anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja: Allegro odrzuca reklamację pomimo iż błąd jest po stronie Allegro.

EElektryka_com
#12 Orędownik#

Przesyłka UPS, otrzymaliśmy 29,99 zł dodatkowej opłaty za błędny adres (weryfikacja). Błędny kod pocztowy. Wysyłane przez WzA - nie mamy własnej umowy z UPS. Nadanie danymi DOKŁADNIE takie jakie dostarczyło Allegro. System Allegro je przyjął (np. nadanie przesyłki w Inpost, DPD, Orlen, Poczta Polska z błędnym kodem pocztowym nie jest w ogóle możliwe - korzystamy tu bezpośrednio z ich API, mamy tu umowy). Allegro odrzuciło reklamację. Na jakiej podstawie, skoro to są dane od Allegro i to system Allegro (WzA) je zatwierdził?
50912114

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@EElektryka_com  może i system zatwierdził, ale błędne dane, to raczej podał klient, a nie Allegro

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#12 Orędownik#

Jak pisałem, ŻADEN przewoznik z wymienionych nie zatwierdzi systemowo błędnego adresu, musi być poprawny kod pocztowy, musi być liczba w adresie. Jakiś przewoźnik, nie pamiętam już który, nie pozwala nawet jednowyrazowej nazwy adresata. Problem jest wyłącznie z UPS.

 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@EElektryka_com W tej sytuacji zachęcam Ciebie w odpowiedzi na decyzję reklamacyjną w sprawie 50912114 napisać odwołanie. Jak je napiszesz to ja wtedy mogę nadać sprawie priorytet, żebyś dostał w miarę szybko odpowiedź.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#12 Orędownik#

Odwołamy się, zareklamowaliśmy jedną na razie, zeby zobaczyć jak zareagujecie, bo tego jest masa. Sytuacja mało logiczna, bo to jest 2x wiecej niż gdyby tę paczkę po prostu do nas wrócono. Już wycinamy UPS z dostaw. Pytanie, czy UPS w ramach Allegro Delivery też nalicza tę "karę"?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@EElektryka_com proponuję się odwołać. Natomiast pytanie czy UPS w ramach Allegro Delivery naliczą takie koszty to dopytam i wrócę do Ciebie z informacją.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@EElektryka_com

Żaden przewoźnik nie ma opcji weryfikacji kodu pocztowego podczas generalnia etykiety i żaden tego nie robi. Co najwyżej sprawdzane jest, czy kod jest zgodny ze wzorcem.

A sam błędny kod, nie może być powodem nie doręczenia przesyłki jeżeli pozostałe dane jednoznacznie wskazuję adres. 

Ps. Kod pocztowy ma budowę hierarchiczną. Jeżeli błąd był w ostatniej lub przedostatniej cyfrze, to praktycznie nie ma to wpływu na doręczenie przesyłki. W takim przypadku opłata za weryfikację jest tak naprawdę bez zasadna. 

oznacz moderatorów