Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
czy ktoś spotkał się z sytuacją gdzie klient po pół roku zgłasza problem przez spór allegro nie odsyła towaru, ja nie uznaję reklamacji bo niby co mam uznać jak nie mam towaru a allegro przyznaje zwrot z POK i dolicza mi do FV, to jest jawne wyłudzenie pieniędzy i towaru, gdzie to zgłosić bo już drugi raz mnie tak zrobili.
W sporze odpowiadałem cały czas na bieżąco, allegro wymyśliło sobie że mam wysłać swojego kuriera po towar, zapytałem o podstawę prawną to nic nie odpisali.
Odesłanie towaru na reklamację jest w gestii kupującego ,Ty jako sprzedawca masz ją rozpatrzyć w regulaminowym terminie po dostawie .Jak ją uznasz to naprawiasz lub dajesz nowy produkt i pokrywasz koszty jego zwrotu i ponownego nadania .
tak też myślę ale widocznie allegro ma "swoje" prawa klienta bo oddali pieniądze bez odsyłania towaru klient ma towar i pieniądze to chyba nie jest zgodne z prawem?
@20231 jeżeli produkt był gabarytowy, np. przesyłka na palecie, to wtedy twoim obowiązkiem jest odebranie reklamowanego produktu od kupującego w każdym innym przypadku kupujący ma obowiązek odesłania produktu na swój koszt. Jeżeli nie uznałeś reklamacji i w przepisowym terminie poinformowałeś kupującego, to allegro może mu wypłacić pok ale nie może obciążać cię tymi kosztami. Poproś allegro żeby dostarczyło ci ten towar za kóry masz zapłacić, nie ma nic za darmo 😁
to nie jest towar gabarytowy mieści sie do paczkomatu A.
Wszystko odbywa sie przez spór allegro i dzisiaj mnie poprosili jeszcze raz o ostateczną decyzję wiec po raz kolejny odpisałem:
"Nie możemy rozpatrzyć reklamacji bez towaru to chyba logiczne?! Tak jak poprzednio pisałem towar w ramach gwarancji musi zostać dostarczony przez klienta do siedziby sprzedawcy na koszt kupującego, a sprzedawca odsyła nowy towar na swój koszt. Przypomnę że od transakcji minęło pół roku a nie 14 dni."
dostałem sprostowanie no i masz teraz już sprzedawcy bedą w czarnej du...
tylko że ten przepis dotyczy niezgodności z umową a nie gwarancji to chyba allegro tutaj nagina mocno prawo.
Wraz z początkiem 2023 r. doszło do zmiany brzmienia przepisów prawa i art. 43d ust. 5 ustawy o prawach konsumenta zyskał następujące brzmienie: ”Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt".
widzę ze allegro sobie ma w poważaniu prawo te sprawę i poprzednią tak samo zakończoną zgłaszam do UOKIK jeżeli ktoś miał podobne przypadki proszę pisać będę dołączał kolejne dowody na nieuczciwe działanie