Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam nietypową sytuację
Klient kupił kartę graficzna i nie podoba mu się jeden z wentylatorów kręci się wolniej - towar niezgodny z umową.
Zaproponowaliśmy zwrot towaru jednak klient usilnie domaga się zwrotu części zamówienia reklamując z rekojmi 100zł z 600zł co całkowicie nam się nie opłaca ponieważ wada nie jest istotna do działania i karta sprzeda się w tej samej cenie nawet z opisem tej wady.
Nasze podejrzenie budzi też fakt że nie chce nawet odesłać produktu do sprawdzenia czy jest uszkodzony.
Czy w takim przypadku kupujący może usilnie domagać się naprawy lub upustu cenowego czy my mamy prawo domagać się wykonania zwrotu jako rozwiązania problemu?
Pozdrawiam
@BlackStorkPC Klient kombinator > domagaj się odesłania karty celem weryfikacji > nie odeśle to odrzuć reklamację > to Ty decydujesz co zrobisz.
Tak też zrobiłem jednak mam wątpliwości czy po odesłaniu do nas karty mamy prawo wykonać zwrot bez woli kupującego o odstąpieniu od umowy.
Zażądaj wydania wysłania karty celem weryfikacji.
@BlackStorkPC To Ty decydujesz czy oddasz kasę, wymienisz na inny egzemplarz czy naprawisz > pewnie i tak się skończy negatywem > zachowaj korespondencję z tym "kimś" na wypadek dyskusji
@BlackStorkPC Tutaj już odstąpienie od umowy nie ma miejsca. To jest reklamacja, więc albo uznajesz słuszność rekalmacji albo nie. Jeżeli uznajesz zasadność reklamacji to możesz dalej z nim pogrywać na przykład wysyłasz mu inną kartę, może będzie zadowolony. Jeśli nie masz karty na zamianę to po prostu oddajesz mu wszystkie pieniądze z kosztami przesyłek i temat zamknięty.
Jeżeli odrzucasz reklamację jako nieuzasadnioną to zawiadamiasz klienta żeby sobie odebrał kartę na jego koszt.
Pamiętaj o max 14 dniowym terminie rozpatrzenia reklamacji.
ps. różnice w obrotach wentylatorów moga wynikać z automatyki chłodzenia, to nie jest argument. Tylko testy mogą potwierdzić czy jego zastrzeżenia mają sens.
@br. Testy , to ulubione zajęcie Allegro😂
Zaproponowaliśmy już zwrot z pokryciem kosztów klient nie akceptującej takiej formy rozwiązania problemu i nie jestem pewien czy mogę go do tego zmusić w przypadku gdy reklamacja okaże się zasadna. Upiera się że będzie naprawiał kartę na własny rachunek a nas obciąży kosztami.
@BlackStorkPC na własny rachunek, to On może znaleźć "firmę", która za naprawę zażąda 3000zł, jak chce reklamacji, to niech odeśle
@BlackStorkPC Powtarzaj cały czas że prosisz o odesłanie karty w celu rozpatrzenia reklamacji - podeślij kupującemu opłaconą etykietę lub kod do zwrotu.
"Upiera się że będzie naprawiał kartę na własny rachunek a nas obciąży kosztami."
No to się zdziwi jeśli tak postąpi - wszelkie naprawy których kosztami ewentualnie możesz zostać obciążony wymagają Twojej zgody.
Nie ma zgody - nie ma zwrotu kosztów.
@BlackStorkPC wygląda to na próbę wyłudzenia kasy, napisz mu że czekasz na odesłanie towaru na reklamacje, lub wyślij kuriera lub daj mu etykietę, jak tego nie zrobi to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji odrzuć z powodu braku odesłania 🙂
Od 2023 r. to Ty decydujesz czy naprawisz, wymienisz czy oddasz kasę 🙂 Klient nie ma tu nic do powiedzenia o ile to pierwsze reklamacja 🙂
W momencie jak sam zacznie ingerować w produkt, pozbawia się prawa do reklamacji 🙂
@kostas11 dlaczego 14 dnia?
przecież reklamację można rozpatrzyć szybciej, po co czekać - jeżeli kupujący utrudnia lub uniemożliwia reklamację, to można ją odrzucić szybciej