Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie mam pytanie sprzedałem 09.10.2020r kartę graficzna sprawna używana bez paragonu i gwarancji co było opisane, oraz była naprawiana przez producenta co tez było napisane i udokumentowane , kupujący kupił wysłałem paczkę i cisza, wczoraj odezwał się do mnie zę karta się popsuła sie po 3 miesiącach . Dodam ze jest to jakis sklep co handluje częściami , wystawili ta kartę i sprzedali miesiąc później czyli w listopadzie z opisem ze karta jest w pełni sprawna itp. Co teraz mogę zrobić?| ładnie im podziękować ze to już nie moja sprawa czy musze przyjąć kartę z tytułu rękojmi czy cos?
@mat-tre Trudna sytuacja dla Ciebie jeśli przy sprzedaży nie wyłączyłeś rękojmi. Wyjściem widzę światełko w tym co piszesz o jej wcześniejszym naprawieniu w autoryzowanym serwisie (producenta napisałeś). Możesz się sadzić, ale jednak jesteś zobowiązany do jej naprawy i przyjęcia reklamacji gdyż używaną rzecz obejmuje roczna gwarancja.
Na Twoim miejscu przyjął bym ją na gwarancji do naprawy. Oddałbym ją do tego serwisu który ją wcześniej naprawiał a nie minął od tego czasu rok. Jeśli masz szczęście a serwis naprawi ją w ramach gwarancji lub uzna za uszkodzoną z winy użytkownika, to możesz tą ekspertyzę również przedstawić kupującemu i nie będzie Cię to nic kosztowało. Inna sprawa, jak ta firma ją wciągała w sprzedaż, ciekawe jak to rozlicza ze skarbówką.
tyle ze ja kupiłem ją uzywke i za wysłanie na gwarancje placiłem 100zł, druga sprawa jak sprawdzic czy wyłaczylem albo właczyłem rękojme , albo jesli nie nie zaznaczałem to ona jest czy nie
@mat-tre rękojmi nie sprawdzisz skoro sam nie wiesz, taką informacje trzeba napisać przy sprzedaży. Jeśli ją naprawiałeś to naprawa obejmuje również gwarancje. kiedy ją naprawiałeś?
karta wrócila z naprawy odrazu wystawiona została wiec powiedzmy za 1 .10.2020
@mat-tre czyli jest na gwarancji naprawy i możesz ją teraz zareklamować u tego co ją naprawiał z tytułu rękojmi. Reklamuj jako uszkodzona pomimo wcześniejszej naprawy. Bez opisywania kto , gdzie i dlaczego jest uszkodzona. Oni powinni dojść czy to ich wina i dlaczego nie działa. Będziesz wiedział co dalej
A zapytam jeszcze jedno bo nie padło konkretnie słowo rekojma tylko dostałem takiego maila "Karta graficzna posiada wadę ukrytą która została zauważona po przyjęciu zwrotu. Przeprowadzona przez Pana naprawa pamięci okazała się nieskuteczna. Karta miała być w pełni sprawna. W załączniku przesyłam protokół sprawdzania. Proszę o Pana stanowisko w tej sprawie w terminie 7 dni od wysłania tej wiadomości."
A w załączniku jest pisemko od pracownika tej firmy z 17 stycznia ze karta posiada artefakty ( ktore dodam zostały wczesniej naprawione i od listopada sie nie pojawiły )
Jeśli jesteś osobą prywatną i sprzedawałeś używaną działającą kartę, to nie możesz odpowiadać za to, że ktoś kupił i ją podkręcił i ją spalił.
Sprzedałeś działającą kartę, a kupujący ją spalił, i jeszcze kasy żąda.
Nic nie oddawaj, nie płać. Napisz, że to całkowicie jego wina.
@mat-tre musisz przyjąć reklamację z tytułu rękojmi, możesz ją uznać albo nie. Na poinformowanie kupującego o swojej decyzji masz 14 dni i lepiej pilnować tego terminu, bo inaczej reklamacja zostanie automatycznie uznana. 🙂
to wiem dlatego napisałem zeby wysłali karte a potem sie zobaczy 14 dni od dostarczenia karty tak?
od zgłoszenia pisemnego, chyba że było telefoniczne i nagrali rozmowę. To czas na przyjęcie reklamacji, brak informacji z Twojej strony skutkuje jej uznaniem i będziesz musiał ją naprawić na własny koszt. Napisz o przyjęciu a po przyjęciu o wysłaniu jej do producenta w celu ekspertyzy i naprawy. Potem możesz zrobić co wyżej Ci pisałem
najpierw czekaam az mi wyslą bo w sobote napisali
@mat-tre Odpowiadasz za towar z rękojmi przez 2 lata, gwarancja nie jest obowiązkowa. Reklamację powinieneś uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar wymieniasz lub naprawiasz na swój koszt lub oddajesz kupującemu wszystkie koszty. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może otworzyć spór, a nawet skorzystać z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli otrzyma rekompensatę, Allegro może wymagać od Ciebie jej zwrotu. Były tu opisywane nawet przypadki blokady kont sprzedawców w podobnych sytuacjach.
A zapytam jeszcze jedno bo nie padło konkretnie słowo rekojma tylko dostałem takiego maila "Karta graficzna posiada wadę ukrytą która została zauważona po przyjęciu zwrotu. Przeprowadzona przez Pana naprawa pamięci okazała się nieskuteczna. Karta miała być w pełni sprawna. W załączniku przesyłam protokół sprawdzania. Proszę o Pana stanowisko w tej sprawie w terminie 7 dni od wysłania tej wiadomości."
A w załączniku jest pisemko od pracownika tej firmy z 17 stycznia ze karta posiada artefakty ( ktore dodam zostały wczesniej naprawione i od listopada sie nie pojawiły )
@mat-tre to jest skutecznie złożona reklamacja, tyle tylko że na swoje stanowisko zgodnie z prawem masz 14 a nie 7 dni.
Czyli zostaje mi przyjąć kartę i sprawdziany czy ten nowy 2 właściciel oraz ten co mu sprzedałem nie uszkodził mechanicznie lub inaczej
@mat-tre Ja Cię nie chcę straszyć, ale zajrzyj do tego wątku; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/niesłuszne-uznanie-quot-reklamacji-quot-st...