Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich,
proszę o poradę w powyższej kwestii, mianowicie, w 2022 roku sprzedaliśmy urządzenie /smartfon/ osobie, która prowadzi JDG, faktura VAT 23%, w opisie zawarta była informacja o ograniczonej gwarancji dla firm - okres gwarancji dla firm 12 miesięcy. Klient w dniu dzisiejszym zgłasza uszkodzenie urządzenia, gdzie w naszym odczuciu gwarancja już się skończyła - minął ponad rok od sprzedaży.
Zakup ewidentnie związany z działalnością firmy, urządzenie o znacznej wartości - trudno sobie wyobrazić sytuację, że osoba zakupuje w/w urządzenie, prosi o fv i nie wykorzystuje go do celów związanych z działalnością.
Konsultanci allegro nie chcą udzielić rzeczowej odpowiedzi sprzedawcy, sugerują kontakt kupującego z serwisem allegro - wtedy oczywiście udzielą "stosownego wsparcia" dla kupującego.
Proszę o merytoryczną ocenę zaistniałem sytuacji, za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
@GADCOM_SG sprawa pierwsza - czy rękojmia dla firm wyłączona ?
druga - produkt może być zakupionydo użytku w firmie , ale jeśli nie jest związany z profilem działalności kupującego to musisz potraktować taką trajsakcję jako konsumencką .
Rękojmia wyłączona.
Mam rozumieć, że osoba będąca na JDG, kupując telefon i wrzucając sobie go w koszty ma być traktowana jak konsument? Trochę to dziwne, bo np. szewc kupując telefon i wykorzystując go do kontaktu z klientem /czyli użytku firmowego/, odliczając go od kosztów będzie traktowany jak konsument?
Dlaczego niby zakup nie jest związany z profilem firmy, gdy jest wykorzystywany jako środek komunikacji?
Z góry dziękuje za odniesienie się do w/w.
@GADCOM_SG jakby szewc prowadzący JDG kupił u Ciebie dratwę , szydło klej czy kopyto to są produkty zwiazane z profilem jego działalności , jest fachowcem w branży , ma się na tym znać i nie ma przeproś -- zakup firmowy , ale jak kupił telefon czy drzwi oborotowe prawoskrętne to masz go potraktować jako konsumenta
Zasady realizacji gwarancji określa sama gwarancja. Większość producentów udziela gwarancji dwuletniej, realizowanej bezpośrednio przez użytkownika końcowego w autoryzowanym serwisie.
Tak więc nawet jak skończyła się udzielona przez sprzedającego gwarancja, nie oznacza to, że wygasła gwarancja udzielona przez producenta czy importera (o ile była udzielona). To są oddzielne świadczenia.
ps. Jak telefon jest na gwarancji fabrycznej, to możesz zaproponować odpłatną usługę pośrednictwa w realizacji zgłoszenia w serwisie producenta (chyba że w gwarancji sprzedawca wskazany jest jako miejsce, gdzie należy dostarczyć reklamowany produkt).