anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Smart i anulowanie / zwrot zakupu a koszt zwrotu sprzedającemu

MAMY ROZWIĄZANIE!
szuwarek_25
#10 Popularyzator#

Moje pytanie dotyczy zwrotu kosztów sprzedającemu za zakup w którym przesyłka ma oznaczenie SMART

- kupujący dokonuje zwrotu (nie reklamacji) towaru z przyczyny "nie pasuje mi" itp (asortyment to nie odzież, stąd nie pasuje mi odnosi się do 'rezygnuję, bo mogę' a nie bo 'wybrałem zły numer koszulki'), ew. bez podania przyczyny.

Allegro obecnie pobiera 1 pln za każdą zrealizowaną transakcję, dodatkowo sprzedający pokrywa część kosztów przesyłki w przypadku Smart.

1. poprzez panel sprzedaży zwracam kupującemu wpłacone pieniądze i wnioskuję o zwrot prowizji Allegro.  Czy oprócz prowizji serwis zwraca również wspomniane wcześniej pobrane 1 pln za transakcję? - wszak transakcja ostatecznie została anulowana z winy kupującego, nie sprzedawcy.

2. skoro sprzedawca pokrywa część kosztów przesyłki w przypadku Smart, czy przy zwrocie może potrącić go z sumy zwracanej transakcji sprzedającemu?

 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
az1rael
#21 Demiurg#

2 na pewno nie 

1 chyba nie 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie możesz potrącić kupującemu, a zwrot 1zl do Allegro >nie zwrócą.🤗

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@szuwarek_25 Cześć. 🙂 Jeśli chodzi jednostkową opłatę transakcyjną (1 zł), to opłata jest zwracana razem z prowizją, kiedy kupujący odstąpi od umowy (i spełnisz warunki). Będzie to jedna pozycja w zakładce Rozliczenia z Allegro.

Opłata za przesyłkę Smart nie jest zwrotna (usługa została wykonana) i nie powinieneś jej naliczać kupującemu. 

oznacz moderatorów
szuwarek_25
#10 Popularyzator#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Niestety smart prowokuje kupujących do bezmyślnych zakupów i bezproblemowego zwrotu towaru 'bo mogę', a dla nas sprzedawców generuje to koszty, nie mówiąc o logistyce i poświęconym na to czasie.

Szkoda, że nie można ująć ze zwracanych kosztów owej części smarta, może byłoby to przestrogą dla kupujących przed beztroskimi zakupami a tym samym odjęliby nam część nerwów. Pozostaje przemyśleć sprawę odejścia ze Smart, być może ujmie to kilku klientów w miesiącu, za to jak przypuszczam zwroty będą okazjonalne i nie będą już generować kosztów

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Smart to bezpłatne narzędzie do zwrotu, a prawo zwrotu przysługuje każdemu zakupowi konsumenckiemu.

oznacz moderatorów
szuwarek_25
#10 Popularyzator#

tak, ale wówczas zwrot opłaca kupujący (?)

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze zwrot opłaca kupujący, Smart po prostu daje mu zwrot za darmo> wcześniej go opłacił kupując Smarta.

oznacz moderatorów
szuwarek_25
#10 Popularyzator#

Nie wiem jak obecnie, poprzednio przy reklamacji koszt odesłania pokrywał sprzedawca, ale zwrotu już nie - być może uległo to zmianie.

Z drugiej strony, skąd wówczas jak na poniższym screenie znalazłby się zapis przy zwrotach: 'NA WŁASNY KOSZT" ?

11.jpg

oznacz moderatorów
AdvisorBooks
#12 Orędownik#

@szuwarek_25 Mylisz dwie rzeczy. Jak konsument odstępuje od umowy zawartej na odległość musisz mu zwrócić koszt dostawy do niego, jaki poniósł przy zakupie, według ceny najtańszej rejestrowanej metody dostawy z Twojego cennika dostaw. Na przykładzie, klient wybiera dostawę kurierem, płaci za nią np. 15 zł, po czym zwraca towar, musisz mu oddać koszt najtańszej dostawy ze swojego cennika czyli np. 8,11 za Orlen paczkę. Koszt zwrotu towaru do Ciebie jest po stronie kupującego co do zasady, natomiast:

1. możesz zaoferować kupującemu odebranie/zwrot towaru na Twój koszt ale, co do zasady, to wyłącznie Twoja dobra wola

2. na allegro kupujący ze smartem mają możliwość skorzystania z darmowych zwrotów na warunkach określonych regulaminem tej usługi

3. na allegro zawsze kupujący będzie miał darmowy zwrot jeśli zamówił metodą allegro paczkomaty Inpost i chyba też przy tych ich zielonych automatach i dlatego na Twoim screenie przy paczkomacie jest "zwrot za darmo" a przy pocztexach jest "na własny koszt" - konto, z którego pochodzi zrzut najpewniej nie ma wykupionych dostaw smart. 

Ja wiem, że to denerwuje, że opłaty za smarta są bezzwrotne. Też mnie to boli, też tracę na tym naprawdę sporo kasy, też mam mnóstwo **piiip**ycznych zwrotów bo ludzie nie zapoznają się nawet z podstawowymi informacjami z oferty albo po prostu wypożyczają sobie książki bo po co iść do biblioteki skoro można sobie za darmo kupić na darmowy kredyt z allegro z darmową dostawą smart, przeczytać i odesłać w reklamowce z biedronki żeby przypadkiem nie dało się tego dalej sprzedać, niech handlarz ma za swoje, bezczelny by chciał zarabiać na biednych ludziach. Faktem jest, że przed smartem zwrotów było mniej ale z drugiej strony - kosztowały one znacznie więcej, bo jednak koszt najtańszej wysyłki jest zwykle wyższy niż opłaty za smarta. Wg mnie największą wadą smarta jest drastyczny spadek wartości koszyka, przynajmniej u mnie, kiedyś ludzie ciułali większe zamówienia żeby załapać się na darmową wysyłkę albo po prostu zapłacić mniej za dostawę w przeliczeniu na jedną rzecz, a teraz potrafię mieć od jednego klienta nawet kilka zamówień dziennie, bo czemu nie, przecież smart jest ZA DARMO. 

oznacz moderatorów
Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Ja podejrzewam, że SMART to efekt uboczny katalogu produktów

Podczas planów stworzenia tego "genialnego" katalogu musiała tam być chociaż jedna myśląca osoba która stwierdziła coś w stylu:

" przecież to bedzie chaos, ludzie nie bedą wiedzieli co kupują i bedą musieli zwracać na własny koszt, to sie może skonczyc dla nas tragicznie "

wtedy ktoś miał kolejny "genialny" pomysł i rzucił hasłem:

"zróbmy tak żeby kupujący mieli zwrot za darmo"

oznacz moderatorów
uHanki
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie mam takie samo zdanie.

Zwroty to jest już jakaś plaga. Klient kupuje tyle towaru żeby mieć przesyłkę SMART. Zostawia sobie towar za kilka złotówek ..... strata czasu, pieniędzy i sztuczne zamieszanie. A do tego Allegro jeszcze ciśnie na szybki zwrot pieniędzy.

Słabe to bo sprzedający jest nikim.

oznacz moderatorów