielinek92 rozumiem, że ta sprawa dotyczy innego konta? Firmowego? A ta transakcja to sprzedaż konsumencka (czyli osoba prywatna kupuje od przedsiębiorcy)?
Nie mogę Ci doradzić, co powinieneś zrobić w tej sytuacji, ale opcje są dwie, ponieważ musisz rozpatrzyć reklamację w terminie (14 dni od daty zgłoszenia reklamacji).
Możesz uznać reklamację i zwrócić kupującemu wszystkie poniesione koszty lub odrzucić reklamację, odpowiednio argumentując decyzję i odesłać przedmiot do kupującego. Kupujący w takiej sytuacji może dochodzić swoich racji w sądzie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów