anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rekompensata dla kupującego.

alicjaporcelana
#7 Wielbiciel#

Witam.

Tak sugestia kupujący odebrał paczkę a po tygodniu  pisze mi ze towar uszkodzony  dziwne bo nie miał czasu tego sprawdzić po otwarciu paczki (zrobił to 4 dni po ) .

Nie przyjąłem zwrotu rzecz używana  i sprawdzona przed wysyłką  wszystko ok .

Ale  Allegro wypłaciło rekompensatę kupującemu  - teraz on jest na plusie ma darmowy zakup i z powrotem kasę.

A ja mam zablokowane konto  i nie zwrócony towar  nic tylko kupować i strać się o rekompensatę a  sprzedający  płacący prowizje  i opłaty  zostają bez towaru i pieniędzy pokrywają wszystkie koszty .

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

xyz96
#21 Demiurg#

To nie był zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja. Reklamację trzeba rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Nie ma tu nic do rzeczy fakt, że rzecz była używana i sprawdzana. Rzeczy używane podlegają reklamacji, a towar ma być sprawny nie tylko w momencie wysyłki. Odpowiadasz za wady z rękojmi. Oddaj pieniądze do Allegro i jednocześnie skontaktuj się z kupującym, zapłać mu za przesyłkę zwrotną i poproś o odesłanie wadliwej rzeczy. Możesz też ją odebrać od klienta własnym transportem.

oznacz moderatorów

decomasters
#10 Popularyzator#

xyz96

Nie zawsze. Kup szklankę, a po kilku dniach zgłoś reklamację, że się stłukła.

Uszkodzenie w transporcie należy potwierdzić natychmiast (no, czym prędzej).

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@decomasters piszesz nieprawdę - protokół szkody może z reguły odbierający spisać do 7 dni od odebrania przesyłki

po drugie nie musi tego wcale robić

po trzecie są odpowiednie zapisy w ustawie konsumenckiej chroniące konsumenta

w tym terminy zgłoszenia wad produktu

oznacz moderatorów

decomasters
#10 Popularyzator#

RED

Życzę powodzenia po tygodniu. Zaproś przedstawiciela przewoźnika i przedyskutuj.

Potwierdzenie uszkodzenia w transporcie jest kluczowe.

Nie dostaniesz najczęściej odszkodowania, ale masz przynajmniej prawdopodobieństwo, że kupujący nie rozjechał paczki, a na Ciebie pragnie zwalić winę.

Wady produktu można wykryć po tygodniach, ale nie widoczne na pierwszy rzut oka uszkodzenia fizyczne, tuż po rozpakowaniu.

Klient pił z potłuczonej szklanki i po kilku dniach zauważył, że nie ma w niej dna?

Nie oskarżaj mnie, bo miałem reklamacje, przy których śmiałbyś się parę godzin, a i tak musiałem oddać kasę, lub wysłać nowy.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@decomasters jest coś takiego jak prawo przewozowe

i regulamin usługi tam są podane daty na w/w czynności np: te 7dni

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19840530272

i ustawa konsumencka mówiąca o okresie dwóch miesięcy na zgłoszenie wady od daty jej wykrycia

oraz o wadach tkwiących w produkcie przed jego wydaniem

poczytaj sobie to nie będzie ci do śmiechu

bo w praktyce reklamację zbitej szklanki zawsze musisz uznać

tak tylko piszę

i oczywiście się z tym prywatnie nie zgadzam -ale przepisy mówią konsument to słabsza strona transakcji

- dlaczego tak dyskryminują inteligencję i wiedzę Kupującego i każą go traktować jak kogoś gorszego - zapytaj ustawodawcy

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

decomasters
#10 Popularyzator#

RED

Zgadzam się z Tobą. Nie sprecyzowałem.

Przepisy są jakie są i nic z tym nie zrobimy.

Chodziło mi o to, by jednak próbować się bronić, gdy wiesz, że nie zawiniłeś.

Wyjaśnię na własnych, świeżych jeszcze przykładach:

Klientowi wysyłam towar w trzech paczkach.

Otwiera dyskusję, że otrzymał towar niekompletny.

Odpisuję: Zabezpieczyliśmy nagranie z naszego monitoringu, oraz z monitoringu w punkcie odbioru. Wszystko się zgadza, wysyłka kompletna.

Natychmiast przeprasza. Jedna z paczek się mu zawieruszyła. Możliwe.

Drugi: przesyłka uszkodzona.

Proszę o protokół i zdjęcia, a klient po jakimś czasie uczciwie przyznaje, że postawił paczkę w garażu i zwyczajnie na nią najechał.

Oczywiście najczęściej nie jest tak łatwo i zabawnie.

Dostajesz fotkę paczki z dziurą, że głowa by weszła, zaciskasz ząbki i wysyłasz jeszcze raz, pisząc klientowi że jest ci przykro :(.

Pewnie, że zawsze znajdzie się oszust, który wyśle deskę zamiast laptopa.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@decomasters Zawsze. Mogę reklamację szklanki zgłosić i po roku, a nie tylko po kilku dniach. W transporcie? A może ona nie była uszkodzona w transporcie? Gdyby nawet, to za uszkodzenia w transporcie odpowiada sprzedawca i taką reklamację należy rozpatrzyć, a po rozpatrzeniu uznać lub odrzucić.

oznacz moderatorów

decomasters
#10 Popularyzator#

xyz96

Tak, masz rację. Rozpatrzyć - uznać lub odrzucić.

To chyba wszyscy wiemy.

Chyba nie czytałeś, co powyżej napisałem więc zacytuję fragment:

"...zaciskasz ząbki i wysyłasz jeszcze raz, pisząc klientowi że jest ci przykro "

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@decomasters Oczywiście, że mam rację. Uznać lub odrzucić. Po odrzuceniu może być  jeszcze Dyskusja i POK. Warto pomyśleć przed odrzuceniem, aby potem nie płakać na forum po zablokowaniu konta, ale jak najbardziej odrzucić można.

oznacz moderatorów

decomasters
#10 Popularyzator#

xyz96  Ręce opadają. Mówię, że to jest białe, a on: nieprawda, bo to białe jest.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@alicjaporcelana, wniosek o rekompensatę złożony przez Kupującego został zaakceptowany, ponieważ w Dyskusji nie odniosłeś się do przedstawionych wad i nie rozpatrzyłeś reklamacji. Sprzedający jest zobowiązany do przedstawienia decyzji reklamacyjnej dla kupującego.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

alicjaporcelana
#7 Wielbiciel#

Wady których nikt nie widział  i zostały stwierdzone po tygodniu dziwne.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

alicjaporcelana - nie przeginaj....

Sprawa prosta - moderator 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów