anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja, zwrot, brak protokołu

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

Szanowni Państwo, zwracam się o pomoc. Klient założył mi dyskusję o produkt ( w tym przypadku basen Intex, 900zl ) który rzekomo został uszkodzony podczas przesyłki paletowej, w owej dyskusji zgłosił mi problem i poprosił o wymianę na nowy. Po mojej odpowiedzi Klient dokonał zwrotu z roszczeniem zwrotu środków. W dyskusji wysłał mi zdjęcia uszkodzonego materiału basenu a więc szkoda całkowita oraz opakowania, również uszkodzonego. Klient nie spisał protokołu uszkodzenia z kurierem. Czy w takim przypadku należy dokonać zwrotu? Czy w pierwszej kolejności powinienem rozpatrzyć reklamację?

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

LEW433
#21 Demiurg#

A co napisał kupujący zwrot czy reklamacja?

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

IMG_3399.png

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Opisz, my tego obrazka nie widzimy!😎

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

Powód zwrotu (reklamacja): towar i paczka uszkodzona (w transporcie) Z jednoczesnym okienkiem do zwrot

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

reklamacja, więc musisz ją rozpatrzyć i podjąć decyzję- jak wiesz że dotarła cała to odrzuć, brak protokołu to szkodzi kupującemu, Pamiętaj że może to także się tak nie skończyć- dyskusja, AAP a z tym bywa różnie.

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

protokół to wymysł przewoźników, kupujący może mieć to w dudzie, może stwierdzić, ze dostał uszkodzoną przesyłkę i zrzucić to na Ciebie, przewoźnik może się wypiąć (jak DPD to nawet na pewno to zrobi) bo powie ze paczka przyjęta bez zastrzeżeń. Trzeba się przyzwyczaić.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, ale jak kupujący nie zrobi to sprzedający na powód na odrzucenie reklamacji. Duda nie każdemu pomaga, tylko swoim.

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Cienka sprawa, teraz jest domniemanie niezgodności z umową od razu, nie jak kiedyś po roku.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DreamSalesPolska jeśli składa reklamację to ją odrzuć z powodu "uszkodzenia mechaniczne po wydaniu paczki" skoro nie ustalił winy przewoźnika i odebrał paczkę bez uwag 🙂 

Jak zrobił zwrot - odstąpił od umowy, jak najbardziej oddaj mu tyle ile jest warte to co odesłał, pewnie stelaż może pompa coś jest warta o ile jest, wyceń i oddaj 😄

Kombinuje więc dopytaj go czy odstępuje czy reklamuje i wydaj odpowiednią decyzję, pamiętaj o 14 dniach, terminach i odpowiedziach na czas !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

W dyskusji złożył reklamację z życzeniem nowego basenu, w zwrocie dzień później na Allegro mam informację: Powód zwrotu (reklamacja): towar i paczka uszkodzona (w transporcie). Nie spisał protokołu z kurierem

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DreamSalesPolska czyli reklamacja, pamiętaj że 14 dni leci od założenia dyskusji, pilnuj tego czasu, jak dojdzie towar, sprawdź i odrzuć w dyskusji reklamację "uszkodzenie mechaniczne, złe rozpakowanie, używanie - rozcięcie" i poproś o odebranie reklamowanego towaru 😄 

Pamiętaj że po nowemu, konsument nie może odstąpić od umowy podczas reklamacji 🙂 tym bardziej że do uszkodzenia doszło po wydaniu paczki 🙂

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@DreamSalesPolska podaj kiedy doręczono paczkę konkretnie dzień i kiedy ci zgłosił roszczenie

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

InPost odbiór paczki 6.06 

Dyskusja: 8.06 ( żądanie wymiany na nowy  )

Zwrot: 10.06

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

masz 7 dni od doręczenia na reklamację paczki u przewoźnika i sporządzenie protokołu szkody działaj

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

Ja muszę to zrobić czy Klient?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@DreamSalesPolska ty lub klient jest 7 dni, uokik na stanowisku stoi że niewykonanie protokołu szkody jest dla kupującego niekorzystne bo może uniemożliwić mu dochodzenie swoich praw reklamacyjnych i zaleca to zrobić ale sprytny kupujący podniesie zarzut że oddał ci paczkę w terminie 7 dni więc sam mogłeś zrobić protokół i wnieść reklamację. Odnośnie protecta w dyskusji napisz że wniosłeś reklamację i allegro powinno zawiesić proces do czasu rozpatrzenia. Czym to było wysłane?

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

Z magazynu do klienta Inpostem, od Klienta do mnie DPD

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@DreamSalesPolska smartem czy kupujący płacił?

oznacz moderatorów

DreamSalesPolska
#7 Wielbiciel#

Płacił 80zl

oznacz moderatorów