Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przychodzę tutaj z taką zagwozdką , natchniony niejako jednym z postów gdzie sprzedający wysłał towar Fedexem ,ma w trackingu jest że odebrano i to z podpisem , a klient twierdz że nie odebrał , allegro blokuje konto sprzedawcy i klient pisze o rekompensate z POK.
Jakie stanowisko niejednoktrnie allegro przedstawia że za przesyłkę do momentu dostarczenia odpowiada sprzedający , zaraz pewnie "ABC" wrzuci setki paragrafów i wyroków Ukiku"
Ale co w przypadku
Reklamacja w przypadku przesyłek rozliczanych z Allegro
Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika
Bo to allegro ma umowy z poszczególnymi przewożnikami a nie sprzedawcy , a w przypadku reklamacji trzeba pobrać pełnomocnistwa.
Jak wiemy nawet allegro zmusza żeby mieć konkretnych przewoźników w ofercie aby utrzymać np SMART
Czy nie powinno zatem być tak że allegro skoro ma umowy z przewożnikiem to nie powinno ono odpowiadać za przesyłkę? 😛 Co innego jak sprzedawca na swoją umowę
Multum tematów , zaginęła przesyłka , proszę oddać pieniądze lub wysłać ponownie , a sobie reklamować do 30- dni. Skoro allegro ma umowę niech sobie samo reklamuje a sprzedawcy odda należność i sprzedawca klientowi i po kłopocie 🙂 A jak się paczka odnajdzie niech sobie zostawi zawartość , lekką ręką rozdają i tak pieniądze z POK czesto obciążając sperzdawcę , jak w przypadku tych 2 szt hulajnóg na 5000 zł a kupującemy towar zostawiają .....
Taka luźna rozkmina 🙂
Jak by nie patrzył Ty jesteś sprzedawcą i jak wysyłasz to też Ty decydujesz czym wysyłasz. Allegro tylko Ci "sugeruje" przewoźników i sprzedaje usługę.
A pełnomocnictwo zawsze możesz pobrać od allegro. Oni tylko są płatnikiem a Ty jesteś nadawcą.
Podejrzewam że w regulaminie zabezpieczyli sobie plecy
@denydenis01 Nie powinno być tak i tak nie jest. Zgodnie z prawem za przesyłkę względem kupującego odpowiada sprzedawca. Allegro nie jest sprzedawcą.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
§ 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.
Ok , ale dlaczego sprzedający ma reklamować przesyłki u jakiegoś przewoźnika skoro
"Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro,"
(Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika)
Sprzedawca powinien złożyć reklamację do allegro za usługi powyżej i niech allegro sobie ustala co chce z przewoźnikiem , skoro mają z nimi preferencyjne warunki umów...a sprzedawcy niech oddadzą szybko pieniążki jak kupującym z POK , albo najlepiej od razu klientowi i będzie cacy , a nie że każą samemu sprzedawcy się ciągać 30 dni z reklamacją i oddawać należność czy wysyłać ponownie przed rozpatrzeniem jej przez przewoźnika
To nie ma znaczenia. Nie zmienia to przepisów, nadal za przesyłkę odpowiada sprzedawca, nie Allegro.