Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Takie krótkie pytanie odnośnie reklamacji jakie otrzymujecie od klientów.
Mamy obecnie niecodzienną sytuację. Ktoś zgłosił reklamacje na towar, przesłał zdjęcia towaru oraz paragonu (z naszego sklepu). Towar zakupiony 1,5 roku temu. Osoba zgłaszająca reklamację nie jest to ta sama osoba która dokonywała u nas zakupu, nie ma zgodności ani imienia ani nazwiska ani innych danych. Jak podchodzicie do tego typu tematów. Mile widziane jakieś powołania na przepisy.
wypad_com_pl jakie to ma znaczenie kto sklada reklamację ? , ma dowód zakupu czyli jest właścicielem produktu , pewnie drugim lub kolejnym .
@mdrogeria
jakie to ma znaczenie kto sklada reklamację ?
Kluczowe.
Jeżeli reklamacja dotyczy roszczenia z tytułu rękojmi, to aktualny właściciel rzeczy z takim roszczeniem powinien zgłosić się do podmiotu (osoby/firmy) od której nabył tą rzecz.
Poproś tę osobę, alby reklamację wysłał ponownie, podpisaną imieniem i nazwiskiem kupującego.
Bo teraz ta niezgodność danych to jest straszny problem! Nieważne, że towar i paragon wasz.
xyz96 namawiasz do oszustwa?! Taki tępiciel nieuczciwych sprzedawców, kapitalistycznych wyzyskiwaczy, posuwa się do tak podłego czynu?! A wstydź się!
@medalik_2009 Nie namawiam do oszustwa. To ty chcesz wysłać reklamującego na drzewo i chronić sprzedawcę. Sam się wstydź, utrudniaczu wszystkiego.
Czemu bezczelnie kłamiesz? Wskaz w tym wątku taką moja wypowiedź. Czy większość twoich postów musi opierać się na niedopowiedzeniach, kłamstwach czy próbach mataczenia? Nie potrafisz inaczej?
@medalik_2009 Jeśli piszesz do mnie, to mnie wywołuj. Potrafisz?
Już wskazuję; Taki tępiciel nieuczciwych sprzedawców, kapitalistycznych wyzyskiwaczy, posuwa się do tak podłego czynu?! A wstydź się!
Taka odpowiedź jest próbą wysłania kupującego na drzewo, bo zarzucasz mi bezpodstawnie oszustwo, a taki zarzut może być karalny. Rozumiesz? Na drugi raz wywołując mnie, podawaj mój nick, bo teraz niby odnosisz do do mojej wypowiedzi, ale mnie o tym nikt nie informuje.
Ja odpowiadam za swoje posty i guzik ci do tego, co ja potrafię lub czego nie potrafię.
Czyli jednak nie potrafisz nic innego niż mataczenie i wyciąganie błędnych wniosków. Dziękuję za potwierdzenie.
@medalik_2009 Czyli jednak nie potrafisz na tym forum wywoływać. Nic dziwnego, skoro odwiedzasz to miejsce raz w roku i wydaje ci się, że potrafisz skutecznie gasić osoby pomagające kupującym. Nie potrafisz, panie sprzedawco. Już wielu próbowało, nikt nie zgasił.
@xyz96 niezgodnośc danych to pikuś
większym problemem jest uznanie takiej reklamacji i np: zwrot środków
firma nie może zwrócić środków osobie, która nie byłą stroną transakcji
@wypad_com_pl należy taką reklamację odrzucić z powodu błędnego beneficjenta umowy
można też zgłosić taką osobę na policję bowiem próbuje się podszyć pod beneficjenta umowy i posługuje się dowodami zakupu, które nie są jej własnością w celu wyłudzenia określonych korzyści
@wypad_com_pl
Jeżeli jest to reklamacja z tytułu gwarancji (w przypadku gdy Gwarantem jest sprzedawca) to należy sięgnąć do zapisów w karcie gwarancyjnej.
Jeżeli mowa o reklamacji z tytułu rękojmi Sprzedawcy - to zobowiązanie Sprzedawcy jest tylko wobec Kupującego z którym Sprzedawca zawarł transakcję.
Osoba trzecia jeżeli kupiła tą rzecz (lub stała się właścicielem tej rzeczy wskutek innej umowy przenoszącej własność) swoje roszczenia powinna kierować do osoby od której tą rzecz nabyła/otrzymała).
Witam,
Takie też orzecznictwo Sądu znaleźliśmy. Gwarantem nie jesteśmy i odpowiadamy wyłącznie z tytułu rękojmi. Co prawda ta konkretna reklamacja z tytułu rękojmi i tak zapewne będzie uznana za nie zasadną, ale mimo to wysłaliśmy zapytanie do Gwaranta co on na tego typu zgłoszenie.
@wypad_com_pl
Takie też orzecznictwo Sądu znaleźliśmy
Tak.
Uprawnienia wynikające z rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie przechodzą wraz ze sprzedażą rzeczy na kolejnego nabywcę.
@wypad_com_pl jak dla mnie sytuacja jest jasna
1) Poniewaz reklamacja została złożona musisz ją w ciągu 14 dni rozpatrzeć
2) ponieważ reklamację składała osoba z która nie zawieraliście umowy sprzedaży - na tej podstawie moim zdaniem spokojnie możecie ją odrzucić
W dalszą zasadnośc reklamcji nie ma co wnikać.
@_Likos_
Poniewaz reklamacja została złożona musisz ją w ciągu 14 dni rozpatrzeć
Nie.
Sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamacje z tytułu rękojmi złożone przez podmioty z którymi nie zawierał żadnych Umów.
@A3dam ale wg. mnie powinien na nią odpowiedzieć.
@A3dam a ja zamiast potem sie z reklamującym użerać ( że reklamacje bez odpowiedzi po 14 dniach uznaje sie za uznaną) wolałbym po prostu reklamacje rozpatrzec negatywnie i mieć jasną sytuacje.
@pinsplash @_Likos_
Tak. W tym przypadku dla zachowania ostrożności procesowej uzasadnione jest niepozostawienie tego bez żadnej odpowiedzi.
Może, ale nie musi.
Jak już pisałem wcześniej zapewne i tak reklamacja nie będzie uznana chyba że Gwarant weźmie to na siebie. Chciałem się tylko upewnić w tym że jest też do tego inna podstawa. Tak czy siak poproszę osobę zgłaszającą tą reklamację aby reklamacja została zgłoszona przez klienta który dokonywał u nas bezpośrednio zakupu. Przy okazji sprawdziłem klienta który kupował ten towar i ma wystawionych klika ofert sprzedaży różnych towarów na Allegro Lokalnie, więc szansa że i ten konkretny towar został odsprzedany jest duża.