anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamowany towar został wymieniony na gwarancji i posiada inne numery (uszkodzenie mechaniczne)

comi1996
#7 Wielbiciel#

Mam pytanie: 1.04.2024 klient zakupił u mnie odkurzacz Dyson, po około 3 miesiącach używania zgłosił że odpadło mu kółko w elektro-szczotce, wysłałem po reklamowany produkt kuriera - klient pomimo ustaleń jednak nie wydał reklamowanego odkurzacza bo stwierdził że skorzysta z gwarancji producenta. Reklamację zgodnie z ustawą odrzuciłem w terminie 14 dni z powodu iż nie wydał/udostępnił on sprzętu do naprawy. Producent na gwarancji wymienił mu sprzęt na nowy i tu był szczęśliwy finał do dziś. Dziś klient ponownie zgłosił mi że odpadło mu kółko ze szczotki i żąda zwrotu pieniędzy. Pomijając fakt że na 20 sprzedanych odkurzaczy tylko taki problem u niego wystąpił i może to być uszkodzenie mechaniczne - tu jednak musiałbym opłacić rzeczoznawcę. Czy klient może reklamować produkt z innym numerem seryjnym - bo był wymieniony przez serwis zewnętrzny nadal u mnie jako sprzedawcy?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

W teorii nie bo nie jest to już produkt który jest zawarty na umowie sprzedaży jeśli na fakturze zakupu umieszczasz numer seryjny produktu i niech teraz klient kontaktuje się z producentem skoro zgłaszał urządzenie na gwarancje i dokonano wymiany. Nie masz jak odnieść się do produktu którego mu nie sprzedałeś.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Ciekawe pytanie - jednocześnie może i nie może.

Może bo zawarł umowę z tobą

i nie może bo nie jest to sprzęt wydany przez Ciebie

Odeślij kupującego do gwaranta, skoro wybrał już wcześniej taką ścieżkę

załatwiania reklamacji

 

oznacz moderatorów

comi1996
#7 Wielbiciel#

Kupujący dość "ciężki" na początku chciał aby DYSON mu od ręki wymienił odkurzacz na nowy, Dyson napisał że najpierw musi on odesłać stary celem weryfikacji ew wymiany- nie zgodził się i zgłosił się do mnie z tym samym żądaniem,  później że mam mu przysłać taki sam zastępczy, bo nie ma jak odkurzać w domu. Dopiero jak się dowiedział że zgodnie z ustawą nie mam takiego obowiązku i przysłałem kuriera po reklamowany sprzęt to stwierdził że jednak mi go nie wyda i przesłał sam do DYSON. Dyson wymienił szczotkę i nie jest on już w posiadaniu szczotki którą mu wydałem przy sprzedaży. W sumie to Dyson załatwia to szybko i nic nie stoi na przeszkodzie z mojej strony abym mu to załatwił, jednak jest to uszkodzenie mechaniczne które u tego klienta zażyło się już drugi raz, boję się że jak mu to ja uwzględnię jako reklamacja to przy kolejnym razie będzie miał pełne podstawy żądać całej zapłaconej kwoty za ten odkurzacz... a to jednak 3tys, a używka z 1500 więc spora strata.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak kupujący może skorzystać z gwarancji, co temu stoi na przeszkodzie, może także reklamować u ciebie.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Tak jeśli nadal jest w posiadaniu zakupionego przedmiotu u sprzedającego. w momencie wymienionego sprzętu sprzedawca ma łatwą podstawę do odrzucenia jakiejkolwiek reklamacji bo numer seryjny sprzętu nie będzie się zgadzał.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@comi1996

Owszem może reklamować.

Ponieważ jest to pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową, w razie uznania roszczenia masz prawo naprawić lub wymienić produkt.

Ważne. Wcześniejszą reklamację klienta, traktujesz jako wycofaną przez klienta. Klient sam napisał, że skorzysta jednak z bezpośrednio z gwarancji producenta, czyli tym samym wycofał swoje zgłoszenie reklamacyjne. Formalnie powinieneś zamknąć zgłoszenie w momencie otrzymania tej wiadomości od klienta. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pecela podaj przepisy, mówiące, że za wymieniony na gwarancji u producenta na inny egzemplarz ma odpowiadać sprzedawca

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@pecela Skoro producent wymienił produkt to on już odpowiada za ten sprzęt.

oznacz moderatorów

comi1996
#7 Wielbiciel#

wiadomość od doradcy ALLEGRO: comi1996 widzę, że w wiadomości z 8 sierpnia wskazał Pan " Moja firma odrzuca pana reklamację". Z Pana wiadomości należy wywnioskować, że kupujący w prawidłowy sposób złożył reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, którą Pan odrzucił. Teraz kupujący składa drugą reklamację i w związku z tym domaga się zwrotu wpłaty. Proszę zatem odnieść się do wady i wskazać, czy uznaje Pan reklamację za zasadną. Termin na rozpatrzenie reklamacji mija 24 października. Client:41926283 proszę odesłać towar do sprzedającego. W przypadku, gdy domaga się Pan zwrotu wpłaty w ramach reklamacji, koszt odesłania produktu ponosi Pan.

 

przy poprzedniej reklamacji musiałem się do niej ustosunkować i napisałem:

Szanowny kliencie. Moja firma odrzuca pana reklamację, gdyż pomimo wcześniejszych uzgodnień, opłacenia przez moją firmę przesyłki, akceptacji terminu odbioru i terminowego podjazdu kuriera, nie wydał/udostępnił Pan sprzętu do naprawy. Rezygnacja nadawcy

oznacz moderatorów