Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaje produkty nowe, powystawowe i po zwrotach . Klient kupił u mnie produkt po zwrocie konsumenckim i zgłosił reklamacje. W opisie produktu wszystkie jego wady były szczegółowo uwzględnione, również zdjęcia dodane do ogłoszenia pokazywały wady. Teraz klient zgłosił zwrot i reklamację. Jako powód podaje uszkodzenia o których pisałam w ogłoszeniu. Wg mojego mniemania nie są to wady, które były ukryte dlatego nie powinny podlegać reklamacji z tytułu rękojmi. Czy możecie mi powiedzieć jak mogę się zachować w tej sytuacji?
Dodam że w warunkach reklamacji dodanych do aukcji zawarłam informację, że reklamacji podlega towar niezgodny z umową a w przypadku stwierdzenia niezgodności konieczny jest kontakt ze sprzedawcą. Klient nie kontaktował się ze mną tylko zgłosił zwrot podając reklamację jako powód .
Jeżeli te wszystkie wady, usterki były opisane w ofercie to kupujący nie może zgłaszać ich w reklamacji. Ma prawo do reklamacji i nikt mu tego nie odbierze ale Ty masz prawo nie uznać takiej reklamacji, musisz przemyśleć i podjąć decyzję. Pamiętaj także o tym że może otworzyć dyskusję i POK a wszystko zależy jak się do tego przygotował.🤔
@WedkarstwoMoni kwestia rodzaju reklamacji
ja bym Ci zarzucił złamanie ustawy konsumenckiej związanej z jasnością i prostotą opisu,
art 286 kodeksu karnego, brak polskiej instrukcji i certyfikatów
oraz wadę fizyczną towaru
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Produkt ma wadę fizyczną, jeżeli:
broń się przed czymś takim
No właśnie ja o tym wszystkim poinformowałam w opisie aukcji. Kupujący najwyraźniej nie przeczytał ale ja na to wpływu nie mam. Chodzi o drewnianą tablicę do gry w indyjskiego bilarda. Napisałam, również że przez uszkodzenia tablica może nie nadawać się do gry ale ze względu na ciekawą kolorystykę może być wykorzystana np do budowy stolika lub tym podobnych.
Ale rozumiem, że i tak prawo pewnie będzie bardziej po stronie kupującego. Czasami jak przeglądam aukcję innych sprzedawców rzeczy powystawowych to to rozumiem. Ja staram się skrupulatnie wszystko sprawdzić i opisać, żeby sobie i innym stresu nie robić. Ale dla niektórych najważniejsze jest tylko to żeby sprzedać.
Trudno, jeśli klient odeślę to będę musiała z nim dojść jakoś do porozumienia.
Zastanawiam się tylko jeszcze czy mogę mu pomniejszyć zwrot. To była duża paczka więc i koszty większe.
@WedkarstwoMoni Reklamacjom NIE podlegają uszkodzenia o których klient był poinformowany w momencie zakupu. Pisze reklamacje - nie olej jej! Bo Allegro wkroczy, poproś o odesłanie produktu, ale wpierw o opisanie dokładne czego reklamacja dotyczy. Jeżeli TYCH SAMYCH opisanych przez Ciebie uszkodzeń,to jak otrzymasz przedmiot, możesz ją odrzucić. Pamiętaj aby dotrzymać terminu 14dni i aby robić to na piśmie tak aby nie podpaść allegro. Niestety negatywa możesz nie uniknąć.
@WedkarstwoMoni zamiast nas pytać dopytaj klienta czy reklamuje czy odstępuje, bo formularz jest błędny i wprowadza w błąd a unikniesz dyskusji - POK czy blokady konta, mógł chcieć odstąpić ma do tego prawo nawet jak produkt powystawowy a zaznaczył reklamacja z niewiedzy, a jak potwierdzi że chce reklamować coś co było opisane to odrzuć reklamację !